Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Om sektdeltagare envisas med att påstå saker tar jag reda på hur det ligger till och krossar dem med fakta.
Som jag gjort med dig och dina korkade och envisa påståenden om att "ingen dömts för våldtäkt" som inte borde dömas för våldtäkt.
Det gör dig till en medlöpare och jag antar att det är av god vilja, men du har fel och förvärrar situationen för dem som dömd oskyldiga.
Vill du att folk ska dömas oskyldiga för brott de inte begått?
Då får du säga det.
Du har läst som en kratta inser jag nu.
Jag har aldrig påstått att ingen oskyldig dömts. Vad jag har påstått är att det är osannolikt att 300 personer sitter oskyldigt dömda för oaktsam våldtäkt/våldtäkt.
För det första är det osannolikt att 300 personer blivit oskyldigt dömda för oaktsam våldtäkt, då det endast är 31 personer som blivit dömda för brottet i Sverige.
För det andra är det osannolikt att det sitter 300 personer oskyldigt dömda för våldtäkt, då beviskraven är hårda. Någon enstaka sitter förmodligen oskyldigt dömd, men det är ytterst osannolikt att det rör sig om så många som 300, eller ens 30.
För det tredje var det inte ens en svensk studie.
Nej, givetvis vill jag inte att oskyldiga ska dömas till fängelse. Men läs FUP:ar och domar. Läs förhören med MGM. Säg mig sedan att de inte är skyldiga. En hel del sätter som sagt dit sig själva. Dribblar bort sig själva fullständigt så det blir rejält uppenbart att de är skyldiga. Och skyldiga som är bevisat skyldiga ska sitta i fängelse.