2022-10-26, 08:23
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Cissi har blivit vettig på sistone och går emot woke och övriga vänsterfeminister.

Ja. Hon är ju rikt gift så hon kan vara mycket kaxigare, aset. Men om någon skulle vilja hänga med till rötterna i den här historien så undrar jag vad Cissi gjorde i Fredrik Virttanens säng. Hon har aldrig påstått att han lyfte upp henne i sängen stackarn.

Själv kryper jag aldrig upp i någons säng om jag inte fått lust att knulla vederbörande.
Citera
2022-10-26, 08:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är ju precis det du inte tycker. Du tycker han är förföljd av Wallin som djupt obehagligt fortsätter driva detta så långt hon bara kan. Vilket även är en märklig åsikt rent faktiskt eftersom det är Virtanen med hjälp av den svenska staten som har bedrivit rättsprocess mot Wallin så långt det går, inte tvärtom.
Poängen är väl att det gick att driva en rättsprocess mot henne eftersom det fanns god grund för det. CWs anklagelser av FV utreddes grundligt av polis men där fanns helt enkelt ingen anledning att gå vidare. Inte för att FV nekade, utan för att CWs alla motsägelsefulla versioner tog udden av hennes anklagelser. Händelseförloppet i CWs polisförhör motsäger t o m händelseförloppen (2 olika) i hennes bok. Det skulle krävas någon slags linneansk systematik för att kartlägga alla hennes versioner och hur de utvecklats i samspel med tidsandan. Hon har väl t o m villigt erkänt att hon tycker det är ok att ljuga för att framstå som mer intressant.

Vad får dig att okritiskt svälja hennes historier med hull och hår? Antagligen för att hon tjänar ditt eget syfte att svartmåla FV. Man tycker sig se samma hatiska inställning mot honom från er båda. Sanningen spelar ingen roll för er, bara ni får förstöra livet för honom.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-10-26 kl. 09:33. Anledning: m
Citera
2022-10-26, 09:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Virtanen var en intellektuell gigant mot Hjelte. Hjelte var skitjobbig på krogarna vill jag minnas, väldigt odräglig på fyllan. Han var adopterad eller något? Har för mig att samma rykte om odrägliga på fyllan gått om både Cissi och Virtanen, Stockholm är trots allt en liten stad?

Men alltså det där är en grej mellan Virtanen och Wallin. Fyllevåldtäkter är en tredjedel till hälften av alla våldtäkter det är precis så här de går till. Det är inte direkt någon som stått i en buske och väntat på någon i motionsspåret.

Man kan ju ha det i skallen innan man följer med journalister med uppenbara behov att dominera andra hem på fyllan. Jag tror att man ska bekanta sig lite med män innan man gör sånt.
Men det verkar inte vara vad som hände här. I sin bok beskriver ju CW hur hon följde honom hem. Hon beskriver honom som vänlig. I alla fall om man läser en bit in i boken.

Boken inleds dessvärre med en ångestfylld skildring av ett övergrepp, men det är inte något hon medvetet upplevde då vid besöket hos honom, utan en efterhandskonstruktion som tycks ha tagit form långt senare. Men som hamnat först i boken, vilket kan tyckas bedrägligt. Hon förleder läsarna att tro att det var så hon upplevde det då. Några kapitel in i boken kommer den snälla versionen som beskriver FV som helt igenom uppmärksam och vänlig under kvällen.

De fortsätter hålla kontakt, men så småningom börjar hon anse att han måste ha förgripit sig på henne. Inte för att hon minns det, utan som en slutsats hon drar. Verkar korrelera med att han slutar svara på hennes SMS och börjat va ihop med sin nuvarande fru.

Sen dyker mentala föreställningar om ett grovt övergrepp upp i alternativ terapi vilka tolkas som förträngda minnen av ett verkligt övergrepp av den alternativa terapeuten. Du vet det finns skumma teorier, numera förlegade och kritiserade, om att alla psykiska problem bottnar i förträngda minnen av sexuella övergrepp.

Men jag antar att det finns en viss typ av män som alltid faller pladask för kvinnor som CW som ägnar så mycket tid och pengar på att fixa håret, bli sminkade och sen fotograferade i ständigt nya uppsättningar exklusiva kläder. Då tjänar det inget till att peka på fakta.
Citera
2022-10-26, 09:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Den känslan har jag också fått. Jag är en av många som hatat Virtanen långt innan den här saken, men nu tycker det är djupt obehagligt hur hon fortsätter att driva detta så långt hon bara kan. Cissi, du vann, du knäckte honom. Han kommer aldrig bli sitt gamla jag, och de där 100 000 kronorna kommer vara en fis i rymden, det kommer på sin höjd göra familjens ekonomi lite mindre ansträngd närmsta året.

Tror för övrigt att HD inte kommer bevilja prövningstillstånd, men det är en gissning från en överintresserad lekman.

Instämmer till stor del.

Eftersom jag aldrig läser kvällstidningar så visste jag knappt vem Virtanen var förrän jag såg skvallertråden om honom här på Flashback. Tittade in i den tråden sporadiskt lite då och då för att det roade mig. Alltid lite småkul när en överreklamerad mediafjant blir sågad av Flashbackpöbeln.

Det var väl först när karln började få hybris och skriva sina raljanta pk-texter och även började med sina mobbarfasoner på sociala medier som han hamnade i mitt blickfång och väckte mitt starka ogillande. Jag känner igen en hycklare från hundra mils avstånd och Vitanen var ett praktexempel på en sådan. Så jag ska inte sticka under stol med att jag upplevde en stark känsla av glädje när han under förnedrande former störtade ner från tronen under hösten 2017.

Om jag ska vara helt uppriktig så tycker jag fortfarande att det var glädjande att han fick karriären förstörd. Det ska inte löna sig att vara en hycklande mobbare. Han föll helt enkelt offer för ett medieklimat han själv var med och drev fram. Han har även själv antytt detta nu i efterhand.

Dock måste jag säga att även jag tycker det har gått för långt nu. Det blir liksom lite som att återvända till en brutalt nedslagen och söndersparkat person och sparka ett par rundor till. Det räcker nu. Vad vill hon? Om hon är ute efter att han ska ta livet av sig så är hon nog på god väg. Men i så fall har hon antagligen avskedat sig själv från offentligheten för alltid, inte ens svensk skitmedia är så cynisk att man skulle jobba vidare med henne i det läget.

Vitanen är slut. Kaputt. Körd. Bruten och offentligt förnedrad. Han kan nog hanka sig fram men livet som han en gång levde kommer aldrig tillbaka.

Inte ens skvallertråden om Virre är aktuell nu efter domen. Sista inlägget är i dagsläget från 29e september, tråden ligger 10 sidor ner. Ingen bryr sig.

Då är man slut på riktigt.
Citera
2022-10-26, 09:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Han har väl gift sig och är en pappa till någon och hans liv utvecklas också, vad som än händer korsar man inte samma flod två gånger även FV och CW är underkastade de dödligas villkor. Vi är blommor för vinden.

På 20 år har vi alla varit underkastade universums lagar och jordklotet har inte slutat snurra för någon. Jag svär vid alla gudar att det här är sista gången jag orkar tänka på detta extremt svenska skillingtryck. Kan någon spela sista stycket så man får gå hem. Fröken jag är kissnödig och vill gå på toa. Fuck this class liksom.
Fast för honom verkar det inte vara över. Han har beskrivit hur han, när familjen åker tåg, inte kan sitta tillsammans med familjen på grund av det hat som allmänheten riktar mot honom på grund av CWs anklagelser. Han väljer en plats i en annan del av tåget för att skydda familjen. Han har dessutom fått svårt att få jobb på grund av henne, och lider av att inte kunna bidra med försörjningen som innan hennes uthängning av honom startade. Så varför borde inte CW som själv vadar i lyx, manikyrer och exklusiva kläder kunna ge honom ett anständigt skadestånd för hur hon raserat hans liv genom att hetsa pöbeln mot honom?
Senast redigerad av outoftheblue 2022-10-26 kl. 09:27.
Citera
2022-10-26, 10:00
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Han får igen, han sårade massa folk. Fast någon gång tycker jag det räcker. Speciellt i en grej som var ett fylleknull. Det enklaste är att han säger förlåt direkt till Cissi för sitt beteende och att hon accepterar att de inte delar uppfattning om vad som hände och sen får de ta terapin därifrån. Det är inte vår business. Det är den svåra vägen.

Den lätta vägen är att ta allt i media och sen kan folk sitta där oförsonade i sitt könskrig i Sverige som ser lite ut som en slapp kuk på en karta. Lejon. Inte slapp kuk. Jag måste ose vad jag sett.
I just det här fallet är det tveksamt om det förekom något övergrepp. Det är långt ifrån säkert att de ens hade sex. Ingen av dem minns något sådant. (Förutom då att CW långt efteråt framkallat ett påstått minne av ett övergrepp.)

Det har fallet skiljer sig alltså från de fall där två personer haft sex, mannen säger det var frivilligt och kvinnan att det var ett övergrepp. Det här fallet är helt annorlunda.

I sin bok berättar CW hur hon lämnade hans lägenhet morgonen efter och ringde en kompis och sa typ att "gissa vem jag hade sex med igår?" men när kompisen nyfiket började fråga om detaljer insåg CW att hon inget mindes av något sex. De skrattade åt saken, och någonstans beskriver hon att hon skämtande sa att sexet måste ha varit så dåligt att hon inte mindes det.

Jag förstår inte hur man kan publicera en sådan historia och ändå jaga efter mannen med grova våldtäktsanklagelser.

Kan det inte vara så att hon ljög från första stund? Trodde det var något att skryta med för sin kompis att hon sovit över hos en känd etablerad journalist. Den enklaste förklaringen till att hon inte mindes något sex är att de inte hade något sex.
Citera
2022-10-26, 10:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Jag säger kör på! Förtalsdomen känns lite tunn.
Helt övertygad att FV utsatt henne för nån form av övergrepp. Sen vådtäkt eller inre och om det håller i rätten är något helt annat!

Man måste ju få säga om man blivit utsatt för nått felaktigt!

Annars får vi en djävligt osund tysnadskultur där vådtäktsmän kan komma undan både det ena och andra!

Felaktigt? Förklara då vad Cissi hade att göra i Fredriks säng. Du må vara aldrig så övertygad om det ena eller andra men utifrån den övertygelsen kan vi inte döma folk. Det kallas för lösa grunder och leder till metoo-justis som är detsamma som lynchjustis där samma patrask som kommer med anklagelserna också fäller dom.

Då känns det behagligare med en domstol som gör en noggrann bevisprövning och lyssnar på var och en innan dom faller. I jämförelse med den processen står din hastigt påkomna övertygelse om det ena eller andra sig slätt och faller platt till marken.
Citera
2022-10-26, 10:18
Medlem
Starbacks avatar
När jag frågar vad Cissi gjorde i Fredriks säng kan jag för mitt inre öra höra metoo-maffian svara: "hon hamnade där av misstag".

Ja men hade hon haft det minsta ryggrad och självrespekt så skulle hon väl stå för det misstaget då och inte skylla på och skuldbelasta Fredrik. Det är ju en slaffsmentalitet utan like. Slaffsmajor!
Citera
2022-10-26, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ett "fylleknull", Gratulerar till Årets Insikt!

Jag förmodar att du var där själv i FVs säng men inte kallades som vittne pga.personliga omständigheter?

Ett Publikt förlåt, ifrån Vem?

jag rör mig inte söder om Slussen.

Givetvis borde Virtanen ta lätt på det hela, be om ursäkt för sitt beteende öga mot öga och inte sväva på målet när han redogör för att hans sängkammaretikett kan ha varit lite hunnisk till och från i sin ungdom.

Vad mer kan han göra? Han kan skicka blommor och choklad. Jag har hört att tjejer gillar sånt. Om Cissi blivit kränkt så får han inom rimliga gränser ställa upp på att bearbeta detta tills harmoni infinner sig det är väl det man kan förvänta sig av någon som är lite rask och käck eller?

Alltså vänsterfolk verkar ha noll guidelines i sina liv. Det är helt trasigt allt. Vaf-n alltså om nån säger att du våldtagit dem på fyllan kanske du ska skicka någon form av blommor och be om ursäkt eller något?
Senast redigerad av 43dz 2022-10-26 kl. 10:23.
Citera
2022-10-26, 10:21
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I just det här fallet är det tveksamt om det förekom något övergrepp. Det är långt ifrån säkert att de ens hade sex. Ingen av dem minns något sådant. (Förutom då att CW långt efteråt framkallat ett påstått minne av ett övergrepp.)

Det har fallet skiljer sig alltså från de fall där två personer haft sex, mannen säger det var frivilligt och kvinnan att det var ett övergrepp. Det här fallet är helt annorlunda.

I sin bok berättar CW hur hon lämnade hans lägenhet morgonen efter och ringde en kompis och sa typ att "gissa vem jag hade sex med igår?" men när kompisen nyfiket började fråga om detaljer insåg CW att hon inget mindes av något sex. De skrattade åt saken, och någonstans beskriver hon att hon skämtande sa att sexet måste ha varit så dåligt att hon inte mindes det.

Jag förstår inte hur man kan publicera en sådan historia och ändå jaga efter mannen med grova våldtäktsanklagelser.

Kan det inte vara så att hon ljög från första stund? Trodde det var något att skryta med för sin kompis att hon sovit över hos en känd etablerad journalist. Den enklaste förklaringen till att hon inte mindes något sex är att de inte hade något sex.
Jomen Tjena, kan det ha varit så att hon ljög i sista polis förhöret innan Åklagaren beslutade att det fanns tillräckligt men att åklagaren falerade?

Det här hänt förut.

Jag gillar verkligen Inte FW och hans gärn,
Mest clickbaites och löpsedlar utan substans
Citera
2022-10-26, 10:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
jag rör mig inte söder om Slussen.

Givetvis borde Virtanen ta lätt på det hela, be om ursäkt för sitt beteende öga mot öga och inte sväva på målet när han redogör för att hans sängkammaretikett kan ha varit lite hunnisk till och från i sin ungdom.

Vad mer kan han göra? Han kan skicka blommor och choklad. Jag har hört att tjejer gillar sånt. Om Cissi blivit kränkt så får han inom rimliga gränser ställa upp på att bearbeta detta tills harmoni infinner sig det är väl det man kan förvänta sig av någon som är lite rask och käck eller?

Alltså vänsterfolk verkar ha noll guidelines i sina liv. Det är helt trasigt allt. Vaf-n alltså om nån säger att du våldtagit dem på fyllan kanske du ska skicka någon form av blommor och be om ursäkt eller något?
Vart du rör dig är irrelevant.
Dra in något som betyder något.

Att du väljer att skicka blommor till någon du våldtog så får det stå för dig!

Flöddra/nyktra ner.
Scrolla vad som publicerats.

Vänster folk, Coolt (möjligtvis enligt dig)
Citera
2022-10-26, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vart du rör dig är irrelevant.
Dra in något som betyder något.

Att du väljer att skicka blommor till någon du våldtog så får det stå för dig!

Flöddra/nyktra ner.
Scrolla vad som publicerats.

Vänster folk, Coolt (möjligtvis enligt dig)

Nej, det står inte för mig. Det står för hur man beter sig normalt när någon gör en anklagelse om att du har våldtagit henne. Varken Cissi eller Virtanen har betett sig som personer som är 100% oskyldiga till att slira på sanningen. De uppvisar fel reaktionsmönster.

Men vad tycker du är en rimlig lösning på den här konflikten då? Försök bli lite konstruktiv istället för att börja snacka om mig i en hel post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in