2021-12-17, 12:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Bara för att jag har tråkigt, så ska jag nu göra en Adelaide och reagera för att någon pratar illa om mina husgudar.

De är stora för att Peter Gabriel och Phil Collins, för att inte tala om Tony Banks, är musikaliska genier. Framför allt de två förstnämnda har fått stort erkännande för sitt nytänkande kring arrangemang, sound och koncept, varav Peter t.o.m. tilldelats Polarpriset för detta.
Vilka skivor har du lyssnat på? Genesis har gjort århundradets stilbyte från ren teatralisk prog till poprock med proginslag, vilket delat väldigt många fans. Så det är därför jag undrar.

Brukar jag skylla på folk som kritiserar mina husgudar? Ja, då har du verkligen läst mina inlägg.

Men kallar man Hendrix för tråkig så ska man ha skit. Det är dock sant.
Citera
2021-12-17, 12:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Att det finns ingen bra punk. Så fort man lär sig spela ett instrument slutar man vara punk. Då blir man ett proffs och man kan inte vara ett proffs och punk samtidigt. På precis det viset finns det ingen bra Hiphop.

Är du en professionell punkare eller hiphopare är du ett sorgligt spektakel mest.

Now fite me!!!!!

Det finns mer bra punk än bra metal.

Punken har alltid varit provokativ. Att sjunga om att kungen ska dö eller att alla kristna är dumma i huvudet är coolare än alla dessa "blod, satan, ondska"-texter.

Jag vågar till och med påstå att punk är coolare än det mesta (men inte allt) inom progressiv rock. Mycket inom progrock är som att lyssna på klassisk musik, ingen attityd elker kontrovers.

Nu ska jag lyssna på Tatuerade Snutkukar. Göteborgspunk at its finest.
Citera
2021-12-17, 12:20
Medlem
snivlems avatar
tydligen är det INTE ok att säga vad man tycker om bowie, bland folk som håller på med musik, det är oskriven lag på att MAN SKA HYLLA HONOM !!
Citera
2021-12-17, 12:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
tydligen är det INTE ok att säga vad man tycker om bowie, bland folk som håller på med musik, det är oskriven lag på att MAN SKA HYLLA HONOM !!

Vilket är sjukt löjligt. Bowie är en ganska tråkig musiker. Fula kläder hade han också.
Citera
2021-12-17, 12:28
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vilket är sjukt löjligt. Bowie är en ganska tråkig musiker. Fula kläder hade han också.

otroligt löjligt är det .... finns så innåt helvete mycket andra mer intressanta saker som folk inte ger ens 5 minuters lyssning som chans.

en annan tramsig "scene" grej om man kan säga så är ..... om man går ppå "rockklubb" i valfri halvstor stad eller storstad som stockholm, gbg eller malmö då måste man ha rätt look för att bli respekterad ... Bögjeans, truckerkeps, mustasch och så MÅSTE man dyrka DOOM-metal, typ skitkassa electric wizard ....... haha fan jävla bögscene
Citera
2021-12-17, 12:37
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Brukar jag skylla på folk som kritiserar mina husgudar? Ja, då har du verkligen läst mina inlägg.

Men kallar man Hendrix för tråkig så ska man ha skit. Det är dock sant.
Japp. Det går inte ett kritiserande inlägg mot dina husgudar utan att du kommer till försvar. Nu var det min tur att göra likadant.

Du totalignorerade min fråga. Vilka skivor har du lyssnat på för att bilda din uppfattning?
Citera
2021-12-17, 12:53
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Det finns mer bra punk än bra metal.

Punken har alltid varit provokativ. Att sjunga om att kungen ska dö eller att alla kristna är dumma i huvudet är coolare än alla dessa "blod, satan, ondska"-texter.

Jag vågar till och med påstå att punk är coolare än det mesta (men inte allt) inom progressiv rock. Mycket inom progrock är som att lyssna på klassisk musik, ingen attityd elker kontrovers.

Nu ska jag lyssna på Tatuerade Snutkukar. Göteborgspunk at its finest.

Fast nu finns det ju förmodligen fler metal band som inte har sånna texter som du beskriver. Blod, satan och ond bråd död finner man oftast inom death eller black metal.
Och eftersom du då gillar texter om att kungen ska dö eller att alla kristna är dumma i huvudet så borde du ju gilla thrash metal som fan.
Citera
2021-12-17, 12:57
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag kommer att bli bespottad, utskälld och förlöjligad för detta men jag anser att Paul McCartney är en bättre låtskrivare än John Lennon. Tycker för övrigt att det är skittrist att en fitta sköt Lennon 1980.

Men McCartney är bäst. Bland det sista de gjorde.

The Beatles Get Back - Rooftop Concert
https://www.youtube.com/watch?v=_AKnmcJa40w

Du kan ha rätt. Frågan är väl om inte Lennon anses vara bättre just för att han är död, vilket verkar vara en vedertagen sanning för de flesta för tidigt avsomnade musiker.
Citera
2021-12-17, 13:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Japp. Det går inte ett kritiserande inlägg mot dina husgudar utan att du kommer till försvar. Nu var det min tur att göra likadant.

Du totalignorerade min fråga. Vilka skivor har du lyssnat på för att bilda din uppfattning?

Jaha. Och varför är det konstigt?

Jag lyssnade på enskilda låtar från alla skivor. Var verkligen inge vidare.
Citera
2021-12-17, 13:48
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Fast nu finns det ju förmodligen fler metal band som inte har sånna texter som du beskriver. Blod, satan och ond bråd död finner man oftast inom death eller black metal.
Och eftersom du då gillar texter om att kungen ska dö eller att alla kristna är dumma i huvudet så borde du ju gilla thrash metal som fan.

Jag trodde det var självklart att jag generaliserade, men ja,mycket metal är hjärndött och saknar attityd.

Thrash är bra, men punken är bättre.
Citera
2021-12-17, 14:01
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Jag trodde det var självklart att jag generaliserade, men ja,mycket metal är hjärndött och saknar attityd.

Thrash är bra, men punken är bättre.

Så är det ju med allt, mycket punk som också är hjärndött och saknar attityd.
Citera
2021-12-17, 14:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jaha. Och varför är det konstigt?

Jag lyssnade på enskilda låtar från alla skivor. Var verkligen inge vidare.
Inte alls. Just stating the facts!

Döma ut ett band och ifrågasätta storhet utan att ens givit en ärlig chans? Låter ju väldigt onödigt.
Ge någon av deras klassiska skivor ett öra istället. Selling England By The Pound t.ex. är en av progrockens mest inflytelserika alster. Gillar du inte den så kan du med gott samvete skippa resten.
70-talets Genesis är inget popband. Deras popgener började visa sig först när de blev en trio.

Aldrig fallit dig på tankarna att man kan förstå storheten i något även fast man själv inte gillar det?
Jag exempelvis avskyr ABBA, men med tanke på hur välarbetat allt är så skulle jag ljuga om jag påstod att det var dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in