2019-03-06, 23:10
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Hon talar ju ofta om att hon inte har någon "svans", nu har metro sverige på sin instagram 700 kommentarer som bara handlar om #backacissiwallin, det här är ju DDR-metoder - angivarsamhället i sitt esse

Och hon har redan svartmålat, om en subtilt deras nya krönikör. Jag gillar personligen inte honom för fem öre, men jag tycker metoden är hemsk, och så förbannat utstuderat. Hon målar upp ett halmgubbeargument som i kontext framställer honom som en slags hallick. Aldrig någonsin problematiseras någonting utan retoriken är svart och vit (Elaine Eksvärd -style med en kandidat i retorik, men samtidigt helt fullärd; en expert***)

Vad har komikern sagt? Var det i ett stand-up?(källa vore verkligen på sin plats när man gör sådana graverande uttalande)

Hur som helst, lär hon väl aldrig mer skriva för dagspressen - hon går samma väg som den påstådda banemannen. Jag kallar det ödets ironi.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-03-06 kl. 23:17.
Citera
2019-03-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Ja det tror jag definitivt att han kommer utsättas för. Känns som att hon kan hänga ut alla som bromsar hennes livsplaner. Bestämmer han sig för att skilja sig tror jag att hon kommer göra allt i sin makt för att förgöra även honom.

Eftersom hon nu är ovän med svägerskan (och då antagligen svågern också) så är det nog inte en konflikt inom familjen långt borta heller.
Citera
2019-03-07, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Eftersom hon nu är ovän med svägerskan (och då antagligen svågern också) så är det nog inte en konflikt inom familjen långt borta heller.

Det är ändå rätt glädjande att det finns människor i hennes närhet som har genomskådat denna kvinnliga mytoman och lögnare, en kommande konflikt inom familjen kommer nog dessutom bara att påskynda denna kvinnliga rättshaverists fall.
Citera
2019-03-07, 08:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Vad har komikern sagt? Var det i ett stand-up?(källa vore verkligen på sin plats när man gör sådana graverande uttalande)

Graverande och graverande - Betnér är rätt öppen med att han liberal i frågan när det gäller prostitution/sexköp (gissningsvis så har Cissi läst det på hans Wikipediasida). Cissi är väldigt svart och vit som vanligt när hon kategoriskt kallar människor som säljer sex "köpta offer", det finns nog faktiskt de som inte skulle hålla med om att de är några offer. Men det är väl en annan diskussion.

Jag funderade först på om hon betedde sig på detta viset för att hon rent allmänt var trött på media (och hennes arvode från Metro är väl småpengar) och bestämt sig att gå ut i en "blaze of glory", så att säga. Med tanke på hur manisk hon är över att Metro inte vill publicera hennes krönikor och den totala oförståelsen att de kanske är lite tveksamma till henne när hon begår samma brott som hon anklagats om och om igen på sitt Instagram får mig att tro att så inte är fallet.
Citera
2019-03-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Vart har du fått denna information?? Är dom ovänner igen?

Och vad är det för bråk om Magnus Betner?
Citera
2019-03-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Intressant att du skriver det. Hörde för bara ett par dagar sedan av en som tidigare räknade sig som någorlunda nära vän till Cissi att om man inte höll med henne fick man passa sig så att man inte blev hängd (eller numer uthängd på instagram). Tydligen är hon inte någon expert på att behålla vänner.

Ja det känns onekligen som att din bekant har rätt. Det intrycket får man ju utan att ens känna henne.
Citera
2019-03-07, 10:07
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivalensen

Han, som jag förstår det, fyller platsen som annars varit reserverad för Cissis krönikor på Metro.
Citera
2019-03-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambivalensen
Vart har du fått denna information?? Är dom ovänner igen?

Dom slutade med sin podd i sommar för att Cissi skulle göra annat, självklart rör det sig om att de har blivit ovänner. Dahmer hade väl andra åsikter om Mr Cool än Cissi har jag för mig att hon skrev i bloggen?
Citera
2019-03-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Han, som jag förstår det, fyller platsen som annars varit reserverad för Cissis krönikor på Metro.

Är han inte kompis med Soran, som Cissi också nämnt vid namn som den komiker som våldtäktsmisstänktes? Hon skrev ju på instagram att det var Soran när alla andra skrev ”svensk komiker”. Då är det väl extra stötande för Cissi att Sorans vän Magnus får skriva krönikor istället för henne.
Citera
2019-03-08, 23:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Kanske kan Cissi kosta på sig lite skadeglädje som lite tröst vid motgångarna

"Sedan årsskiftet har tidningen Metro Media House dragit på sig stora skulder. Hos kronofogden har skulderna till Skatteverket växt sig till över 8,9 miljoner kronor. Dessutom finns det ansökningar om ytterligare åtta betalningsförelägganden som ännu inte är fastställda skulder som totalt uppgår till 1,3 miljoner kronor, om alla kraven är korrekta, kan Medievärlden nu berätta."

https://www.medievarlden.se/2019/03/...or-nyemission/
Citera
2019-03-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag trodde hon var frilans. Då blir det inte någon arbets-domstol.

Det stämmer att CW var frilanskrönikör på Metro. Frilansar har ingen anställningstrygghet mer än vad som stipuleras i kontraktet med uppdragsgivaren. Det har mer än en frilansare fått erfara, alltså inte bara CW, som dock har väldigt svårt att svälja att hon nu blivit av med Metros megafon. Många motgångar nu för stackars CW ...
Citera
2019-03-08, 23:44
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kanske kan Cissi kosta på sig lite skadeglädje som lite tröst vid motgångarna

"Sedan årsskiftet har tidningen Metro Media House dragit på sig stora skulder. Hos kronofogden har skulderna till Skatteverket växt sig till över 8,9 miljoner kronor. Dessutom finns det ansökningar om ytterligare åtta betalningsförelägganden som ännu inte är fastställda skulder som totalt uppgår till 1,3 miljoner kronor, om alla kraven är korrekta, kan Medievärlden nu berätta."

https://www.medievarlden.se/2019/03/...or-nyemission/

Hennes betalningar kanske ligger bland dessa betalningsförelägganden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in