2022-01-13, 01:23
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Ja, och all smutskastning är pga att Henko känner sig oförrättad*, sen har A**l hakat på. Hon har visserligen nån vän som T. Verdun, och tror det var nån SD-gubbe också, men är inte det minsta ok med nazism. Denna Glam är hon inte vän med alls.

* https://samnytt.se/irm-profil-till-loan-sundman-hall-kaften-din-dumma-fan/
(Ja, jag vet, Samhällsnytt är dynga, men de länkar till tweeten)
Tackar, och hon har alltså varit flerårig arbetskamrat med Fredriksson som Haveristerna helt plötsligt höjer till skyarna och är ansvarig utgivare till hans fd bästa polare Wågs projekt?

Så om jag dristar mig till en sammanfattning, en incestuös orkan i ett vattenglas för de närmast sörjande?
Citera
2022-01-13, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Tackar, och hon har alltså varit flerårig arbetskamrat med Fredriksson som Haveristerna helt plötsligt höjer till skyarna och är ansvarig utgivare till hans fd bästa polare Wågs projekt?

Så om jag dristar mig till en sammanfattning, en incestuös orkan i ett vattenglas för de närmast sörjande?

Hahaha, ja. Men Haveristerna tjänar rätt bra pengar på att göra allt till content.
Citera
2022-01-13, 01:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Hahaha, ja. Men Haveristerna tjänar rätt bra pengar på att göra allt till content.
Ahhahahaha tackar då kan jag fortsätta att jobba. Jag är helt säker på att att konflikten fyller en massa olika för alla inblandade, inklusive mig själv som kollar in i tråden någon gång i månaden, lite som att kolla i MGB
Citera
2022-01-13, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Det efterfrågas en sammanfattning av vilka som varit efter Haveristerna från flera användare. Jag skriver en egen post så det inte blir tal om något 1.06 vilket börjar bli allt svårare att undvika.

Först och främst handlar det om "Dörris", "Tjackpundaren" eller M**n*s F*rn*tr*m som han egentligen heter. Han tas upp i avsnittet: Om "Oidipus", världens sämsta människa. En före detta dörrvakt som blev av med sitt frilansuppdrag hos Acta publica och Martin Fredriksson efter att han missbrukat sitt förtroende. Har hotat att spöa Axel och Henrik i två år. Oklart varför men initialt verkar han ha försökt att hämnas att Myra slutade. Sen har det bara gått stadigt utför. Både med Dörris övriga karriär som dörrvakt, psykiska hälsa och narkomani.

Efter det har vi "torsken" eller Pe**e* Ti**ika*nen. En kille som berättat omfattande hur han köper sex och dömts för att ha spöat upp en tjej som inte ville ha med han att göra. Varför han är arg på Haveristerna har jag inte riktigt snappat upp.

Sen har vi Jonas Hållén. Han är arg för att han blev förnedrad av Axel när Jonas trodde att han kunde läxa upp Axel över en pizza. Det visade sig att han mest var ett typisk gubbe som kan en hel del om världen men som inte lyckats fullborda en tanke de senaste 40 åren.

Vidare finns det en kille som heter P*nt*s D*hlb**g. Dömd för en massa vansinnesdåd i form av misshandlar och fått kontaktförbud för att han pga sitt missbruk inte kunde låta bli att kontakta en kvinna som inte ville ha med pundarn att göra. Väldigt oklart varför han hatar Haveristerna men han verkar känna Dörris. Säkert knarkpolare.

Sen har vi Loan Sundman och Andreas Wirsen som hängt med det här gänget. Spridit deras bilder, hängt i deras grupper och hyllat deras förföljelse. De är de där påhejjarna som aldrig själva vågar göra något konkret.

Sist men inte minst har vi P*te* Wi*de*o. Huvudpersonen för deras senaste avsnitt. En man som hakat på konflikter i olika former under många år. En person som trott sig vara en mästerskurk som var omöjlig att hitta men som bokstavligen blev fistad av sig själv när han var dum nog att börja mejla Martin Fredriksson.

Det fanns tidigare en våldtäktsman som höll låda kring Haveristerna men det verkar mer ha varit en one man show, eller women idag. Den personen heter Na*m* Fr*an*en. Dömd till kontaktförbud mot sitt ex och barn för några år sedan.

Kan ni se den röda tråden?

Exakt vad Haveristerna utsatts för kan de bara själva svara för men hittills har väl Axel fått flera hembesök där man vandaliserat hans dörr och kastat in en sten genom hans ruta. Sen såklart alla förtal om att han skulle ha våldtagit en tjej. Henrik har fått hotbrev, socanmälningar och ett försök till hembesök från Dörris, dörris pundarpolare från Tranås och Hållén. Men istället greps de på tågstationen och det hela blev en avslagen tillställning. Sanna har fått sin bil vandaliserad och socanmälningar mot sig även hon. Det här är nog bara ett axplock av all skit de fått utstå.

Glömde att det var Pe**e* Ti**ika*nen som började skicka sexleksaker till en i sommarkatterna och hotade med hembesök hos en annan. Han hotade även att ringa Henriks mamma och att någon annan skulle spöa Henrik. Själv duger han bara till att ge sig på tjejer såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Typ inte, eller vad syftar du på?

Vilken chock.
Citera
2022-01-13, 12:59
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Fin psykonanalys. Ska du inte berätta om dina diagnoser? Gissar på bipolär och borderline.

Har du inte tänkt be om ursäkt för att du felaktigt pekat ut en person för kvinnomisshandel? Tror inte ordningsvakten som åkte på en smäll upskattar att bli kallad för kvinna nämligen.

Frågan är varför man jävlas med folk som tydligen är totalt oberäkneliga? Är det någon slags självdestruktivitet?

Du alltså, verkar rätt jävla speciell. Verkar HATA personerna i Haveristerna, skriver alltid hur sämst podden är, men du lyssnar och hänger på vart enda litet ord som sägs, tweetas, instagramas etc. Visst, du kanske är intresserad av meningsmotståndare, men inte sitter jag och ser varenda jävla sändning från RIKS eller liknande. Jag blir inte klok pa det. Har de gjort dig något personligen eller är det så att du lever för den här podden och gruppen men inte riktigt vill erkänna det för dig själv?
Citera
2022-01-13, 19:02
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Christian Petersson på Exakt24 har lagt ut en tweet från ett besök på Henkos arbetsplats i en LO-byggnad i Dalarna. Exakt24 håller på med en ny granskning av Henko och Haveristerna.
Citera
2022-01-13, 21:02
Medlem
Taskiga saker om Göteborg i senaste avsnittet.
Tänker anmäla dem för hets mot folkgrupp, förtal och rasism.
Citera
2022-01-13, 21:10
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Christian Petersson på Exakt24 har lagt ut en tweet från ett besök på Henkos arbetsplats i en LO-byggnad i Dalarna. Exakt24 håller på med en ny granskning av Henko och Haveristerna.

Den kommer säkert bli jättebra Vad hände med den första granskningen?
Citera
2022-01-13, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Den kommer säkert bli jättebra Vad hände med den första granskningen?

Den var ju underhållande om inte annat.

Men du, lyssnar inte på allt Haveristerna släpper, oftast inte alls.

Men gillade avsnittet med Wåg, synd att han är en så total ryggradslös fitta när gamla kamrater förtalas. Han har dessutom gosat i privat gruppchatt (14/88) med högerextrema som Chang Frick och Daniel Friberg. Uppenbarligen trivs han med fascistsossar som Henko också.
Citera
2022-01-13, 23:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Haveristernas Twitterkonto:

"nu senast var han hemma hos
SannaFielding och vandaliserade hennes bil, för andra gången. jag skiter i vem av alla dessa äckliga jävlar som har gjort vad, de ska nog få sitt, precis som loan sundman kommer att få ta konsekvenserna av att hon stått vid deras sida i detta."

Fattar inte den här kvinnan med bilen (och hennes man) att kontot talar i hennes namn, att hon är en undertecknare även om hon inte personligen säger ett ont ord? Det är ett riskbeteende att samarbeta med sådana här människor. Maken till konsekvent hatiska utgjutelser får man leta efter. Kontot är oförskämt i nästan varje läge, som en förvriden principsak.

Inte för att jag försvarar vandalisering (tvärtom, det är beklämmande lågt att förstöra andras egendom i skydd av mörkret), men när någon drabbas är det inte förvånande att det händer en så elak figur som Haveristernas talesperson på Twitter. "[J]ag skiter i vem av dessa äckliga jävlar ..." hette det. Fler kan ju tänkas resonera så.

https://mobile.twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1481385277004386305

Den som står ut med det kan ju botanisera bland inläggen.

https://mobile.twitter.com/BLiPATRONiDAG
Citera
2022-01-18, 22:32
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Trist att Henko, Axel och Martin inte längre verkar intresserade av att ses nu när de verkar ha fattat att de fått allt om bakfoten. Alla tre har ju golat mig så gott som dagligen det senaste året, undrar om det påverkas av att de parallellt aktivt har sökt upp folk jag aldrig hört talas om för att egentligen försöka få till en träff med mig?

Deras Göteborgs-tripp låter lite som min Avesta-resa, som ju slutade som den gjorde.

Vad väger 6,7 kg?

Henkos tårar som Martin torkat upp. Siktar på minst 15 kilo detta år. Grimwalker kan intyga att jag är LinusSarud (trevlig kvinna för övrigt, när hon inte går in för att vara elak förstås).
Senast redigerad av KomTillGullmars 2022-01-18 kl. 22:34.
Citera
2022-01-20, 17:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Varför? Du finner ju eländet underhållande, din jävla hycklare.
Svag comeback. Klart att tågkrascher är roliga och det var det i somras. Men inte så värst längre. Henko skarvar medvetet om att du ville döda hans hund (trots att jag hört dig be om ursäkt för det) och knulla hans morsa (kontext och intention? Inte här) och du beter dig likadant. Men de tjänar ju pengar på det och har sina minioner så förstår väl på ett sätt deras intention och din. Men äh, det bästa sättet är att bara ignorera dem. Då vinner du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in