2022-09-15, 19:01
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, men Moderaterna är oroliga för en sådan regeringsbildning eftersom man har så lätt att tappa väljare till SD, men det är sant att OM en sådan regering skulle kunna uträtta stordåd när det gäller invandring och brottslighet så skulle det kunna bli SD som tappar istället. Allt handlar om det politiska programmet.

Men det du säger är intressant och i förlängningen så kan vi gå mot ett läge där småpartierna får allt mindre inflytande. Om S bara realistiskt kan bilda regering med M eller SD så har V och MP ingen funktion längre och kan komma att tyna bort. En liknande utveckling på den andra sidan går också att föreställa sig.

Men vi ska inte gå händelserna i förväg.
I studio ett idag var det ett par sossar som diskuterade framtiden och jag tyckte mig höra den kvinnliga sossen säga något om att SD kunde rösta med sossarna i en del frågor och då få igenom vissa frågor tillsammans mot borgarna. Någon annan borde lyssna ordentligt på det där, även jag ska göra det när jag få tid, var ej säker på att jag hörde eller fattade rätt men jag tänkte "redan?"
Citera
2022-09-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag tror visserligen inte att S kommer att samarbeta med SD men i övrigt tror jag din analys kan vara fel. Skulle S vända ifråga om SD så skulle ju även media vända.
Om S vänder kan möjligen LO-ägd media vända men då handlar det om ledar och kultursidorna på Aftonbladet som ägs av LO. I stort sett ägs all media i Sverige av Bonnier och de kommer inte ändra sig i någonting angående SD. Men det är klart - om S vänder får vi ett helt annat politiskt landskap. Vi får helt enkelt se.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
För övrigt tror jag att medierna i detta vältrande i "Untergang" gräver sin egen grav. Att det är dödsrosslingar vi läser. Människor vill inte vältra sig i politiskt tomma sorgekväden om ett förlorat liberalt paradis (som aldrig funnits, alltid bara utlovats "om hörnet" - "vi skall bara klara integrationen") utan vill konstruktivt leva vidare. "Untergang" och "Durchhalten" är obehagliga sinnesstämningar man skakar av sig.
Jag tror att undergångsstämningen är temporär. Journalisterna är snart på fötter igen.

Citat:
Säg att SD hamnar utanför regeringen men om ett par år så vill de demonstrera sin makt. Sossarna och SD går samman om att tillsätta en utredning om hur man ska kunna avskaffa vinster i friskolor. Skulle S kunna säga nej till denna möjlighet att slå in en kil i högersamarbetet? SD kommer vilja ha denna möjlighet för att förbättra sin förhandlingsposition och S kan knappast backa från sin viktigaste valfråga bara för att det är SD man har att göra med.
Det du skriver är för spekulativt. Det ska krävas mycket för att S skall närma sig SD även om de har snarlika förslag på det ekonomiska. För SD:s del så tror jag inte de har några problem att orientera sig mot S men bollen ligger inte hos SD men hos S.

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det de kommer sälja är etnisk konflikt, som har ersatt klasskonflikten -- eller rättare sagt har klass förvandlats till ras. De kommer sälja Black Lives Matter. De kommer sälja kritisk vithetsteori. De kommer sälja produkten "svenne förtrycker dig" till de importerade kolonisatörerna och den kvarvarande svenska medelklassen kommer ängsligt hålla med, eller i alla fall inte säga emot, för att få behålla sitt så dyrt hopskrapade moralkapital i sin egna, rasrena sociala krets.
Ja, detta är vad vänstern lär sälja. Det ser ut som en del i V vill få "högerorienterade" Nooshi sparkad om man får tro media. Nu ser det ut att bli inbördeskrig i Centerpartiet. Huvuden ska rulla i och med att Annie Lööf får sparken. Vi får se hur Centerpartiet gör. Från Aftonbladet;

Citat:
– Valet av partiledare kommer ju vara helt avgörande för var Centerpartiet står framöver. Ska man hårdra det så handlar mycket om inställningen till Sverigedemokraterna men det är också en kamp mellan de socialliberala och de liberalkonservativa strömningarna där Annie har företrätt den socialliberala hållningen, säger en ledande centerpartist.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-inbordeskrig

Vi får se om bönderna besegrar Stureplanscentern. Om så sker kan det bli en vändning i SD-frågan och det betyder att det bara bli S/V/MP som motsätter sig SD och de representerar som det ser ut idag 42,1% av väljarna. Normaliseringen av SD går i rasande takt nu. Allt för att politikerna inte vågar offra sina egna partier, löner och karriär för att bekämpa Sverigedemokraterna.

..............
Några ytterligare reaktioner på valet. Expressens kulturchef Victor Malm räknar (sarkastiskt men typiskt) upp sina favoritkandidater till kulturminister.

Citat:
Victor Malm ger sitt förslag på vem som borde bli nästa kulturminister.

https://www.expressen.se/kultur/vict...kholm-pa-fall/

Helst av allt vill han ha Christer Nylander (L) eftersom Nylander inte vill förhandla med SD om kulturpolitik.

Citat:
Men partiets kulturpolitiske talesperson Christer Nylander varnar för att förhandla med SD om kultur- och mediepolitiken. – Det ser jag som helt uteslutet. Vi står väldigt, väldigt långt ifrån varandra.

https://www.svt.se/kultur/christer-n...-kulturpolitik

Ett annat alternativ är nuvarande talmannen Andreas Norlén (M). Andreas Norlén anser att så kallade "hatbrott" är värre om de utförs mot judar än andra etniska grupper. Han går så långt att han måste skriva in i motionen att han inte menar så i sin motion eftersom det är så uppenbart. Vidare vill Andreas Norlén kasta de som kritiserar ett tredje kön alternativt har synpunkter på att man byter kön på barn i fängelse. Till sist och viktigast av allt vill Andreas Norlén förbjuda kritik av journalistik. Ja, så länge det är ett stort mediahus eller Public Service som har producerat journalistiken.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...udisk_H3022495
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...soner_H3022497
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ioner_H4023286

Tyvärr var kontroversiella censuraktivisten Norlén och Nylander orealistiska av olika anledningar. Därför vill Malm att Roland Utbult (Kd) ska bli kulturminister. Roland Ubult står tydligen inte bara på rätt sida i utrikespolitiken eftersom han har motionerat om att flytta den svenska ambassaden till ockuperade östra Jerusalem.

Citat:
I ett läge där Sveriges relation med Israel är sämre än på många år så vore det ett gyllene tillfälle att förbättra relationerna genom att flytta den svenska ambassaden till Jerusalem och därmed närmare den israeliska regeringens placering. Detta bör ges regeringen tillkänna.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...srael_H7022785
Roland Ubult är också så flyktingvänlig att han sjöng en sång (på riktigt!) i stöd för flyktingamnesti i riksdagen!

Citat:
STOCKHOLM Riksdagsledamoten Roland Utbult (KD) tänker rösta för regeringens afghanamnesti och därmed mot sitt eget parti. På måndagen brast han även ut i en egenkomponerad sång i riskdagens plenisal för de som hjälper afghanerna.

https://nyheteridag.se/barn-av-salig...t-i-riksdagen/
Malm tänker sig att Stockholm gillar detta. Det är jag tveksam till. Det är snarare Expressens kultursidor som gillar kombinationen neo-konservatism, reaktionärt israelvurmande, lagar som inskränker yttrandefriheten, menskonst, obegränsad invandring och en ytterst rubbad form av liberal filosemitism som den överväldigande delen av den judiska populationen ogillar. Sant är att kultur är politik och politik är krig - där av kulturkriget. Tydligen har vi fått det första krismötet på redaktionerna. Den här gången på vänsterliberala tidningen SvD. Krismötet uppstod efter att ledarskribenten Petter Wennblad försvarat Linus Bylund, som skämtat om "journalistrugby".

Citat:
På Twitter uppmanade SvD:s ledarskribent Peter Wennblad politikerna att vara mer respektlösa mot journalister, något som lett till att krismöten nu hålls på tidningens redaktion. Det rapporterar Aftonbladet.

Wennblads publicering på den sociala plattformen skedde i samband med uppmärksamheten kring SD-stabschefen Linus Bylunds uttalanden om ”journalistrugby”.

”Fler politiker borde vara lite mer respektlösa mot journalister. ”Journalistrugby” är inte ett hot mot demokratin, det är ett nålstick mot en yrkesgrupp med uppblåst självbild”, skrev Wennblad under tisdagskvällen.

– Många har upplevt tweeten han skickat ut som helt oacceptabel. [...] Jag tycker naturligtvis det måste ges en förklaring, säger Thomas Berglund, ordförande för journalistklubben på SvD, till Aftonbladet.

https://www.msn.com/sv-se/noje/nyhet...9ZL?li=BBqxHCs
Det är inte högt i tak på SvD:s redaktion. På Aftonbladets ledarsida är man orolig för Centerledarens avgång;

Citat:
Av denna anledning orsakar Lööfs avgång oro. Nu får vi veta hur stor förankring ledarens beslut och värderingar verkligen hade i resten av partiet. Hennes efterträdare kan förändra allt. Kommer nästa Centerledare fortsätta på det inslagna spåret, eller göra en Sabuni och välja Sverigedemokraterna över de rödgröna? Det får vi reda på så småningom. Just nu är en sak säker – Annie Lööf kan känna sig stolt över sin tid som partiledare. Vi hade inte klarat det utan henne.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...e-med-stolthet
Vad är grejen med detta ständiga ord - "oro"? Måste man vara lika ängslig som Woody Allen för att få jobb i MSM?
Senast redigerad av Edgerton 2022-09-15 kl. 21:55.
Citera
2022-09-15, 22:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Vad är grejen med detta ständiga ord - "oro"? Måste man vara lika ängslig som Woody Allen för att få jobb i MSM?

Spontant tänker jag att "oro" används för att framhålla att tryggheten är borta dvs det signaleras att det är en dålig utveckling för partiet att Lööf avgår.
Citera
2022-09-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Spontant tänker jag att "oro" används för att framhålla att tryggheten är borta dvs det signaleras att det är en dålig utveckling för partiet att Lööf avgår.
Jag vet vad ordet "oro" indikerar men jag tycker det är lustigt att de använder ordet "oro". Istället för att skriva att de ogillar något av politiska anledningar skriver de "oro". I sammanhanget som journalisterna använder sig av "oro" associerar jag begreppet med framförallt med kvinnlig oro, psykisk sjukdom, feminism och reform-ashkenazi Manhattankultur. Vad oroar sig journalisterna för? Deras löner följer med inflationen, de har ett jobb de trivs med och som inte kräver något av dem. De kommer fortsätta att ha råd att semestra i utlandet trots energipriserna och skatterna och de bor i säkra områden långt ifrån problemen de bidrar till. Jag tror att många journalister har adopterat en kultur i vilken det "feminina" anses vara en styrka medan det "maskulina" anses vara en fara. Istället för att kritisera något politisk talar de om sin "oro" och kastar fula ord omkring sig. Som du har märkt så tar inte journalisterna ansvar för deras misstag och saknar etisk kompass. I synnerhet när det kommer till det som berör värdighet. Som jag skrev tidigare så verkar journalisterna hämta näring ur det värsta av kvinnlig, judisk, liberal, kristen, urban och övre medelklasskultur. Varför det är så vet jag inte.

....................
Expressens Irena Pozar gör ett försök till valanalys. Det är inte helt lätt att förstå vad hon vill och analysen är inte skarp men detta är det relevanta av analysen

Citat:
Nonchalansen har i och för sig löpt över hela den politiska skalan. Högerblocket har knappast varit pigga på att snacka om unga människors livsvillkor, men de har inte heller behövt göra det eftersom de redan haft de ungas förtroende. För trots att rapporter från Ungdomsbarometern visat att frågor som rör sjukvård och omsorg samt klimat och miljö är viktigast för unga, så är det också så att unga män brinner för sänkta skatter, ekonomisk tillväxt och minskad invandring. 1 - 0 till lag Kristersson. Bland unga män i åldrarna 18 - 30 år samlar han och Jimmie Åkesson tillsammans egen majoritet med 52 procent av rösterna. Samtidigt som vänstern har lämnat walk over på att nå unga manliga väljare, har man ignorerat de unga kvinnorna, de som faktiskt i hög utsträckning brinner för typiska vänsterfrågor som välfärd, jämställdhet och miljö. Vänsterblocket med V, S, MP och C fortsatt har samlat flest röster bland kvinnor i åldern 18 - 30, men hur stort hade stödet varit om man hade gått till val på frågor som den här gruppen brinner för? Jag är ganska säker på att unga kvinnor inte kommer nöja sig med ett vänsterparti som inte slåss för klimatet, ett socialdemokratiskt högerparti eller ett miljöparti som på regional nivå säljer ut välfärden.

(...)

Det säger en del om synen på unga som oviktiga, men visar också brister i en långsiktig valstrategi. Vill man inte redan nu etablera sig och söka lojalitet hos väljare som har 20-talet val kvar att delta i? Här har högerblocket också en stor uppgift framför sig, och trots att det ser ljust ut nu finns risk att de begår samma misstag som vänsterblocket har gjort.

https://www.expressen.se/kronikorer/...gnorerat-unga/
Unga män är höger medan unga kvinnor är vänster. Nu är det inlindat men jag tror att Irena Pozar vill att V/S/MP/C skall vara tydliga med att de är urbana vänsterliberala partier för unga kvinnor. Jag tolkar det som att högerpartierna skall dumpa de unga männen för de unga kvinnorna. Jag tror inte Pozar menar att högern skall satsa på de "unga reaktionära männen". Detta är förövrigt i linje med vad Irena Pozars in-gång till politik. Det enda som spelar roll är klimat, feminism och fri invandring och alla andra skall anpassa sig. Det lustiga med liberala feminister som Pozar och egentligen Expressen är att de är maximalister. De söker maximal avkastning för det som de tror på. Det är knappast pragmatiskt eller gångbart i ett fragmenterat politiskt landskap.

En internationell utblick;

Det går inte så bra för det stora liberala hoppet - Joe Biden. Det var tydligen inte Ryssland som hade ett problem med fattiga soldater men USA. Från Zerohedge;

Citat:
Washington acts perplexed as to why recruitment is nearing a record low. Food inflation is on the rise across the world, increasing 10.9% in the US over the last year. This marks the largest 12-month spike in food prices since 1979. The food at home index spiked 15.8%, cereals and bakery goods rose 15%, and dairy products rose 14.9% in the past year alone. Service members who rely on government pay, not adjusted for inflation, are struggling.

This may come as a surprise – the Pentagon believes 24% of enlisted personnel are food insecure. How on Earth could the US expect to maintain a strong military when nearly a quarter of members cannot provide their families with food? The military budget is certainly not hurting for funds. The US Army is now recommending that service members apply for food stamps. So, instead of using the funds from the military budget, the government wants to take those funds from a program designed for low-income individuals.

It is a shame that the men and women fighting for our country are surviving on food stamps. Maybe instead of paying off military contractors, sending endless funds to foreign nations, and “10% to the big guy,” the US government can help those who risk their lives to serve and protect our diminishing freedoms.
Kanske den "liberala världsordningen" har blivit för dyr? Kanske man skall bry sig mer om sitt lands befolknings intressen än sprida liberalism till omvärlden? Antagligen inte. Att försvaret uppmuntrar soldaterna att gå på "food stamps" vittnar om att i den liberala världen så spelar den lilla människan ingen roll. De förväntas riskera sitt liv för en världsordning som inte gynnar dem. När de begär löneförhöjning blir de rekommenderade av ledningen att söka "food stamps". Otroligt.

I Florida har republikanska guvernören Ron DeSantis beslutat att skicka illegala invandrare till de liberala delstaterna i norr.

Citat:
Florida Governor Ron DeSantis promised he would send illegal immigrants to progressive "sanctuary cities" earlier this summer - and now, according to Fox News, he's fulfilling that promise.

(...)

DeSantis shipped two planes full of migrants to Martha’s Vineyard on Wednesday this week, according to Fox News, who posted video of the migrants getting off of planes at Martha’s Vineyard Airport in Massachusetts. A statement from the Governor's office confirmed the move: "Yes, Florida can confirm the two planes with illegal immigrants that arrived in Martha’s Vineyard today were part of the state’s relocation program to transport illegal immigrants to sanctuary destinations."

(...)

A spokeswoman for DeSantis continued: "States like Massachusetts, New York and California will better facilitate the care of these individuals who they have invited into our country by incentivizing illegal immigration through their designation as ‘sanctuary states’ and support for the Biden administration’s open border policies

https://www.zerohedge.com/markets/fl...rthas-vineyard
Notera att Florida skickar de illegala till Martha’s Vineyard, den liberala överklassens ö, där bland annat Obama har sitt sommarhus. Det är en korrekt bedömning av Florida. Det är dags att även liberalerna att börja ta ansvar för deras egen policy. I Sverige borde vi skicka flyktingar, migranter och illegala till Stockholms innerstad, Bromma, Saltsjöbaden och Djursholm. Vidare kan det finansieras med att höja skatten på mediaföretagen.
Senast redigerad av Edgerton 2022-09-15 kl. 23:54.
Citera
2022-09-15, 23:05
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Ja man bör nog vara orolig för klimatet, Trump och SD, man ska däremot absolut inte vara orolig för brottslighet, demografiska förändringar och islamism.
Citera
2022-09-15, 23:10
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ja man bör nog vara orolig för klimatet, Trump och SD, man ska däremot absolut inte vara orolig för brottslighet, demografiska förändringar och islamism.
Detta inlägg från en annan tråd på forumet lärde mig mer om hur man kan lösa det svenska problemet än vad spaltkilometer i svensk press gjort:
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Problemet är att Stockholmare inte har en jävla aning om vad Danskarna sysslar med. De är DN-skadade. De plockar lite russin men de har inte "the big picture". Kortfattat så har danskarna en lag att bara en viss mängd "utomvästliga" får bo i ett område/fastighet. Bor det redan 20% araber nånstans får INGEN annan arab eller socialt utslagen flytta dit. Om en familjemedlem är kriminell/skapar oro så vräks hela familjen och de får försöka skaffa lägenhet alldeles själva vilket är omöjligt pga av lagen om 20% och det enda de erbjuds är ett sk hemvändarlån. De får låna en generös summa mot ränta om de lämnar Danmark. De är välkomna tillbaka till Danmark igen bara de betalar tillbaka lånet igen och själva skaffar en lägenhet där det bor färre än 20% araber (vilket aldrig sker). På så sätt "lirkar" danskarna ut MENA ur landet.

När Danskarna upprättar visitationszoner, nöjeslivsförbud, beslagstar fordon mm så är det bara för att jävlas "göra livet till ett helvete" så att de skall nappa på "hemreselånet" så fort som möjligt. Stockholmarna bara viftar med armarna i luften utan en plan. De begriper inte vad danskarna lyckas med i grunden. Därför kommer de att misslyckas. Alla nya asylsökare skall dessutom få sitta i Rwanda framöver och fängelsedömda hamnar i kroatiska fängelser.

(FB) Kommer Ulf Kristersson leverera eller blir det flopp?
Citera
2022-09-15, 23:24
Medlem
Karin Karlsbo, liberal europaparlamentariker är upprörd över att SD som enda svenska parti vägrade ställa sig bakom en rapport som påstår att Ungern är en “electoral autocracy, vad det nu betyder. Det låter som något som Orwell har skrivit i en av sina romaner.
Citat:
– Jag blir inte förvånad, men fortfarande förbannad över att Sverigedemokraterna inte klarar av att kritisera de uppenbara problem med rättsstaten som deras högerpopulistiska vän Viktor Orbán skapat, säger Liberalernas europaparlamentariker Karin Karlsbro och fortsätter:
– Det är helt enkelt inte trovärdigt att säga sig värna demokrati och rättsstat samtidigt som man direkt motsätter sig kritik mot situationen i Ungern.
Charlie Weimers svar till Aftonbladet gör mig stolt över att röstat SD i årets val.
Citat:
”Det saknas strikt definition av vad som anses krävas för att tala om överträdelse av rättsstatens principer. Betänkandet bidrar därför till att underminera EU:s rättstatlighet och till en vidare politisering av det rättsstatliga begreppet som sådant i EU. Därför röstade vi nej”, skriver Charlie Weimers i en kommentar till Aftonbladet.
Varje ord är exakt formulerat och 100 procent korrekt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-eu-om-ungern
Citera
2022-09-15, 23:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Det är spöket "återvandring" och de ojämnt fördelade ekonomiska konsekvenser som kommer därav som skapar oron...för att inte säga ångesten.

Men en intelligent människa kan koka ihop ett funktionsdugligt självbedrägeri av till och med så torftiga ingrediensfloskler som klimatet, Trump och SD. Passabel själaspis på sämre ingredienser avslöjar bara mästaren i köket.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-09-16 kl. 00:03.
Citera
2022-09-16, 00:27
Medlem
Citat:
Karin Karlsbo, liberal europaparlamentariker är upprörd över att SD som enda svenska parti vägrade ställa sig bakom en rapport som påstår att Ungern är en “electoral autocracy, vad det nu betyder. Det låter som något som Orwell har skrivit i en av sina romaner. Charlie Weimers svar till Aftonbladet gör mig stolt över att röstat SD i årets val. Varje ord är exakt formulerat och 100 procent korrekt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-eu-om-ungern
Det är bra argumenterat av Charlie Weimers. Jag såg liberala EU politikern Guy Verhofstadt argumentera på Twitter att det inte spelade någon roll hur mycket Polen rullade runt för USA och krigade mot Ryssland - liberalerna skulle fortsätta undergräva och förstöra Polen. SD bör förstå att de inte vinner någonting på att rulla runt för liberaler. Även om SD röstade med EU parlamentet skulle liberalerna fortsätta undergräva sverigedemokratiska och egentligen svenska intressen.

Citat:
Något åt det hållet.
Senast redigerad av Edgerton 2022-09-16 kl. 00:53.
Citera
2022-09-16, 01:58
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Detta inlägg från en annan tråd på forumet lärde mig mer om hur man kan lösa det svenska problemet än vad spaltkilometer i svensk press gjort:

(FB) Kommer Ulf Kristersson leverera eller blir det flopp?
Danmark har ett annat utgångsläge, vi har för många områden med 90% invandrare, räkna alla utanförskapområden. Deras strategi skulle aldrig gå att genomföra här, den demografiska tsunamin har sköljt bort alla möjligheter till det.

Därför existerar Afs, mycket kan sägas om deras naiva verklighetsförankring men de har rätt i sak, detta går bara att lösa med tvingande återvandring, att riva upp medborgarskap som erhållits på felaktiga grunder, vilket säkert är över 50%, senaste 15 åren.

SD har ett hästjobb som väntar för att lirka och tråckla sig fram till en fungerande plan/strateg i frågan, skulle säga att det är en omöjlighet i nuvarande politiska och mediala klimat. Vet inte heller vad som skulle kunna ändra på förutsättningarna, som sagt, demografin tack vare absurda volymer, har gjort allt väldigt orörligt, möjligheterna tycks bara finnas i SD:s och deras väljares drömmar. Tror det slutar där, tyvärr.
Citera
2022-09-16, 05:59
Medlem
Cykelstalls avatar
Kultur är inget stillastående det är något som förändras hela tiden om du inte bor själv på en öde ö. Varje person är sin egen kultur som påverkas tillsammans med alla människor. Alltså har man alltid "Mångkultur" , vad ni än vill.
Citera
2022-09-16, 17:01
Medlem
Citat:
Jag vet vad ordet "oro" indikerar men jag tycker det är lustigt att de använder ordet "oro". Istället för att skriva att de ogillar något av politiska anledningar skriver de "oro". I sammanhanget som journalisterna använder sig av "oro" associerar jag begreppet med framförallt med kvinnlig oro, psykisk sjukdom, feminism och reform-ashkenazi Manhattankultur. Vad oroar sig journalisterna för? Deras löner följer med inflationen, de har ett jobb de trivs med och som inte kräver något av dem. De kommer fortsätta att ha råd att semestra i utlandet trots energipriserna och skatterna och de bor i säkra områden långt ifrån problemen de bidrar till. Jag tror att många journalister har adopterat en kultur i vilken det "feminina" anses vara en styrka medan det "maskulina" anses vara en fara. Istället för att kritisera något politisk talar de om sin "oro" och kastar fula ord omkring sig. Som du har märkt så tar inte journalisterna ansvar för deras misstag och saknar etisk kompass. I synnerhet när det kommer till det som berör värdighet. Som jag skrev tidigare så verkar journalisterna hämta näring ur det värsta av kvinnlig, judisk, liberal, kristen, urban och övre medelklasskultur. Varför det är så vet jag inte.

Sverige har inte ens ministerstyre vilket är standard i hela världen utanför Sverige. Trump hade mer makt än en svensk regering och misslyckades eftersom hela staten var emot honom. Får vi en skolminister som vill ha en skola i samma stuk som Estland kommer det inte gå för skolverket är fullt av människor som har en benhård tro på något annat.
Om Sverige skulle skifta rejält åt höger så kommer hundratusentals människor behöva sparkas ut ur systemet. En kvinna som skaffat barn genom insemination och vars familjeliv bygger helt på sossestaten, som bor i en trea på Södermalm med 6000 kronor i hyra eftersom sossarna skyddar den egna klassen och vars jobb är att upprätthålla sossarnas samhällsbygge är livrädd för att det raseras.

Erdogan och Orban är de två bästa exemplen på ledare som har drivit sina länder i en tydlig konservativ linje. Orban var tvungen att rensa ut mängder av gamla marxister och liberaler för att få genom sin politik. Erdogan har mer eller mindre rensat Turkiet på Kemalister. Även om det inte finns konkreta planer så finns det nog en hel del MUF:are och SD:are som gärna skulle se att kvinnorna på jämställdhetsmyndigheten sparkades och fick blir sjuksköterskor eller frisörskor.

Vänstern är inte bara en subkultur eller en politisk rörelse, det är deras bostad, hur deras barn tas om hand om, deras jobb, deras 300 högskolepoäng i sociologi etc. De kan mycket väl sluta som en stasibyråkrat med en examen i marxistisk filosofi i Tyskland 1995.

Citat:
Unga män är höger medan unga kvinnor är vänster. Nu är det inlindat men jag tror att Irena Pozar vill att V/S/MP/C skall vara tydliga med att de är urbana vänsterliberala partier för unga kvinnor. Jag tolkar det som att högerpartierna skall dumpa de unga männen för de unga kvinnorna. Jag tror inte Pozar menar att högern skall satsa på de "unga reaktionära männen". Detta är förövrigt i linje med vad Irena Pozars in-gång till politik. Det enda som spelar roll är klimat, feminism och fri invandring och alla andra skall anpassa sig. Det lustiga med liberala feminister som Pozar och egentligen Expressen är att de är maximalister. De söker maximal avkastning för det som de tror på. Det är knappast pragmatiskt eller gångbart i ett fragmenterat politiskt landskap.

Det är runt en fjärdedel av röstberättigade kvinnor som kan betraktas som unga i någon bemärkning vilket gör att unga kvinnor är cirka 12% av befolkningen. Om en tredjedel av dessa är högutbildade (poliser, sjuksköterskor och dagisfröknar räknas inte i den klassen trots att de formellt har 180 HP) så är unga akademikerkvinnor 4% av Sveriges befolkning. Kraven på att satsa på unga högutbildade powerkvinnor i Stockholm är uppenbarligen inte grundat i deras numerär som endast är i samma storleksordning som Västernorrlandsläns befolkning.

Det handlar nog delvis om att det är unga kvinnor som själva bestämmer att de som grupp är viktiga. Medan den övre medelklassens yngre män jobbar inom fin-tech så jobbar deras flickvänner inom kommunikation, tankesmedjor och media och de bestämmer att deras grupp är viktigast.

Den andra faktorn är nog det som jag beskrev ovan, dessa kvinnor vill skydda sig själva. Deras status är helt och hållet beroende av att svensk sjukvård har astronomiskt många administratörer med en master i internationella relationer vars administration stjälper läkare snarare än hjälper läkare och att SD nog mer en gärna skulle låta dessa göra en klassresa ner till att bli tandhygienister.

När S har ungefär samma politik som SD hade 2014 är det inte nazism längre för det stora nazispöket är inte tulltjänstemän på Öresundsbron utan att kommunala konstnärer utan talang tvingas bli elektriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in