Citat:
Ursprungligen postat av
43dz
Nej, det står inte för mig. Det står för hur man beter sig normalt när någon gör en anklagelse om att du har våldtagit henne. Varken Cissi eller Virtanen har betett sig som personer som är 100% oskyldiga till att slira på sanningen. De uppvisar fel reaktionsmönster.
Men vad tycker du är en rimlig lösning på den här konflikten då? Försök bli lite konstruktiv istället för att börja snacka om mig i en hel post.
Vad menar du är normalt beteende när någon anklagar en för våldtäkt? Hon hängde ut honom med namn mitt under brinnande metoo, långt efter att ärendet utretts av polis, lagts ner och preskriberats. Han fick en tid fly landet med familj pga av hotbilden mot honom.
Så länge hon inte namngivit honom fick han visst rådet att inte kommentera i media eftersom hans namn då skulle ha kommit ut.
Observera att han tidigare deltagit i polisens utredning och därmed kan sägas ha gjort sitt. Har man familj och barn i skolåldern får man tänka på att undvika onödig negativ publicitet för deras skull. Pga av metoo-drevet råddes han att hålla en låg profil. Vad tycker du han skulle ha gjort? Skickat blommor till sin förövare/förtalare? Observera att hon aldrig anklagade honom i närtid, utan fortsatte hålla SMS-kontakt. Anklagelserna hittades på senare.
Hon hängde väl bara ut honom för att dra uppmärksamhet till sig själv, och då var det kanske klokt av honom att inte vidare spä på detta. Hur tror du en man som gick ut i media och nekade skulle ha hanterats av metoomobben?