2022-10-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du behöver inte tveka, anledningen är att ingen någonsin velat klämma på dig, speciellt inte en man och det är väl därför du måste söka relationer med kvinnor och inte bara män, ingen vill ha dig.

Haha! Tja. De 12 kvinnor och män jag har haft mer eller mindre seriösa relationer med har definitivt velat "klämma" på mig. Ja, det är en blygsam siffra, med tanke på att det rör sig om en period på cirka 30 år. Men fortsatt: du har fel. Ungefär hälften av dem är kvinnor och ungefär hälften av dem är män. Att det är både kvinnor och män, beror snarare på att jag råkar vara bisexuell. Om du nu vet vad det är?

Citat:
Varför pratar du om dig själv då?

Det var du som började dra in mina eventuella personliga erfarenheter, i vår rent generella diskussion. Och jag svarade på det. Se tillbaka på diskussionen så ser du.

Citat:
Jag har redan svarat att detta inte är något jag skulle ta rättsväsendets resurser för. Det är inte direkt svårt att säga ifrån och mer än så krävs inte. Senaste gången en kvinna oombedd tog mig på kuken var nyligen och jag lät henne hålla på eftersom jag tyckte det var rätt trevligt. Hade jag inte tyckt det skulle jag stoppat det men inte anmält henne för det är bara tramsigt.

Nu handlar det dock inte om att en kvinna tafsar på dig. Utan om att olika män skulle tafsa dig på kukäen. Skulle du anmäla det då?

Citat:
Nej alla är ju inte skyldiga och när gärningsmannen är skyldig men inte känd så är det ofta svårt att ens få tag i personen. Klart det inte går att fälla någon som man inte vet vem det är.

Övervakningskameror och identifiering finns.
Citera
2022-10-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det handlar ju om hur mycket balls man har, du kanske hade fått ännu bättre resultat om du klappat till hennes rumpas och sagt fan vilken snygg röv du har. Då hade hon sugit dig där och då mitt på konserten! Kanske bara är jag men efter metoo var man helt klart sugen på att tafsa lite och liksom inte för att tafsa utan för att se reaktioner och jag menar inte vanliga tjejer utan feminister. Lite creepy är alla män så det får man bara äga.

Det jag gjorde kräver mer balls än en klapp på rumpan... Hon satt mittemot mig, några meter ifrån mig. Jag gav henne en verbal komplimang och tittade henne rakt i ögonen, väl medveten om att andra i sällskapet eventuellt hörde vad jag sa (men jag tänkte "det får bära eller brista"). Hon reste sig från sin plats, kom fram till mig och jag tog henne i mina armar och sedan kysstes vi. Visst, jag hade väl druckit någon öl, men jag var nykter och hade inte mod i form av alkohol.
Citera
2022-10-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Haha! Tja. De 12 kvinnor och män jag har haft mer eller mindre seriösa relationer med har definitivt velat "klämma" på mig. Ja, det är en blygsam siffra, med tanke på att det rör sig om en period på cirka 30 år. Men fortsatt: du har fel. Ungefär hälften av dem är kvinnor och ungefär hälften av dem är män. Att det är både kvinnor och män, beror snarare på att jag råkar vara bisexuell. Om du nu vet vad det är?

Du pratar väldigt mycket om dig själv trots att du säger att det inte handlar om dig, kvinnlig logik...
Förstår att du blev tvungen att söka dig till kvinnor när du blev för gammal, ful, fet och dryg.

Citat:
Nu handlar det dock inte om att en kvinna tafsar på dig. Utan om att olika män skulle tafsa dig på kukäen. Skulle du anmäla det då?

Det har jag redan svarat på, nej jag tycker det är tramsigt att anmäla detta till polisen, de har betydligt mer allvarliga saker att ta tag i.

Citat:
Övervakningskameror och identifiering finns.

Det betyder förstås inte att alla våldtäktsmän kan identifieras, det måste du väl ändå förstå.
Citera
2022-10-23, 10:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Det jag gjorde kräver mer balls än en klapp på rumpan... Hon satt mittemot mig, några meter ifrån mig. Jag gav henne en verbal komplimang och tittade henne rakt i ögonen, väl medveten om att andra i sällskapet eventuellt hörde vad jag sa (men jag tänkte "det får bära eller brista"). Hon reste sig från sin plats, kom fram till mig och jag tog henne i mina armar och sedan kysstes vi. Visst, jag hade väl druckit någon öl, men jag var nykter och hade inte mod i form av alkohol.

Jag vet inte jag, hade du nu haft 3 meter långa armar och ändå kommit åt hennes röv tror jag hon blivit väldigt väldigt imponerad, kanske lite förvånad med.
Citera
2022-10-23, 11:02
Medlem
Citat:

Du inhämtade inget uttryckligt samtycke alltså.
Citera
2022-10-23, 11:02
Medlem
Citat:
Du pratar väldigt mycket om dig själv trots att du säger att det inte handlar om dig, kvinnlig logik...
Förstår att du blev tvungen att söka dig till kvinnor när du blev för gammal, ful, fet och dryg.

jag skrev inledningsvis inte om mig själv, men började som sagt göra detta när du började skriva om mig. Som sagt: läs vår konversation. I övrigt lever jag i frivilligt celibat sedan mitt ex dumpade mig. Mitt ex dumpade mig dock inte för att jag är "gammal, ful, fet och dryg". Utan för att vardagslivet kom ikapp och en mängd andra komplicerade faktorer. Jag är inte gammal (eller tja, allt är relativt, för vissa är jag säkert gammal), jag är inte ful, jag är inte fet. Dryg kan jag dock definitivt vara, precis som alla andra människor kan vara. Min första dam var jag tillsammans med när jag var 15.

Citat:
Det har jag redan svarat på, nej jag tycker det är tramsigt att anmäla detta till polisen, de har betydligt mer allvarliga saker att ta tag i.

Så du menar att det är fritt fram för vilken man som helst att ta dig på kukäen i tid och otid? Du kommer ju inte anmäla det, din kropp är till för alla män att leka med, bäst de själva vill.

Citat:
Det betyder förstås inte att alla våldtäktsmän kan identifieras, det måste du väl ändå förstå.

Ja, det förstår jag. Vart vill du komma?
Citera
2022-10-23, 11:03
Medlem
Citat:
Du inhämtade inget uttryckligt samtycke alltså.

Hon gick till mig och tog själv initiativ till att kyssas. Det var massivt med samtycke från henne sida. Om man säger som så.
Citera
2022-10-23, 11:05
Medlem
Citat:
Så du menar att det är fritt fram för vilken man som helst att ta dig på kukäen i tid och otid? Du kommer ju inte anmäla det, din kropp är till för alla män att leka med, bäst de själva vill.

Jag kan hantera detta själv och behöver inte göra en rättssak av det, det är bara tramsigt.
Om det skulle hända i tid och otid skulle jag fundera på vad jag gör för att inbjuda till det också.

Citat:
Ja, det förstår jag. Vart vill du komma?

Att det förstås inte kan bli fällande dom om man inte ens vet vem som är misstänkt.
Citera
2022-10-23, 11:08
Medlem
Citat:
Hon gick till mig och tog själv initiativ till att kyssas. Det var massivt med samtycke från henne sida. Om man säger som så.

Så där brukar det låta ja men den parten som anmäler brukar ha en annan uppfattning och det är därför ett uttryckligt samtycke krävs enligt lagen. Det är bara din subjektiva uppfattning att hon samtyckte här.
Citera
2022-10-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag vet inte jag, hade du nu haft 3 meter långa armar och ändå kommit åt hennes röv tror jag hon blivit väldigt väldigt imponerad, kanske lite förvånad med.

Och tyckt att jag var väldigt creepy...
Citera
2022-10-23, 11:19
Medlem
Citat:
Jag kan hantera detta själv och behöver inte göra en rättssak av det, det är bara tramsigt.
Om det skulle hända i tid och otid skulle jag fundera på vad jag gör för att inbjuda till det också.

Så du skulle i tid och otid försvara dig mot dessa tafsande män, helt utan att någonsin göra en polissak av det? Det är alltså med andra ord fritt fram för män att ta på dig i tid och otid. De lär sig ju att du inte gör någon polissak av det.

Tja, hur du inbjuder till det? Du har en kropp de gillar. Och en kuk. Det räcker för dem. Så fort du går utanför din dörr står dessa lystna män och vill ta på din inbjudande kropp. Och de kommer göra det. I synnerhet som vare sig du eller någon annan man de tafsar på, inte gör en polissak av deras tafsande.

Citat:
Att det förstås inte kan bli fällande dom om man inte ens vet vem som är misstänkt.

Nej, men självklart är det så. Man kan ju inte döma någon för ett brott, om man inte vet vem förövaren är och inte hittar denna.
Citera
2022-10-23, 11:24
Medlem
Citat:
Så du skulle i tid och otid försvara dig mot dessa tafsande män, helt utan att någonsin göra en polissak av det? Det är alltså med andra ord fritt fram för män att ta på dig i tid och otid. De lär sig ju att du inte gör någon polissak av det.

Det är bara du som fantiserar om att detta sker i tid och otid.

Citat:
Tja, hur du inbjuder till det? Du har en kropp de gillar. Och en kuk. Det räcker för dem. Så fort du går utanför din dörr står dessa lystna män och vill ta på din inbjudande kropp. Och de kommer göra det. I synnerhet som vare sig du eller någon annan man de tafsar på, inte gör en polissak av deras tafsande.

Det har aldrig hänt att en kille tagit mig på kuken så det har jag uppenbarligen inte inbjudit till däremot har det hänt ibland att kvinnor gjort det. Och ja jag inbjöd väl till det med min attityd mot dessa kvinnor och jag stoppad dem inte heller utan lät dem känna.

Citat:
Nej, men självklart är det så. Man kan ju inte döma någon för ett brott, om man inte vet vem förövaren är och inte hittar denna.

Precis, bra att du förstår varför dessa fall minskar andelen fällande domar nu. Tog lite tid för dig men poletten trillade äntligen ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in