Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Hänvisar du till wikipedia, när du skriver att det står i brottsbalken? Hänvisa nu till vart i brottsbalken det står att kvinnor ska ha mer rättigheter/möjligheter när det kommer till barndråp. Annars är det fan du som trollar.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700#K3
3 §
Dödar kvinna sitt barn vid födelsen eller eljest å tid då hon på grund av nedkomsten befinner sig i upprivet sinnestillstånd eller i svårt trångmål, dömes för
barnadråp till fängelse i högst sex år.
glömda att du inte kan hantera objektiv verklighet pga av dina sjukdomar och begränsade förmåga.
Citat:
Seså. Vart i Socialtjänstlagen och brottsbalken har kvinnor mer rättigheter/möjligheter än män? Du har ännu inte svarat.
Jo, det hade jag redan i första posten, hade du inte varit lat och efterbliven så hade du redan vetat att det här är en ickediskussion, man du vill bara trolla som vanligt .
Det vuxna ickemytomatna svaret hade varit. Oj finns det lagstiftade fördelar och undtag som gäller för kvinnor men inte män, där ser man , jag har lärt mig något....
tro mig, ingen bryr sig om att du blir avslöjad som mytoman i inlägg du gör, det är bara du som bryr dig.
Men här är några fler bra exempel på rättigheter
(FB) Lagar som ger kvinnor mer rättigheter än män.
Citat:
Ja, givetvis. Det är ju kvinnor som bär graviditeten i sina kroppar. Att då abortlagen endast gäller kvinnor är då inte konstigt. Vore konstigt om män utan att vara gravida kunde gå in och begära en abort i sina egna kroppar. Aborter sker i kvinnokroppen, inte i manskroppen.
Så då behövs inte abortalagen? , Jag är inte med på din trollning här?
Ja
Citat:
Jag skriver utifrån logik och inte utifrån känslor.
nej
Citat:
SÅ det är i så fall min logik du skiter i.
Det skulle vara omöjligt. och nu räckte ju första posten för att avfärda logiken.
Citat:
Nej. Återigen. Jag ljuger inte. Jag trollar inte. Lägg ner det där nu.
Du ljuger och trollar, avsiktiligt eller pga av sjukdom är oväsntligt. vv sluta med det.