2022-10-26, 10:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
När jag frågar vad Cissi gjorde i Fredriks säng kan jag för mitt inre öra höra metoo-maffian svara: "hon hamnade där av misstag".

Ja men hade hon haft det minsta ryggrad och självrespekt så skulle hon väl stå för det misstaget då och inte skylla på och skuldbelasta Fredrik. Det är ju en slaffsmentalitet utan like. Slaffsmajor!
Hur hamnar man i någons säng av misstag?
Citera
2022-10-26, 10:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Nej, det står inte för mig. Det står för hur man beter sig normalt när någon gör en anklagelse om att du har våldtagit henne. Varken Cissi eller Virtanen har betett sig som personer som är 100% oskyldiga till att slira på sanningen. De uppvisar fel reaktionsmönster.

Men vad tycker du är en rimlig lösning på den här konflikten då? Försök bli lite konstruktiv istället för att börja snacka om mig i en hel post.
Jag är varken Tingsrätt,Hovrätt eller Högsta domstolen.
Det är Inte jag som dömer.

Rektionsmönster, Good morning and Good Bye!
Citera
2022-10-26, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Jag är varken Tingsrätt,Hovrätt eller Högsta domstolen.
Det är Inte jag som dömer.

Rektionsmönster, Good morning and Good Bye!

Men vaf-n. Så du fäster alltså större vikt vid vad domstolarna säger än att det är två personer med mycket starka personligheter som ligger i konflikt över ett samlag de hade på 00-talet.

Det spelar ingen roll vem som har rätt vid det här laget. Men de mår ju dåligt båda två. De behöver hjälp att komma vidare.
Citera
2022-10-26, 10:56
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Men vaf-n. Så du fäster alltså större vikt vid vad domstolarna säger än att det är två personer med mycket starka personligheter som ligger i konflikt över ett samlag de hade på 00-talet.

Det spelar ingen roll vem som har rätt vid det här laget. Men de mår ju dåligt båda två. De behöver hjälp att komma vidare.
Frågan kvarstår fortfarande, hade dom samlag?

DU verkar ju veta, berätta då vad vet,sett upplevt eller knip igen!
Citera
2022-10-26, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Frågan kvarstår fortfarande, hade dom samlag?

DU verkar ju veta, berätta då vad vet,sett upplevt eller knip igen!

Varför är det en fråga?

Är det intressant om de hade samlag eller inte om förundersökningen mot Virtanen redan är nerlagd sen många år?

Du verkar väldigt intresserad av om en brud som går hem på fyllan med en gubbe hade sex eller inte?

Som jag sa, patriarkatet la på för länge sen. Men är man en känd kulturman brukar småtjejer hitta på allt möjligt, så varför blev det är en så stor grej om de inte ens hade sex?

Kommer det här caset bevisa någonting för svenskarna när det väl är över utöver att sex och hur andra knullar är svenskens huvudintresse.

Sen vad f-n det här är kändisskvaller inte hur gör man när man knullar forumet, håll käft själv.
Citera
2022-10-26, 11:04
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Nej, det står inte för mig. Det står för hur man beter sig normalt när någon gör en anklagelse om att du har våldtagit henne.
Du måste skilja på hyfs och stil och juridik.

Om du skickar ett sms och ber om ursäkt eller en chokladask och blommor tillsammans med ett ”Förlåt!” efter att någon anklagat dig för våldtäkt kommer rätten döma dig för våldtäkt och din ursäkt, ditt förlåt blir som ett erkännande.
Senast redigerad av Eponumos 2022-10-26 kl. 11:08.
Citera
2022-10-26, 11:10
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Varför är det en fråga?

Är det intressant om de hade samlag eller inte om förundersökningen mot Virtanen redan är nerlagd sen många år?

Du verkar väldigt intresserad av om en brud som går hem på fyllan med en gubbe hade sex eller inte?

Som jag sa, patriarkatet la på för länge sen. Men är man en känd kulturman brukar småtjejer hitta på allt möjligt, så varför blev det är en så stor grej om de inte ens hade sex?

Kommer det här caset bevisa någonting för svenskarna när det väl är över utöver att sex och hur andra knullar är svenskens huvudintresse.

Sen vad f-n det här är kändisskvaller inte hur gör man när man knullar forumet, håll käft själv.
Vad du publicerat "
Men vaf-n. Så du fäster alltså större vikt vid vad domstolarna säger än att det är två personer med mycket starka personligheter som ligger i konflikt över ett samlag de hade på 00-talet"

Det är Dina ord, inte mina.

Du vet tydligen också hur dåligt Båda mår ...

"Men de mår ju dåligt båda två. De behöver hjälp att komma vidare."
Citera
2022-10-26, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du måste skilja på hyfs och stil och juridik.

Om du skickar ett sms och ber om ursäkt eller en chokladask och blommor tillsammans med ett ”Förlåt!” efter att någon anklagat dig för våldtäkt kommer rätten döma dig för våldtäkt och din ursäkt, ditt förlåt blir som ett erkännande.

Ja, det är konstigt eftersom allt möjligt kan tolkas in om man tar saker ur sitt sammanhang. Men jag känner till det. Man tycker ju att det borde synas i förundersökningen att det kan ha förelegat andra skäl till det förlåtet än att man har våldtagit någon.

Nu när alla vet hur det ligger till så tycker jag nog att det vore ofarligt att de faktiskt diskuterar det med varandra. De har båda bildat familj sen dess. De är andra människor och oaktsamhet är något som tillkom nyligen. Vår syn och vad som är tillåtet förändras över tid med.

Men den här händelsen är ett öppet sår och en sorg i svenskens sinne sen många år, det är bättre att hitta nya vinklar på problematiken. Gå ner på individnivå och inte se de här två personerna som representanter för en allmän konflikt mellan könen utan faktiskt två människor som trasslat in sig i något som verkar fruktansvärt jobbigt att reda ut.

Jag är glad att jag slipper.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-26 kl. 11:17.
Citera
2022-10-26, 11:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Nej, det står inte för mig. Det står för hur man beter sig normalt när någon gör en anklagelse om att du har våldtagit henne. Varken Cissi eller Virtanen har betett sig som personer som är 100% oskyldiga till att slira på sanningen. De uppvisar fel reaktionsmönster.

Men vad tycker du är en rimlig lösning på den här konflikten då? Försök bli lite konstruktiv istället för att börja snacka om mig i en hel post.
Vad menar du är normalt beteende när någon anklagar en för våldtäkt? Hon hängde ut honom med namn mitt under brinnande metoo, långt efter att ärendet utretts av polis, lagts ner och preskriberats. Han fick en tid fly landet med familj pga av hotbilden mot honom.

Så länge hon inte namngivit honom fick han visst rådet att inte kommentera i media eftersom hans namn då skulle ha kommit ut.

Observera att han tidigare deltagit i polisens utredning och därmed kan sägas ha gjort sitt. Har man familj och barn i skolåldern får man tänka på att undvika onödig negativ publicitet för deras skull. Pga av metoo-drevet råddes han att hålla en låg profil. Vad tycker du han skulle ha gjort? Skickat blommor till sin förövare/förtalare? Observera att hon aldrig anklagade honom i närtid, utan fortsatte hålla SMS-kontakt. Anklagelserna hittades på senare.

Hon hängde väl bara ut honom för att dra uppmärksamhet till sig själv, och då var det kanske klokt av honom att inte vidare spä på detta. Hur tror du en man som gick ut i media och nekade skulle ha hanterats av metoomobben?
Citera
2022-10-26, 11:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Varför tror du de hade samlag? Finns inget som tyder på det.
Citera
2022-10-26, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad menar du är normalt beteende när någon anklagar en för våldtäkt? Hon hängde ut honom med namn mitt under brinnande metoo, långt efter att ärendet utretts av polis, lagts ner och preskriberats. Han fick en tid fly landet med familj pga av hotbilden mot honom.

Så länge hon inte namngivit honom fick han visst rådet att inte kommentera i media eftersom hans namn då skulle ha kommit ut.

Observera att han tidigare deltagit i polisens utredning och därmed kan sägas ha gjort sitt. Har man familj och barn i skolåldern får man tänka på att undvika onödig negativ publicitet för deras skull. Pga av metoo-drevet råddes han att hålla en låg profil. Vad tycker du han skulle ha gjort? Skickat blommor till sin förövare/förtalare? Observera att hon aldrig anklagade honom i närtid, utan fortsatte hålla SMS-kontakt. Anklagelserna hittades på senare.

Hon hängde väl bara ut honom för att dra uppmärksamhet till sig själv, och då var det kanske klokt av honom att inte vidare spä på detta. Hur tror du en man som gick ut i media och nekade skulle ha hanterats av metoomobben?

Om det är som du säger så är det naturligtvis fruktansvärt. Men en stilig karl vet att alla vill ligga med honom och att alla bordellens söner är hans osv.

Jag ska säga såhär, ibland kör man för fort och kommer undan med det. Sexuell osedlighet är brott som man skämtar mycket om men faktum är att det är väldigt få som återfaller.

https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...rottsforovare/
Citat:
Enligt KOS (Kriminalvård och statistik) 2018 återfaller 2 procent av de som dömts för sexualbrott till samma typ av brottslighet inom tre år. Det är en betydligt lägre siffra än vad som återfinns i flera andra brottskategorier.

Vad jag pekar på är att de har både haft ett osunt beteende (alkohol, causual sex) och att det är ett beteende hos dem som har förändrats och att det därför borde gå att bearbeta händelsen om de är mottagliga för det.
Citera
2022-10-26, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför tror du de hade samlag? Finns inget som tyder på det.

Ah fast jag sa i en tidigare post att jag gillar inte att säga att någon ljuger rakt på så jag säger att någon av dem behöver terapi, förmodligen båda? De absolut flesta sexbrott brukar vara lösta på 16 år.

Det här och Wikileaks-Julle en gång är en anomali två är en vana. Sexbrott i Sverige är ett hål ingen vill trilla ner i så att säga, nej tack.
Man blir lite fundersam samtidigt har jag mycket Elsa shewolf of the SS fantasier får man säga så öppet i sverige så jag är kluven som alltid.
C'est la vie. Jag älskar Sverige hårt och intensivt fast så j-vla knäppt land egentligen om man ser det utifrån.
Senast redigerad av 43dz 2022-10-26 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in