2022-09-12, 23:09
Medlem
HRTs avatar
Dessa idioter igen alla bakar..
Hejdlöst oprofessionella : https://www.youtube.com/watch?v=eW9heGG0Ig0
Citera
2022-09-12, 23:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Men lägger man inte om eltillförseln från andra anläggningar då? Att släcka tillförseln områdesvis kan jag förstå men enstaka anläggningar känns meningslöst

Det går bara till en viss gräns. De elstopp som vi har här i Sverige beror oftast på att något skydd har löst ut och då kan man leda om tills man har återställt.

Men skulle t ex en transformatorstation haverera, eller sprängas om det är i Ryssland, så blir det mycket stora problem för en sådan byter man inte i en handvändning.
Citera
2022-09-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det går bara till en viss gräns. De elstopp som vi har här i Sverige beror oftast på att något skydd har löst ut och då kan man leda om tills man har återställt.

Men skulle t ex en transformatorstation haverera, eller sprängas om det är i Ryssland, så blir det mycket stora problem för en sådan byter man inte i en handvändning.
Tror jag missförstod första inlägget, tolkade det som att ryssarna gett sig på kraftverk och har inte riktigt haft tid att följa med allt till hundra. Att stänga av tillförseln i ett område förstår jag absolut fördelarna med
Citera
2022-09-12, 23:29
Medlem
HRTs avatar
ryssarnas kroppsskydd ett skämt
https://www.youtube.com/watch?v=Foh7ldq_G64
Citera
2022-09-13, 00:08
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
ryssarnas kroppsskydd ett skämt
https://www.youtube.com/watch?v=Foh7ldq_G64

Fördel: skyddar kanske mot splitter.
Nackdel: genererar rostigt splitter in i kroppen.
Citera
2022-09-13, 00:11
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Dessa idioter igen alla bakar..
Hejdlöst oprofessionella : https://www.youtube.com/watch?v=eW9heGG0Ig0

Den taktiska fettorullningen vid 1:50 ungefär (för att sedan sticka upp huvudet ovanför kanten) är fantastisk.
Citera
2022-09-13, 01:00
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Den taktiska fettorullningen vid 1:50 ungefär (för att sedan sticka upp huvudet ovanför kanten) är fantastisk.

ja...o skjuta utan att sikta är ju en klass för sig
Citera
2022-09-13, 01:03
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Fördel: skyddar kanske mot splitter.
Nackdel: genererar rostigt splitter in i kroppen.

9mm klarade den ju knappt..men att de har en bockad plåt och dessutom tunn.
Snacka om att bygga upp en vältränad fejkad arme och utrustning
Citera
2022-09-13, 02:55
Medlem
Kiddieoxos avatar
Medan Ryssland plågar civila med sina robotar så råkar Rysslands AWACS flygbas för svarta havet ut för en jättetråkig rökningsolycka.

https://twitter.com/ChuckPfarrer/sta...27642482302977
Citera
2022-09-13, 06:30
Bannlyst
Ukrainas 2 väl, offensiver, är en flopp. Mark har återtagits men till stora förluster. För det är nog ingen Tet-offensiv det här. Nordvietnameserna floppade militärt men vann politiskt. De floppade 1972 också.

Hela kriget är en flopp för NATO och för väst. Hela kriget med alla dess dödsoffer har på västsidan varit förgäves. Fast vapen-industrin går jättebra och så vill globalisterna ha det. Och globalisterna och deras köpta politiker har fått ett stöd bland folk, genom propagandan från massmedia. På så vis är kriget nästan en succe.

Jag väntar på ett avgörande för jag har svårt att se att Ryssland vill ha ett långt krig men det klart, det får ta den tid det tar att nöta ner befäst försvar. Så otroligt tragiskt bara med alla dessa dödsoffer. Men väst ville ha det såhär (med Trump och hans republikaner hade det varit fred).
Citera
2022-09-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladmigrant
Ukrainas 2 väl, offensiver, är en flopp. Mark har återtagits men till stora förluster. För det är nog ingen Tet-offensiv det här. Nordvietnameserna floppade militärt men vann politiskt. De floppade 1972 också.

Hela kriget är en flopp för NATO och för väst. Hela kriget med alla dess dödsoffer har på västsidan varit förgäves. Fast vapen-industrin går jättebra och så vill globalisterna ha det. Och globalisterna och deras köpta politiker har fått ett stöd bland folk, genom propagandan från massmedia. På så vis är kriget nästan en succe.

Jag väntar på ett avgörande för jag har svårt att se att Ryssland vill ha ett långt krig men det klart, det får ta den tid det tar att nöta ner befäst försvar. Så otroligt tragiskt bara med alla dessa dödsoffer. Men väst ville ha det såhär (med Trump och hans republikaner hade det varit fred).

Jag tror målet var att återta mark så då får man nog sätta betyg efter det eller hur?

Ryssarna kan omöjligen veta något om ukrainska förluster. Som du kanske fattat så stack de.
Men du tror väl att de först vann striden, räknade förluster och sen körde hem ?
Jodå...
Citera
2022-09-13, 07:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladmigrant

Bakläxa!
Sådana saker kan du säkert kabla ut hemma i Ryssland, men detta fungerar helt enkelt inte i väst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in