Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-10, 15:00
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
IPCC driver en agenda. Denna handlar om att föra över makt och pengar till FN.

De som utför de sk rapporterna gör detta mot betalning (anslag). Rapporten konstaterar behovet av stöd till ett visst lands fördel andra, därefter eskas detta stöd från FN. Rapporten/erna är ett beställningsjobb från landet/länderna som vill erhålla stödet. Betalningen finansieras genom högre avgifter från medlemsstaterna bla Sverige. På detta sätt kan FNs budget och rörelsefrihet öka på bekostnad av de enskilda länderna vars rörelsefrihet minskar.

Dubblat klimatstöd från Sverige
https://www.europaportalen.se/2021/10/regeringen-lovar-fordubblat-klimatstod-till-fattiga-lander

De inblandade blir givetvis belönade:

Stefan Löfven toppjobb FN
https://www.svd.se/a/XqOAw7/stefan-lofven-far-fn-uppdrag

...Återigen den som idag 2022 inte ser att IPCC är en av FN utsedd politisk agendadrivande "politbyrå" är antingen antikapitalist och med på noterna, eller bara en dumskalle.

IPCC, FN mfl organisationer är ute efter att skapa en One World Government och det går fort.

Whistleblower Rosa Koire berättar om vad som sker inom FN.
https://rumble.com/vr7rxt-whistleblower-rosa-koire-expose-agenda-21-or-sustainable-development-in-thi.html

Vakna kvickt, fler motståndare behövs!
De forskare som sammanställer det aktuella forskningsläget i IPCCs rapporter gör det utan betalning. De sammanställer forskningen gratis.

Och givetvis har FN olika agendor. Varför nu det skulle vara kontroversiellt.
Citera
2022-09-10, 15:08
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag driver med din polare MachDiamonds.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är snarare MachDiamonds som driver med dig. Hittills har dina inlägg visat en total avsaknad av förståelse för grundläggande fysik. Du och några till svamlar något alldeles otroligt. Era inlägg skulle passa bättre i ett forum för religion, filosofi och fanatism.
Driver och driver. Det är så det måste fungera med Machdiamonds resonemang. Det är en slutsats som måste följa av MCDs framförande. Att jorden och andra planeter absorberar energi från solen skulle medföra en lägre temperatur på solen, om nu absorbtion skulle leda lägre temperatur i det utsändande objektet.

Jag lyfte det tidigare här

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Citat:

Jag tror att Totius [och MCD] har en bild av växthuseffekten där värme ses som vatten på ett bord och det absorberande utgörs av en liknande mekanism som en disktrasa som absorberar bort denna. Mer i trasan -> mindre på bordet.

Jag föreslår att ni båda läser klart den högstadiefysik som MCD brukar länka till.
Utan denna absolut grundläggande nivån går det bevisligen inte att komma någon vart med er.
Citera
2022-09-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
De forskare som sammanställer det aktuella forskningsläget i IPCCs rapporter gör det utan betalning. De sammanställer forskningen gratis.
Precis som att granska vetenskapliga artiklar, vara med och organisera vetenskapliga konferenser etc ses det som en del av jobbet som akademiker. Man skall inte bara sitta på sin kammare och forska själv utan det ingår att vara med och underhålla hela den organisation som krävs för att forskningen skall fungera och nå ut med resultat.
Citera
2022-09-10, 15:36
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Precis som att granska vetenskapliga artiklar, vara med och organisera vetenskapliga konferenser etc ses det som en del av jobbet som akademiker. Man skall inte bara sitta på sin kammare och forska själv utan det ingår att vara med och underhålla hela den organisation som krävs för att forskningen skall fungera och nå ut med resultat.
Ja, jag misstänker att IPCCs rapporter även ses som ett prestigefyllt uppdrag.

Men det du gör nu är att nyansera för de som finner nyanser ovidkommande.

Uttalandet är att forskare mutas av FN/IPCC för att producera vad som ska se ut som vetenskap i syfte att driva en ondsint men ospecificerad agenda. Dvs att det inte handlar om vetenskap utan om ett konspirerande för ett lika ospecificerat syfte. Och då tycker jag att det kan vara värt att bara påpeka att forskarna inte får någon ekonomisk ersättning för just det arbetet. Även om de söker anslag som bedriver deras egen forskning. Och får lön från något universit och förväntas göra de saker du tar upp här.

Det är ett rent konspiratoriskt angrepp, som inte bara angriper klimatvetenskap utan all vetenskap eftersom forskare inom andra fält också lyfter lön i någon form.
Citera
2022-09-10, 16:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Du ska inte komma och anklaga folk för vad de kan eller inte kan, när du själv saknar grundläggande förmåga till läsförståelse och källkritik, vilket är det absolut mest grundläggande kravet för att vara kapabel att fatta någonting. Om du hade ens ett uns av källkritiskt tänkande samt läsförståelse skulle inte dina pekfingrar valsa fram tokigheter som detta nedan:
Nu kommer du med grundlösa anklagelser och personangrepp igen. HJ:s video visar att det inte finns något vetenskapligt stöd för påståendet att extremväder har ökat. Fokusera på innehållet i videon istället för att vara oförskämd. (Det här med ”confidence” och sannolikhet har vi redan avhandlat.)

Jag upprepar länken till videon: https://www.youtube.com/watch?v=WuLTkHynrOA
Citera
2022-09-10, 16:48
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Nu kommer du med grundlösa anklagelser och personangrepp igen. HJ:s video visar att det inte finns något vetenskapligt stöd för påståendet att extremväder har ökat. Fokusera på innehållet i videon istället för att vara oförskämd. (Det här med ”confidence” och sannolikhet har vi redan avhandlat.)

Jag upprepar länken till videon: https://www.youtube.com/watch?v=WuLTkHynrOA

Jönsson vilseleder antingen avsiktligt, eller så har han nedsatt förmåga att ta till sig innebörden i text. Det finns inga andra alternativ då han helt felaktigt beskriver vad IPCC säger.

Hur som helst ska man slänga hans åsikter och perspektiv i toan där de hör hemma. Han är inte värd att lyssna på alls, han sprider bara bajs.

Och när det kommer till att bilda sig en uppfattning om vad IPCC säger, då är det alltid bättre att gå till källan. De har ju trots allt speciella lättlästa rapporter för politiker. Dessa kan vem som helst (nästan, inte Jönsson tydligen) läsa och förhoppningsvis begripa.
Citera
2022-09-10, 16:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jönsson vilseleder antingen avsiktligt, eller så har han nedsatt förmåga att ta till sig innebörden i text. Det finns inga andra alternativ då han helt felaktigt beskriver vad IPCC säger.

Hur som helst ska man slänga hans åsikter och perspektiv i toan där de hör hemma. Han är inte värd att lyssna på alls, han sprider bara bajs.

Och när det kommer till att bilda sig en uppfattning om vad IPCC säger, då är det alltid bättre att gå till källan. De har ju trots allt speciella lättlästa rapporter för politiker. Dessa kan vem som helst (nästan, inte Jönsson tydligen) läsa och förhoppningsvis begripa.
Jag tänker gå till botten med dina påståenden. VAR beskriver HJ ”helt felaktigt” vad IPCC säger. Börja med första stället så kan vi beta av det.
Citera
2022-09-10, 17:01
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag tänker gå till botten med dina påståenden. VAR beskriver HJ ”helt felaktigt” vad IPCC säger. Börja med första stället så kan vi beta av det.
Du har ju en länk direkt till en ny IPCC rapport i detta inlägg med ett direkt citat från rapporten.
Jag gissar att det är från denna rapport HJ säger sig bygga sina uttalanden på.

Det finns även mer information där en endast det inklippta utdraget.

Använd den istället.

Tanken är alltså att du ska klicka på länken ovan och sedan öppna länken som återfinns i inlägget som länken ovan går till.
Citera
2022-09-10, 17:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har ju en länk direkt till en ny IPCC rapport i detta inlägg med ett direkt citat från rapporten.
Jag gissar att det är från denna rapport HJ säger sig bygga sina uttalanden på.

Det finns även mer information där en endast det inklippta utdraget.

Använd den istället.

Tanken är alltså att du ska klicka på länken ovan och sedan öppna länken som återfinns i inlägget som länken ovan går till.
Jag ska titta på din länk vid tillfälle. Sakfrågan nu gäller påståendet att HJ ”helt felaktigt beskriver vad IPCC säger”. Vad du ”gissar” är helt irrelevant i den sakfrågan.
Citera
2022-09-10, 17:26
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag ska titta på din länk vid tillfälle. Sakfrågan nu gäller påståendet att HJ ”helt felaktigt beskriver vad IPCC säger”. Vad du ”gissar” är helt irrelevant i den sakfrågan.
Det finns ju också ett citat, eller utdrag i mitt inlägg (ursäkta, jag glömde be dig att läsa igenom utdraget, specifikt, my bad).

Det utdraget lirar inte riktigt ihop med att extrema väderhändelser inte har kunnat kopplas till mänskliga utsläpp. Som verkar vara HJs huvudpoäng.
Citera
2022-09-10, 17:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det finns ju också ett citat, eller utdrag i mitt inlägg (ursäkta, jag glömde be dig att läsa igenom utdraget, specifikt, my bad).

Det utdraget lirar inte riktigt ihop med att extrema väderhändelser inte har kunnat kopplas till mänskliga utsläpp. Som verkar vara HJs huvudpoäng.
”Verkar vara”? HJ:s video är supertydlig. Ditt slingrande är fullständigt häpnadsväckande. Har du ingen intellektuell hederlighet överhuvudtaget?
Citera
2022-09-10, 17:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Hur många gånger ska jag beskriva det för att du ska bli nöjd? Kan du inte bara läsa om de svar du redan har fått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in