2022-10-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att vi inte vill styras från Ryssland utan från Sverige av de som vi har valt?

Det är väl inget skäl att inte välkomna Putin och övriga ryssar han kommer med?
Samma borde väl gälla dem som negrerna från Afrika.
Citera
2022-10-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Wow, här kommer den vite riddaren på sin häst. De har inga plikter, varför skulle då vi ha några? Varför ska vi skydda svartskallehoror som hugger sitt eget folk i ryggen?

Du borde byta användarnamn till EnsamInternetkrigare istället. Men måste ändå vara mäktigt att kalla sig ensamkrigarrn och svinga runt till både höger och vänster med såna "sättadigpåplats" kommentarer.

Föreställer mig dock en bild av dig I din krigsmundering, iklädd en Urtvättad vit tshirt och ett par vita kalsonger med en hink på huvudet och en piastavakvast I högsta hugg, en söndagsmorgon väck på dina antidepressiva mediciner I kombination med alkohol och hotar grannkärringen vars hund precis bajsat på gräsmattan utanför porten till din soclägenhet
Citera
2022-10-06, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är väl inget skäl att inte välkomna Putin och övriga ryssar han kommer med?
Samma borde väl gälla dem som negrerna från Afrika.
Du tänker att kriget i Ukraina handlar om att Putin nekades uppehållstillstånd i Ukraina?
Citera
2022-10-06, 13:12
Medlem
BewilderedHulders avatar
Låt fienden meja ner alla barn av honkön också, för dom kommer sannolikt växa upp till rabiata feminster dom med, Herr Fyllbult
Citera
2022-10-06, 13:13
Medlem
Citat:
Varför tror du att du har med den saken att göra?
Har du problem med att andra som inte tycker som du yttrar sig?
Gillar olika så länge de tycker lika?

Massinvandringen pågår oavbrutet och det kan du se av migrationsverkets siffror.

Jag ställde en fråga. Du gör givetvis som du själv vill. Men för min del ter det sig märkligt att trivas med sitt liv i sitt nya land och ändå sitta i flertalet timmar och spy galla på sitt gamla land på internet. Precis som jag tycker det vore konstigt om en nykär person försakar sin nya kärlek och istället sitter i timtal och spyr galla på nätet över sitt gamla ex. Obegripligt, för min del. Men tydligen inte för dig. Och då ställde jag en fråga kring det.

Ja, därför att högerblocket och dessförinnan vänsterblocket förde en oansvarig asylinvandring. Sossarna har sedan verkligen minskat massinvandringen av asylkaraktär radikalt. Men anhöriginvandringen är fortsatt hög, eftersom vänsterblocket och sedan högerblocket med "öppna våra hjärtan"-Reinfelt i spetsen lät det strömma in asylsökande som fick bifall på asylansökan.

Att minska asylinvandringen kommer på sikt ge ringar på vattnet kring anhöriginvandringen. Mycket enkel matematik och logik. Och det var sossarnas förtjänst att minska bifallna asylärenden. Ta nu in detta, någon gång. Och vilket är det största partiet för både kvinnor och män? Jo: sossarna.
Citera
2022-10-06, 13:14
Medlem
Citat:
Du tänker att kriget i Ukraina handlar om att Putin nekades uppehållstillstånd i Ukraina?

Nej jag tänker på det jag skriver om. Att Putin och ryssarna han kommer med borde välkomnas och inte motarbetas. Samma värderingar ska gälla för dem som för negrer från Afrika annars är man rasist.
Citera
2022-10-06, 13:16
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Kvotering skall inte bara gälla "styrelserummet" utan, för att vara konsekventa.. även omfatta alla de "rum" där män förväntas vara.

I sann feministisk anda och "allas lika värde" ska även kvinnor förpassas till frontlinjen med en "bössa" i handen.

Dessutom, lär det inte finnas några skillnader mellan män och kvinnor.. det är bara en social konstruktion, därför blir det väldigt jämlikt och rättvist.
Citera
2022-10-06, 13:17
Avslutad
Citat:
Nej jag tänker på det jag skriver om. Att Putin och ryssarna han kommer med borde välkomnas och inte motarbetas. Samma värderingar ska gälla för dem som för negrer från Afrika annars är man rasist.
Jag sa ju att Putin är välkommen på samma villkor som alla andra.
Citera
2022-10-06, 13:17
Medlem
Jag vill inte veta av något att kvinnor ska få lämna och männen stanna i alla fall som i Ukraina.
Jävla hyckleri att kvinnors liv är mer värt än män som i det gamla idealet
Det är bara barn jag kan tycka kan ha förtur i så fall eller gravida, sjuka, invalider på något sätt och åldringar.
Sen försvara man väl inte kvinnor utan Sveriges samhälle och dina nära och kära. Man kan ogilla vänsterns styra att skicka in horder av kriminella våldtäktsmän och servera allt på silverfat men trots detta så vill vi nog leva i Sverige. Helt i botten är det trots allt inte även om Sverige har förändrats enormt mycket.

Sen är det klart att jag inte skulle offra mitt liv för dom namnen du tog upp. Skulle jag se dom våldtas av ett gäng soldater så hade jag velat gå förbi men jag vet inte då jag har empati. Det är lätt att på nätet säga att man inte skulle göra något om man har möjligheten för att man ogillar dom som personer men verkligen se någon skadats, jag tror det är helt annan femma för dom flesta med empati.
Citera
2022-10-06, 13:18
Medlem
Citat:
IQ 70 klarar inga krav.

Precis så han och övriga ryssar som han tar med sig borde välkomnas vid gränsen och inte motarbetas. Varför då detta snack om att försvara landet?

Klart de inte har IQ 70, då hade de inte lyckats fly hit och lyckats utnyttja systemet. Det krävs högre IQ än 70 för att klara det. Och då kommer de givetvis också klara av att lära sig svenska och komma i arbete eller studier på ett år. Många syrier är tex. välutbildade och har redan kommit ut i jobb eller studier och lärt sig svenska. Dessa integrerade syrier bidrar och kommer att bidra till detta land, definitivt.
Citera
2022-10-06, 13:19
Medlem
Citat:
Jag sa ju att Putin är välkommen på samma villkor som alla andra.

Precis så lägg ned det där snacket om att försvara landet då, han och hans kompisar ska tas emot med öppna armar.
Citera
2022-10-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag vill inte veta av något att kvinnor ska få lämna och männen stanna i alla fall som i Ukraina.
Jävla hyckleri att kvinnors liv är mer värt än män som i det gamla idealet
Det är bara barn jag kan tycka kan ha förtur i så fall eller gravida, sjuka, invalider på något sätt och åldringar.
Sen försvara man väl inte kvinnor utan Sveriges samhälle och dina nära och kära. Man kan ogilla vänsterns styra att skicka in horder av kriminella våldtäktsmän och servera allt på silverfat men trots detta så vill vi nog leva i Sverige. Helt i botten är det trots allt inte även om Sverige har förändrats enormt mycket.

Sen är det klart att jag inte skulle offra mitt liv för dom namnen du tog upp. Skulle jag se dom våldtas av ett gäng soldater så hade jag velat gå förbi men jag vet inte då jag har empati. Det är lätt att på nätet säga att man inte skulle göra något om man har möjligheten för att man ogillar dom som personer men verkligen se någon skadats, jag tror det är helt annan femma för dom flesta med empati.

Alla, både män och kvinnor mellan 16-70 skulle tvingas att stanna och strida eller jobba med sjukvård av krigsskadade etc. Så nej, inget hyckleri. Det råder dessutom allmän värnplikt för både flickor och pojkar, i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in