Förutom ridning har nu
Henko och Kapten Klänning ytterligaren en sak gemensamt. De ljuger nämligen båda två om att de
kämpar för att stävja
brott de
själva ständigt
begår.
Dörris är en obehaglig "registermänniska" så Henko var bara vänlig nog och styrde upp ett jobb hos sin normala vän Martin Fredriksson som har Sveriges största register och arkiv för myndighetsmoment. 60 miljoner dokument är, på något sätt jag inte listat ut än, tydligen färre än 50 000 romer. Det här så kallade registret som nazisterna skall ha vet vi väl inte ens om det heller finns i sig i det format Henko verkar bombsäker på att det gör?
Att det rör sig om en släktdatabas i ett program som heter Min Släkt förtäljer han inte, sannolikt för att registret inte finns i sin helhet såsom Henko verkar säker på att det gör. Å andra sidan anmälde ju spånet Dörris för att ha efterfrågat släktforskning på Henko vill jag minnas, och det får sägas vara kreativt till och med för Henko att göra släktforskning till en riktad ond handling mot honom.
Något annat som får det att brinna hos Henko är
allvarliga anklagelser, som exempelvis rör narkotikamissbruk.
Ja, poddaren som ständigt talar om en tjackpundare är kränkt för att tjackpundaren har berättat att Henko frågade honom om gräs eller något i den stilen då de sågs.
Jag såg att Jonas Hållén lämnat in en stämning mot Axel också, skall bli spännande att se om den leder till samma slutsatser hos rätten som med fallet D*n B*rn*r.
Henko kan ge upphov till en ersättare av ordspråket "höna av en fjäder".
"Att göra naziguld av en Swish".
Dörris var rätt öppen om sina ekonomiska problem vid denna tid av det jag såg. Han bjöd även onekligen på vissa humoristiska och oväntade tilltag för att visa vilken feg hycklare och notorisk lögnare Henko är. Inte minst inspirerades ju uppenbarligen Exakt24 av hans och Hålléns resa till Avesta. Deras egna resa betalades av Hållén vilket jag tror han tweetade bildbevis på, men Christian P skänkte 300 och det är vad som räcker för att göra naziguld av en Swish även i det fallet.
Om de drog in hyfsat med stålar på artikelserien och reportaget, som både i vissa delar utgjordes av material från Dörris som han lagt upp offentligt, men också på deras hembesök till Henko en vecka efter att Dörris och Hållén var i Avesta, så finner jag inte förfarandet ett dugg konstigt.
Henko läser omedelbart in ett motiv byggt på ondska. Det kan absolut inte handla om någon form av medmänsklig gärning, utan givetvis måste vara ett jobb i nazismens namn.
Det säger en hel del om Henko som person, och inte minst säger det rätt mycket om utgångspunkten man kan förmoda han har i allt han ägnar sig åt i podden också.