Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ingen främmande person har någonsin klämt på mig. Huruvida någon främmande person har velat det eller inte, låter jag dock vara osagt.
Du behöver inte tveka, anledningen är att ingen någonsin velat klämma på dig, speciellt inte en man och det är väl därför du måste söka relationer med kvinnor och inte bara män, ingen vill ha dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Nu handlar detta dock inte om dig eller om mig. Utan om de kvinnor och män som blivit sexuellt ofredade och vars polare blivit sexuellt ofredade, så pass frekvent och/eller obehagligt att de känt sig nödgade att anmäla detta.
Varför pratar du om dig själv då?
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag har inga svårigheter i att sätta mig in i deras situation. Och försöker få dig att sätta dig in i deras situation och därav skriver jag åter igen min fråga till dig: Om det hände dig eller dina manliga polare ofta, att män klämde er på rumpan. Skulle du då till slut få nog och känna att du till slut behövde dra in polis i ärendet? För att verkligen markera ditt ogillande?
Kan du vara så god att svara på denna fråga någon gång?
Jag har redan svarat att detta inte är något jag skulle ta rättsväsendets resurser för. Det är inte direkt svårt att säga ifrån och mer än så krävs inte. Senaste gången en kvinna oombedd tog mig på kuken var nyligen och jag lät henne hålla på eftersom jag tyckte det var rätt trevligt. Hade jag inte tyckt det skulle jag stoppat det men inte anmält henne för det är bara tramsigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
På grund av att de beviskrav som gör att 95% av alla anmälningar inte leder till någon fällande dom är för lågt ställda.

Nej alla är ju inte skyldiga och när gärningsmannen är skyldig men inte känd så är det ofta svårt att ens få tag i personen. Klart det inte går att fälla någon som man inte vet vem det är.