Citat:
Ursprungligen postat av
Gladmigrant
Ukrainas 2 väl, offensiver, är en flopp. Mark har återtagits men till stora förluster. För det är nog ingen Tet-offensiv det här. Nordvietnameserna floppade militärt men vann politiskt. De floppade 1972 också.
Hela kriget är en flopp för NATO och för väst. Hela kriget med alla dess dödsoffer har på västsidan varit förgäves. Fast vapen-industrin går jättebra och så vill globalisterna ha det. Och globalisterna och deras köpta politiker har fått ett stöd bland folk, genom propagandan från massmedia. På så vis är kriget nästan en succe.
Jag väntar på ett avgörande för jag har svårt att se att Ryssland vill ha ett långt krig men det klart, det får ta den tid det tar att nöta ner befäst försvar. Så otroligt tragiskt bara med alla dessa dödsoffer. Men väst ville ha det såhär (med Trump och hans republikaner hade det varit fred).
Jag tror målet var att återta mark så då får man nog sätta betyg efter det eller hur?
Ryssarna kan omöjligen veta något om ukrainska förluster. Som du kanske fattat så stack de.
Men du tror väl att de först vann striden, räknade förluster och sen körde hem ?
Jodå...