2022-10-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mytoman. Irrelevant mytoman eftersom ingen bryr sig om dina känslor, det är ett anonymt diskussionsforum , din sjuka jävel.

Jag skiter i dina känslor och dig, syftet med diskussioner är till för att lära andra, och att jag själv ska lära mig något.

Nej,

du är en efterbliven mytoman tiill shitpostade troll utifrån dina egna inlägg.

Sluta ljug och trolla,

Jag varken ljuger eller trollar. Lägg ner nu. Och återgå till topic.
Citera
2022-10-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Tokfemisterna gapar om allt från bidrag till bindor samt lika lön för arbete de inte utför lika bra, finns ingen hejd.

Tja, det är väl någon enstaka som har gapat om gratis mensskydd. Vet inte ens om denna person är feminist. Men folk jag vet är feminister är emot förslaget och anser att de kan betala sina mensskydd själva.

Det där med löner hr man inte alls tala om så mycket numera, sedan kvinnodominerade yrken har fått upp sina löner. Det var väl mer förr det pratades om det?
Citera
2022-10-09, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ok. Och vart i brottsbalken som gäller barndråp, står det konkret att kvinnor har mer rättigheter och möjligheter än män? Konkreta exempel nu, slö.

Sluta trolla mig nu, ditt mongo

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Barnadråp

Citat:
Abortlagen skulle givetvis vara samma för både män och kvinnor, om även män kunde bli gravida.

Abortlagen gäller endast kvinnor. Det står inte, begär en ”person” i den….

Citat:
I övrigt kan du sluta förtala mig. Jag varken ljuger eller trollar. Lägg ner det där.

Jag skiter i dina känslor. Du ljuger och trollar även i denna post, sjuka mytomaner har ju utmaningar med självinsikt.
Citera
2022-10-09, 12:50
Medlem
Citat:

Jag skiter i dina känslor. Du ljuger och trollar även i denna post, sjuka mytomaner har ju utmaningar med självinsikt.

Lögnaren säger "jag ljuger inte" lol
Citera
2022-10-09, 12:54
Medlem
Citat:

Hänvisar du till wikipedia, när du skriver att det står i brottsbalken? Hänvisa nu till vart i brottsbalken det står att kvinnor ska ha mer rättigheter/möjligheter när det kommer till barndråp. Annars är det fan du som trollar.

Seså. Vart i Socialtjänstlagen och brottsbalken har kvinnor mer rättigheter/möjligheter än män? Du har ännu inte svarat.

Ja, givetvis. Det är ju kvinnor som bär graviditeten i sina kroppar. Att då abortlagen endast gäller kvinnor är då inte konstigt. Vore konstigt om män utan att vara gravida kunde gå in och begära en abort i sina egna kroppar. Aborter sker i kvinnokroppen, inte i manskroppen.

Mina känslor? Jag skriver utifrån logik och inte utifrån känslor. SÅ det är i så fall min logik du skiter i.

Nej. Återigen. Jag ljuger inte. Jag trollar inte. Lägg ner det där nu.
Citera
2022-10-09, 12:57
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Det luktar incel lång väg.
Dvs. Jäv i den aktuelle frågan
Citera
2022-10-09, 13:00
Medlem
I grundlagen (regeringsformen) så står det att män får missgynnas när det kommer till värnplikt och tjänsteplikt
Citera
2022-10-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Lögnaren säger "jag ljuger inte" lol

Slö menar att jag ljuger när jag berättar om verkliga händelser ur mitt och folk jag känner, liv. Och det gör jag verkligen inte. Finns ingen anledning för mig at ljuga om sådant på ett anonymt forum.

Du menade att jag ljög när jag hade missuppfattat dig. Du rättade sedan till den missuppfattningen. Så nu vet jag hur du resonerar i frågan.

Så du och slö menar olika saker när ni menar att jag är "en lögnare". Men båda ni har alltså fel.

Hur vore det om vi återgår till topic nu, istället för att ni håller på att beter er som fjortisar?
Citera
2022-10-09, 13:02
Avslutad
Citat:
Hänvisar du till wikipedia, när du skriver att det står i brottsbalken? Hänvisa nu till vart i brottsbalken det står att kvinnor ska ha mer rättigheter/möjligheter när det kommer till barndråp. Annars är det fan du som trollar.

Seså. Vart i Socialtjänstlagen och brottsbalken har kvinnor mer rättigheter/möjligheter än män? Du har ännu inte svarat.

Ja, givetvis. Det är ju kvinnor som bär graviditeten i sina kroppar. Att då abortlagen endast gäller kvinnor är då inte konstigt. Vore konstigt om män utan att vara gravida kunde gå in och begära en abort i sina egna kroppar. Aborter sker i kvinnokroppen, inte i manskroppen.

Mina känslor? Jag skriver utifrån logik och inte utifrån känslor. SÅ det är i så fall min logik du skiter i.

Fast en gravid folkbokförd man som kommer in och vill ha abort så torde han inte nekas bara för att det står kvinna i lagen. Det är själva graviditeten som räknas.
Citera
2022-10-09, 13:02
Medlem
Citat:
Slö menar att jag ljuger när jag berättar om verkliga händelser ur mitt och folk jag känner, liv. Och det gör jag verkligen inte. Finns ingen anledning för mig at ljuga om sådant på ett anonymt forum.

Du menade att jag ljög när jag hade missuppfattat dig. Du rättade sedan till den missuppfattningen. Så nu vet jag hur du resonerar i frågan.

Så du och slö menar olika saker när ni menar att jag är "en lögnare". Men båda ni har alltså fel.

Hur vore det om vi återgår till topic nu, istället för att ni håller på att beter er som fjortisar?

Du ljuger hela tiden, om i princip allt.
Citera
2022-10-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast en gravid folkbokförd man som kommer in och vill ha abort så torde han inte nekas bara för att det står kvinna i lagen. Det är själva graviditeten som räknas.

Exakt. Han kommer få sin abort. Om det är innan vecka 18.
Citera
2022-10-09, 13:10
Avstängd
Citat:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K3

3 § Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för barnadråp till fängelse i högst sex år.

glömda att du inte kan hantera objektiv verklighet pga av dina sjukdomar och begränsade förmåga.

Citat:

Jo, det hade jag redan i första posten, hade du inte varit lat och efterbliven så hade du redan vetat att det här är en ickediskussion, man du vill bara trolla som vanligt .

Det vuxna ickemytomatna svaret hade varit. Oj finns det lagstiftade fördelar och undtag som gäller för kvinnor men inte män, där ser man , jag har lärt mig något....

tro mig, ingen bryr sig om att du blir avslöjad som mytoman i inlägg du gör, det är bara du som bryr dig.

Men här är några fler bra exempel på rättigheter
(FB) Lagar som ger kvinnor mer rättigheter än män.

Citat:

Så då behövs inte abortalagen? , Jag är inte med på din trollning här?

Citat:
Mina känslor?
Ja
Citat:
Jag skriver utifrån logik och inte utifrån känslor.
nej
Citat:
SÅ det är i så fall min logik du skiter i.
Det skulle vara omöjligt. och nu räckte ju första posten för att avfärda logiken.

Citat:

Du ljuger och trollar, avsiktiligt eller pga av sjukdom är oväsntligt. vv sluta med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in