2022-09-01, 15:18
Medlem
Adelaides avatar
Det finns inget bättre band från Sverige än Träd, Gräs och Stenar. Ta bara deras debutalbum från 1970 - den är verkligen något för finsmakaren.
Citera
2022-09-02, 08:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Och när jag ändå är inne på ämnet. Sex av rockvärldens mest motbjudande röster, samtliga från framgångsrika band…

Fred Durst
Blaze Bayley
Till Lindemann
Kurt Cobain
Michael Poulsen
Joakim Brodén
Haha jag känner bara till Kurt Cobain och Till Lindemann på din lista. Men jag tror dig.

Men jag måste säga att jag ändå gillar Nirvana, då de gjort några bra låtar enligt mig.
Citera
2022-09-02, 08:39
Medlem
Facades avatar
Citat:
Och när jag ändå är inne på ämnet. Sex av rockvärldens mest motbjudande röster, samtliga från framgångsrika band…

Fred Durst
Blaze Bayley
Till Lindemann
Kurt Cobain
Michael Poulsen
Joakim Brodén

Vad ogillar du med Cobains röst?
Han har lagom skön och raspig ”I don’t give a fuck” attityd på rösten. Passar grymt bra till deras musik, image och personlighet.
Bra? Nej. Men passande.

Michael Poulsen toppar den där listan alla gånger om.
Lyssnar hellre på The Shaggs än den där hemska jävla Poulsen. Fyfan vilken hemsk röst, och folk gillar det!?
Citera
2022-09-02, 08:47
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Haha jag känner bara till Kurt Cobain och Till Lindemann på din lista. Men jag tror dig.

Men jag måste säga att jag ändå gillar Nirvana, då de gjort några bra låtar enligt mig.
Övriga av rösterna hittar du i Limp Bizkit, Iron Maiden (två skivor på 90-talet), Volbeat och Sabaton.

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Vad ogillar du med Cobains röst?
Han har lagom skön och raspig ”I don’t give a fuck” attityd på rösten. Passar grymt bra till deras musik, image och personlighet.
Bra? Nej. Men passande.

Michael Poulsen toppar den där listan alla gånger om.
Lyssnar hellre på The Shaggs än den där hemska jävla Poulsen. Fyfan vilken hemsk röst, och folk gillar det!?
Han växlar mellan lipighet, skitnödighet och ångestvrål, på ett dåligt sätt.
Iofs så är Puddle of Mudds sångare ännu värre. En ännu sämre kopia av Cobain.

Volbeat skulle vara lyssningsbara utan bröl-Poulsen på sång. Låter som att det har fastnat en uggla i hans hals.
Citera
2022-09-02, 08:52
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Övriga av rösterna hittar du i Limp Bizkit, Iron Maiden (två skivor på 90-talet), Volbeat och Sabaton.

Volbeat skulle vara lyssningsbara utan bröl-Poulsen på sång. Låter som att det har fastnat en uggla i hans hals.
Okej, Limp Bizkit, Volbeat och Sabaton är band som jag avskyr i alla fall Limp Bizkit som är ett riktigt skämt.
Citera
2022-09-02, 08:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Okej, Limp Bizkit, Volbeat och Sabaton är band som jag avskyr i alla fall Limp Bizkit som är ett riktigt skämt.
Mycket riktigt.
Att de ens fick skivkontrakt är bevis på människors oerhörda dumhet.
Citera
2022-09-02, 08:57
Medlem
Facades avatar
Citat:

Det är ju lite symboliken i hans röst, den speglar honom som var en mycket trasig individ.
Men nu var det kontroversiellt och du gjorde ju det
Citera
2022-09-02, 09:13
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Mycket riktigt.
Att de ens fick skivkontrakt är bevis på människors oerhörda dumhet.
Ja, och Håkan Hellström fyller hela Ullevi.
Citera
2022-09-02, 09:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ja, och Håkan Hellström fyller hela Ullevi.
Och slår sitt eget rekord om och om igen.
Varje gång Idol-juryn säger "du har ingen sångröst, och ingen potential att bli artist", så kan ju folk alltid svara "Håkan Hellström lyckades...".
Citera
2022-09-05, 00:40
Medlem
Adelaides avatar
Detta eviga ältande om att Hellström sjunger falskt är bara tröttsamt. Det finns många sångare framför allt inom rocken som egentligen inte har några sång skills. Dessa har ingen några åsikter om. Dubbelmoral deluxe.

Anthony Kields, Bon Scott, Paul Stanley, Alice Cooper, Lemmy, Kurt Cobain m.fl. Hur bra sångare är de egentligen? Visst de klarar av sina låtar, men hade de kunnat sjunga låtar som Hallelujah? Kanske, men antagligen hade det inte låtit bra.

Med det sagt, tror jag inte sångrösten är hela sanningen angående hatet mot Hellström. Jag tror det är lite samma syndrom som hatet mot Justin Bieber, killar som är avundsjuka på att tjejer avgudar honom.
Senast redigerad av Adelaide 2022-09-05 kl. 00:58.
Citera
2022-09-05, 10:03
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Detta eviga ältande om att Hellström sjunger falskt är bara tröttsamt. Det finns många sångare framför allt inom rocken som egentligen inte har några sång skills. Dessa har ingen några åsikter om. Dubbelmoral deluxe.

Anthony Kields, Bon Scott, Paul Stanley, Alice Cooper, Lemmy, Kurt Cobain m.fl. Hur bra sångare är de egentligen? Visst de klarar av sina låtar, men hade de kunnat sjunga låtar som Hallelujah? Kanske, men antagligen hade det inte låtit bra.

Med det sagt, tror jag inte sångrösten är hela sanningen angående hatet mot Hellström. Jag tror det är lite samma syndrom som hatet mot Justin Bieber, killar som är avundsjuka på att tjejer avgudar honom.
Många falsksångare inom framför allt punk- och rock-genren har ändå bra röster till och börja med, som kan väga upp deras tekniska brister. Så är ej fallet med Hellström.
Citera
2022-09-05, 10:09
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Många falsksångare inom framför allt punk- och rock-genren har ändå bra röster till och börja med, som kan väga upp deras tekniska brister. Så är ej fallet med Hellström.
Precis. Lemmy var ingen skönsångare, men ändå så tycker jag att han gjorde det bra i Motörhead. Vilket jag inte kan säga om Håkan Hellström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in