2022-10-23, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Varför trodde du så?
Det har inte jag sagt i alla fall, jag har bara sagt att de är väldigt lågt ställda, enbart en trovärdig saga räcker.
De är uppenbart för högt ställda för 95% av anmälningarna.
Citera
2022-10-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
De är uppenbart för högt ställda för 95% av anmälningarna.

Nej för alla dessa är inte skyldiga stumpan.
Citera
2022-10-23, 09:48
Avslutad
Citat:
Nej för alla dessa är inte skyldiga stumpan.
Tur att beviskraven är för högt ställda då så att inte oskyldiga döms.
Citera
2022-10-23, 09:51
Medlem
Citat:
Tur att beviskraven är för högt ställda då så att inte oskyldiga döms.

Fast det är fel, många oskyldiga döms.
Citera
2022-10-23, 09:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ingen aning. Om rumpklämmaren var snygg och charmig, så kanske det ledde till giftemål eller ligg eller både ock. Men hur många snygga och charmiga personer går och klämmer andra på rumpan? Verkar rätt ocharmigt att göra så.

Äsch då kvinnor älskar komplimanger och vad är bättre än en uppmuntrande klapp på baken. Personligen brukade jag provocera henne att tafsa först. det är en bra taktik. Dessutom första gången jag var på krogen så tog en tant mig på kuken så för 20 år sen var det väldigt annorlunda och väldigt mycket mer tafs överlag.
Citera
2022-10-23, 10:16
Medlem
Citat:
Jo du överdriver för ingen har velat klämma på dig någonsin och för min del har det bara hänt några gånger att en tjej har klämt mig på kuken och det tog jag inte illa upp för. Du fantiserar ihop en verklighet som inte finns varken för dig eller mig.

Ingen främmande person har någonsin klämt på mig. Huruvida någon främmande person har velat det eller inte, låter jag dock vara osagt. Nu handlar detta dock inte om dig eller om mig. Utan om de kvinnor och män som blivit sexuellt ofredade och vars polare blivit sexuellt ofredade, så pass frekvent och/eller obehagligt att de känt sig nödgade att anmäla detta.

Jag har inga svårigheter i att sätta mig in i deras situation. Och försöker få dig att sätta dig in i deras situation och därav skriver jag åter igen min fråga till dig: Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?

Kan du vara så god att svara på denna fråga någon gång?
Citera
2022-10-23, 10:18
Avslutad
Citat:
Fast det är fel, många oskyldiga döms.
På grund av att de beviskrav som gör att 95% av alla anmälningar inte leder till någon fällande dom är för lågt ställda.
Citera
2022-10-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ingen främmande person har någonsin klämt på mig. Huruvida någon främmande person har velat det eller inte, låter jag dock vara osagt.

Du behöver inte tveka, anledningen är att ingen någonsin velat klämma på dig, speciellt inte en man och det är väl därför du måste söka relationer med kvinnor och inte bara män, ingen vill ha dig.

Citat:
Nu handlar detta dock inte om dig eller om mig. Utan om de kvinnor och män som blivit sexuellt ofredade och vars polare blivit sexuellt ofredade, så pass frekvent och/eller obehagligt att de känt sig nödgade att anmäla detta.

Varför pratar du om dig själv då?

Citat:
Jag har inga svårigheter i att sätta mig in i deras situation. Och försöker få dig att sätta dig in i deras situation och därav skriver jag åter igen min fråga till dig: Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?

Kan du vara så god att svara på denna fråga någon gång?

Jag har redan svarat att detta inte är något jag skulle ta rättsväsendets resurser för. Det är inte direkt svårt att säga ifrån och mer än så krävs inte. Senaste gången en kvinna oombedd tog mig på kuken var nyligen och jag lät henne hålla på eftersom jag tyckte det var rätt trevligt. Hade jag inte tyckt det skulle jag stoppat det men inte anmält henne för det är bara tramsigt.

Citat:
På grund av att de beviskrav som gör att 95% av alla anmälningar inte leder till någon fällande dom är för lågt ställda.

Nej alla är ju inte skyldiga och när gärningsmannen är skyldig men inte känd så är det ofta svårt att ens få tag i personen. Klart det inte går att fälla någon som man inte vet vem det är.
Citera
2022-10-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Äsch då kvinnor älskar komplimanger och vad är bättre än en uppmuntrande klapp på baken. Personligen brukade jag provocera henne att tafsa först. det är en bra taktik. Dessutom första gången jag var på krogen så tog en tant mig på kuken så för 20 år sen var det väldigt annorlunda och väldigt mycket mer tafs överlag.

Vad som är bättre än sexuellt ofredande, menar du? Tja, en verbal komplimang vid rätt tillfälle. En dam jag blev tillsammans med, hade jag spanat in tidigare under dagen. Hon var en sann uppenbarelse. Senare under eftermiddagen (vi var på en festival) så sa gav jag henne en verbal komplimang. Stunden därefter var hon i mina armar och vi kysstes. Sedan höll vi ihop under större delen av festivalen och flera månader därefter. Jag hade förmodligen inte haft samma lycka om jag klämt henne på rumpan. Jag känner henne: hon hade sett mig som en creepy typ och hade anmält mig.
Citera
2022-10-23, 10:36
Avslutad
Citat:
Du behöver inte tveka, anledningen är att ingen någonsin velat klämma på dig, speciellt inte en man och det är väl därför du måste söka relationer med kvinnor och inte bara män, ingen vill ha dig.

Varför pratar du om dig själv då?

Jag har redan svarat att detta inte är något jag skulle ta rättsväsendets resurser för. Det är inte direkt svårt att säga ifrån och mer än så krävs inte. Senaste gången en kvinna oombedd tog mig på kuken var nyligen och jag lät henne hålla på eftersom jag tyckte det var rätt trevligt. Hade jag inte tyckt det skulle jag stoppat det men inte anmält henne för det är bara tramsigt.

Nej alla är ju inte skyldiga och när gärningsmannen är skyldig men inte känd så är det ofta svårt att ens få tag i personen. Klart det inte går att fälla någon som man inte vet vem det är.
"När gärningsmannen är skyldig men inte känd..."

Jag skulle väldigt gärna se listan du hämtar din statistik ifrån.
Citera
2022-10-23, 10:38
Medlem
Citat:
"När gärningsmannen är skyldig men inte känd..."

Jag skulle väldigt gärna se listan du hämtar din statistik ifrån.

Har du svårt att förstå att alla gärningsmän inte är kända?
Citera
2022-10-23, 10:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad som är bättre än sexuellt ofredande, menar du? Tja, en verbal komplimang vid rätt tillfälle. En dam jag blev tillsammans med, hade jag spanat in tidigare under dagen. Hon var en sann uppenbarelse. Senare under eftermiddagen (vi var på en festival) så sa gav jag henne en verbal komplimang. Stunden därefter var hon i mina armar och vi kysstes. Sedan höll vi ihop under större delen av festivalen och flera månader därefter. Jag hade förmodligen inte haft samma lycka om jag klämt henne på rumpan. Jag känner henne: hon hade sett mig som en creepy typ och hade anmält mig.

Ja det handlar ju om hur mycket balls man har, du kanske hade fått ännu bättre resultat om du klappat till hennes rumpas och sagt fan vilken snygg röv du har. Då hade hon sugit dig där och då mitt på konserten! Kanske bara är jag men efter metoo var man helt klart sugen på att tafsa lite och liksom inte för att tafsa utan för att se reaktioner och jag menar inte vanliga tjejer utan feminister. Lite creepy är alla män så det får man bara äga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in