2022-10-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Abortlagen och barndråp 3 kap. 3 § är två Konkretaexempel.

Hade kvinnor haft 60% mer muskelmassa hade de inte blivit våldtagna lika ofta, jag tycker inte att det är en ursäkt till att ändra straffen utifrån biologi.

Det får stå för dig.

Poängen här var ju att du har fel. Som vanligt, att du inte tycker det förändrar inte objektiv verklighet. Sluta ljug och bete sig illa.

Du skrev brottsbalken och socialtjänstlagen. Kom nu med konkreta exempel i dessa lagar, där kvinnor har mer rättigheter/möjligheter än män.

Tja, de hade blivit våldtagna lika ofta för det. Men det hade krävt mer våld och/eller sedativa droger.
Citera
2022-10-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej för er själva naturligtvis. Ni kanske får 72 jungfrur i paradiset också.

Det är typ vad jag redan har nu och det är inga feta, fula svenskor med vedervärdiga attityder. Knullade en härlig tjej från igår till idag och hon var något helt annat än vad som ens finns i Sverige.
Citera
2022-10-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vet du ens vad jag syftar på när jag skriver "biologiska orättvisor"?
Jag menar:

- Män är oftast längre och starkare än kvinnor.
Att vara lång och stark är ofta fördelar (anser iaf. jag som både är lång och stark). Korta män vill vara långa. Svaga män vill vara starka. Korta och svaga kvinnor har det givetvis tuffare när det kommer till saker som kräver längd och styrka, än vad långa och starka män har. En slags biologisk orättvisa. Kräver kvinnor kompensation för denna menar du? I form av stegar och mer lättöppnade syltburkar möjligtvis...

- Män slipper mens, slipper mensvärk, slipper PMS (nåja, slipper ha PMS själva iaf., men påverkas givetvis av kvinnor de står nära som har PMS), slipper vara gravida/slipper föda barn med alla risker för egen kropp, liv och hälsa det innebär. Kvinnor slipper inte undan detta, vilket är en slags biologisk orättvisa som drabbar kvinnor. Kräver kvinnor kompensation för detta, menar du? I form av god förlossningsvård, mödravård, bra mensskydd etc. möjligtvis...

Vad är det då för biologiska orättvisor som drabbar män?
Tja. Det är just det: det är kvinnor som blir gravida och därmed kan välja abort/inte abort. Där är en solklar biologisk orättvisa som drabbar män. Och att inte säkert kunna veta att ens barn är ens biologiska barn (men för det finns det faderskapstest).

Du missade som vanligt hela poängen, kvinnor kräver kompensation för "biologiska orättvisor" när de missgynnas men i nästa ögonblick när de gynnas av det är de inte beredda att kompensera män.
Citera
2022-10-09, 12:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Klart det gäller fler än stor-men-snabb. Men nu var det honom jag diskuterade med, när du kom in i diskussionen.

I övrigt får du ta det där övriga med feminister. Jag är humanist. Dvs.: för mänskliga rättigheter. Och det är feminister också, men lägger tyngdpunkten på att mänskliga rättigheter för kvinnor ska upprättas (där kvinnor inte har mänskliga rättigheter/ofullständiga mänskliga rättigheter) eller bibehållas (där målet om mänskliga rättigheter för kvinnor redan har uppnåtts).

Antifeminister vill inskränka mänskliga rättigheter för kvinnor. Av en eller annan orsak. Tex. vill vissa av dem ta bort kvinnors demokratiska rättighet att få rösta.

SÅ. Med det skrivet. Varför skulle svenska kvinnor vilja räcka ut en hand till män som hatar svenska kvinnor och som vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter? När det finns män som gillar svenska kvinnor och som inte vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter?

Vad skulle du själv välja om ditt liv låg i en annan persons händer? Skulle du då räcka ut en hand och vädja om hjälp av en person som hatar dig för att du är svensk man och som vill inskränka dina mänskliga rättigheter? Eller skulle du räcka ut handen till en person som gillar svenska män och vill ha kvar mäns mänskliga rättigheter? Svaret är ganska enkelt. Inte sant?

Ja om det gäller bara 1 man eller massor trodde jag var själva frågan men ok.

Feminismen är en kvinnokamp för kvinnomakt och har precis ingenting med jämställdhet att göra. Antifeminister däremot likt mig vi är för rättvisa och då måste man så klart vara emot feminism som inte ens har ett inte intresse av rättvisa.

Sluta tramsa för detta är ingen hönan eller ägget diskussion. Nazifeminism och manshat är vad vi föds upp med i detta landet så ingen feminist någonsin kan gnälla över hat, lite jävla självinsikt tack.

Vi behöver inte sträcka ut någon hand. Kvinnor utan män i krig däremot går det fruktansvärt jävla illa för. Så visst fortsätt ni gaslighta istället för att krypa till korset och se vad det ger er för vid krig så får feminister ingen hjälp, som man bäddar får man ligga så jävla enkelt är det. Extremt jävla få svenska män ställer sig bakom feminismen så att ni tror att det är en liten minoritet visar enbart att ni lever i sekter och inte har någon perspektiv på landet överhuvudtaget. Det är totalt verklighetfrånvarande att tro att svenska män 2022 skulle offra sina liv för random kvinnor som spenderat sina liv åt manshat, det kommer inte hända och tror du något annat är du så jävla naiv att det är löjligt för då lever du kvar i någon saga där prinsar på vita hästar räddar prinsessor. Så prata om folks morsor, fruar och systrar är inte ens relevant här men jag tror denna diskussionen blir lite för riktig för många för det sitter ju trots allt rätt många ensamma bittra feministkärringar där ute som vet att dom har noll män runt sig som skulle hjälpa dom först och främst och det är nog bestämt där skon klämmer nu.
Citera
2022-10-09, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är typ vad jag redan har nu och det är inga feta, fula svenskor med vedervärdiga attityder. Knullade en härlig tjej från igår till idag och hon var något helt annat än vad som ens finns i Sverige.
Jamen vad trevligt. Själv hade jag också en härlig man i sängen inatt men han är svensk.
Citera
2022-10-09, 12:20
Avstängd
Citat:
Du skrev brottsbalken och socialtjänstlagen. Kom nu med konkreta exempel i dessa lagar, där kvinnor har mer rättigheter/möjligheter än män.

Ja barndråp hittar du i brottsbalken (abortlagen brukade ligga där med)

Så två konkreta exempel på rättigheter/möjligheter som kvinnor har som män saknar.

Det räcker väll för att konstatera att du ljuger och trollar som vanligt . Sluta med det. Dina sjukdomar är inte roliga att ta del av, skitiga mytomanfemenazi.

Citat:
Tja, de hade blivit våldtagna lika ofta för det. Men det hade krävt mer våld och/eller sedativa droger.

Så då hyklar du ju bara. Otippat.

För er andra i tråden som inte är trollfemenazis likt trollkungen och som tror på idén att man lär sig mer genom att läsa än shitpost sina mytomfantasier så finns det trådar som ger exempel på rättigheter/möjligheter. Som är Lagstiftade. Bla här

(FB) Lagar som ger kvinnor mer rättigheter än män.
Senast redigerad av slö 2022-10-09 kl. 12:24.
Citera
2022-10-09, 12:25
Medlem
Citat:
Problemet är att du ljuger och tramsar, du gör ju mer skada en nytta med dina sagor, dina inlägg är ju långt mer destruktiva en enstaka trolls.

Nej. Jag varken ljuger eller tramsar. De "sagor" jag skriver ner är verkliga. Det blir dock svårt för mig att bevisa det, eftersom jag då skulle behöva outa vem jag är och vilka de jag skriver om är. Inget jag har lust med.

Du är däremot bra på att tramsa. Men jag gillar dig ändå, för ibland briljerar du och kommer med bra vetenskapliga källor/liknande i vissa trådar (nu syftar jag i andra forumdelar). Men ibland är du en riktig tramspelle som slingrar dig likt en ål i debatter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det har jag mycket svårt att tro. Jag har alldeles för många lager av anpassningsbara analyser beroende på vad som äskas och vilket djup eller abstraktionsnivå som krävs. Inte en chans att du 'har koll' på någon av dem.

Du å andra sidan är lika djuplodande och insiktsfull att läsa som en elräkning.

Det är din upplevelse av mig. Min upplevelse av dig är att du är känslostyrd och ologisk. Brusar upp lätt och missar vad vi andra verkligen har skrivit och gör din egen tolkning av det som står. Hur konkret vi än har skrivit. Du tolkar in manshat, där inget manshat finns. Tom. när Ipsi skriver fint om män som gillar kvinnor, så ser du manshat. Känslostyrd och ologisk, som sagt.

Men jag förstår dig. Du har haft en skitdålig uppväxt och en riktigt dålig mor. Sådant sätter givetvis sina spår... Det är inget något barn ska behöva vara med om... Men det är alltså inte Ipsi, jag, Jenny9, Merapi, enhlavboj, Micro113 etc. som har gjort detta mot dig i din barndom. Vi vill bara att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter. Jag kämpade tom. för människors mänskliga rättigheter i min ungdom. Nu inte lika aktiv. Livet, du vet.

Men nu mina herrar, går vi till topic igen. Slut-analyserat om våra debatt-personligheter.

I händelse av krig är det landets gränser och själva landet som ska skyddas. Vilket indirekt blir att folket som bor i landet skyddas. Jag och slö bor här, så vi kommer givetvis komma ut i strid om Sverige blir anfallet. Stor-men-stark, sitter trygg, där du sitter.
Citera
2022-10-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du missade som vanligt hela poängen, kvinnor kräver kompensation för "biologiska orättvisor" när de missgynnas men i nästa ögonblick när de gynnas av det är de inte beredda att kompensera män.

Vilka "Biologiska orättvisor" menar du att kvinnor vill ha kompensations för? Konkreta exempel tack.
Citera
2022-10-09, 12:30
Avstängd
Citat:
Nej. Jag varken ljuger eller tramsar. De "sagor" jag skriver ner är verkliga. Det blir dock svårt för mig att bevisa det, eftersom jag då skulle behöva outa vem jag är och vilka de jag skriver om är. Inget jag har lust med.

Mytoman. Irrelevant mytoman eftersom ingen bryr sig om dina känslor, det är ett anonymt diskussionsforum , din sjuka jävel.

Citat:
Du är däremot bra på att tramsa. Men jag gillar dig ändå, för ibland briljerar du och kommer med bra vetenskapliga källor/liknande i vissa trådar (nu syftar jag i andra forumdelar). Men ibland är du en riktig tramspelle som slingrar dig likt en ål i debatter.

Jag skiter i dina känslor och dig, syftet med diskussioner är till för att lära andra, och att jag själv ska lära mig något.

Citat:
Det är din upplevelse av mig. Min upplevelse av dig är att du är känslostyrd och ologisk. Brusar upp lätt och missar vad vi andra verkligen har skrivit och gör din egen tolkning av det som står. Hur konkret vi än har skrivit. Du tolkar in manshat, där inget manshat finns. Tom. när Ipsi skriver fint om män som gillar kvinnor, så ser du manshat. Känslostyrd och ologisk, som sagt.

Nej,

du är en efterbliven mytoman tiill shitpostade troll utifrån dina egna inlägg.

Sluta ljug och trolla,
Citera
2022-10-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja om det gäller bara 1 man eller massor trodde jag var själva frågan men ok.

Feminismen är en kvinnokamp för kvinnomakt och har precis ingenting med jämställdhet att göra. Antifeminister däremot likt mig vi är för rättvisa och då måste man så klart vara emot feminism som inte ens har ett inte intresse av rättvisa.

Sluta tramsa för detta är ingen hönan eller ägget diskussion. Nazifeminism och manshat är vad vi föds upp med i detta landet så ingen feminist någonsin kan gnälla över hat, lite jävla självinsikt tack.

Vi behöver inte sträcka ut någon hand. Kvinnor utan män i krig däremot går det fruktansvärt jävla illa för. Så visst fortsätt ni gaslighta istället för att krypa till korset och se vad det ger er för vid krig så får feminister ingen hjälp, som man bäddar får man ligga så jävla enkelt är det. Extremt jävla få svenska män ställer sig bakom feminismen så att ni tror att det är en liten minoritet visar enbart att ni lever i sekter och inte har någon perspektiv på landet överhuvudtaget. Det är totalt verklighetfrånvarande att tro att svenska män 2022 skulle offra sina liv för random kvinnor som spenderat sina liv åt manshat, det kommer inte hända och tror du något annat är du så jävla naiv att det är löjligt för då lever du kvar i någon saga där prinsar på vita hästar räddar prinsessor. Så prata om folks morsor, fruar och systrar är inte ens relevant här men jag tror denna diskussionen blir lite för riktig för många för det sitter ju trots allt rätt många ensamma bittra feministkärringar där ute som vet att dom har noll män runt sig som skulle hjälpa dom först och främst och det är nog bestämt där skon klämmer nu.

Du, man är beredd till ganska mycket om man ser en människa i nöd. Jag har räddat livet på folk, avbrutit folk från att slå ihjäl andra etc. Ser man när någon far illa, så kickar ens medmänskliga sida in och man försvarar denna även om det är en "random" person. Men inte med ens eget liv och hälsa som insats, givetvis. Det är i princips endast sina närmaste och främst sina barn, man rädda med liv och hälsa som insats.

Så folk kan ju sitta här och tro att de inte skulle hjälpa en svensk kvinna i nöd, i händelse av krig. Men givetvis skulle de göra det, om de kunde och inte själva riskerade liv och hälsa för det.
Citera
2022-10-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ja barndråp hittar du i brottsbalken (abortlagen brukade ligga där med)

Så två konkreta exempel på rättigheter/möjligheter som kvinnor har som män saknar.

Det räcker väll för att konstatera att du ljuger och trollar som vanligt . Sluta med det. Dina sjukdomar är inte roliga att ta del av, skitiga mytomanfemenazi.

Så då hyklar du ju bara. Otippat.

För er andra i tråden som inte är trollfemenazis likt trollkungen och som tror på idén att man lär sig mer genom att läsa än shitpost sina mytomfantasier så finns det trådar som ger exempel på rättigheter/möjligheter. Som är Lagstiftade. Bla här

(FB) Lagar som ger kvinnor mer rättigheter än män.

Ok. Och vart i brottsbalken som gäller barndråp, står det konkret att kvinnor har mer rättigheter och möjligheter än män? Konkreta exempel nu, slö.

Abortlagen skulle givetvis vara samma för både män och kvinnor, om även män kunde bli gravida.

I övrigt kan du sluta förtala mig. Jag varken ljuger eller trollar. Lägg ner det där.
Citera
2022-10-09, 12:37
Medlem
Citat:
Vilka "Biologiska orättvisor" menar du att kvinnor vill ha kompensations för? Konkreta exempel tack.

Tokfemisterna gapar om allt från bidrag till bindor samt lika lön för arbete de inte utför lika bra, finns ingen hejd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in