2023-07-18, 20:43
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Håller med om att deras två första skivor är bäst. Jag gillar de skivorna.
Men jag kan även uppskatta deras tredje skiva "Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water" i viss mån. Jag skulle iaf inte kalla den skit. Men efter det tycker jag dom gick ner sig rejält.

Men som sagt ,deras två första skivor tycker jag är bäst, skön musik. Och mixningen på Significant Other är bland det skönaste jag hört. Trummorna är guld.

"Rollin'" går väl att dansa till, i och för sig.
Citera
2023-07-18, 20:58
Medlem
lemmy124s avatar
Grateful Dead; det kända bandet från anti-etablissemanget. Bob Weir är dock medlem hos Bohemian Grove. Så nuförtiden umgås han med Bushklanen; Kissinger; familjen Rockefeller osv.
Citera
2023-07-18, 21:43
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Grateful Dead; det kända bandet från anti-etablissemanget.

GD var aldrig uttalat politiska eller raljerande. De sa hela tiden att det inte var deras sak att föra en politisk agenda och att de inte hade nåt intresse av det heller. En musikalisk community med fansen var målet. "Just a good time" som Jerry ofta sa.
Citera
2023-07-18, 22:36
Medlem
Adelaides avatar
Varför lyssna på tråkiga Grateful Dead när The Jimi Hendrix Experience finns i musikhistorien?
Citera
2023-07-19, 05:05
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Varför lyssna på tråkiga Grateful Dead när The Jimi Hendrix Experience finns i musikhistorien?
Varför lyssna på Rammstein när Ministry finns?

Citera
2023-07-19, 11:59
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Varför lyssna på Rammstein när Ministry finns?

Märker att du undviker att svara på frågan. Jag tror även du vet att Experience är mycket bättre. Jag tror bara inte att du VILL inse det.
Citera
2023-07-19, 12:22
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Märker att du undviker att svara på frågan. Jag tror även du vet att Experience är mycket bättre. Jag tror bara inte att du VILL inse det.
Följdfråga, som även funkar som svar:
Varför lyssna på Experience om man föredrar Dead?
Citera
2023-07-19, 12:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Följdfråga, som även funkar som svar:
Varför lyssna på Experience om man föredrar Dead?

För Experience ÄR bättre rent objektivt.
Statusen som Experience har i musikvärlden och framför allt gitarrvärlden kan Grateful Dead bara drömma om.
Citera
2023-07-19, 13:06
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
För Experience ÄR bättre rent objektivt.
Statusen som Experience har i musikvärlden och framför allt gitarrvärlden kan Grateful Dead bara drömma om.
Sedan när är smak objektivt?
Säger jag att Grateful Dead låter bättre än Experience, så kan ingen komma och säga att "nej, det får du inte tycka".
Det enda som är objektivt i ditt påstående är att Hendrix är inflytelserikare, and that's about it.
Citera
2023-07-19, 13:09
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Sedan när är smak objektivt?
Säger jag att Grateful Dead låter bättre än Experience, så kan ingen komma och säga att "nej, det får du inte tycka".
Det enda som är objektivt i ditt påstående är att Hendrix är inflytelserikare, and that's about it.

Om alla gitarrvirtuouser från de senaste 57 åren är influerade av Hendrix så handlar det om betydligt mer än bara smak. Kan du nämna 10 band/artister som är influerade av Grateful Dead? Nej det kan du inte, för de suger
Citera
2023-07-19, 13:23
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Om alla gitarrvirtuouser från de senaste 57 åren är influerade av Hendrix så handlar det om betydligt mer än bara smak. Kan du nämna 10 band/artister som är influerade av Grateful Dead? Nej det kan du inte, för de suger
Bara för att du drar i pillesnorkeln till historieböcker så är inte Experience bättre rent objektivt.

Flera övriga band i jambandsscenen ex. Phish, Widespread Panic, Goose, Dave Matthews Band, The String Cheese Incident, etc. har influerats av Dead. Även andra akter som John Mayer, My Morning Jacket, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers och självaste Bob Dylan har alla influerats av Dead på ett eller annat vis antingen tidigt eller senare i karriären. Varför nu detta skulle vara viktigt när vi snackar smak.
Gitarrvirtuoser är direkt eller indirekt influerade av Hendrix, mycket riktigt. Det gör dock inte Hendrix objektivt bäst. Gitarrspelets utveckling har gått framåt sedan Experience och det är upp till var och en vad man föredrar.
Citera
2023-07-19, 13:28
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Bara för att du drar i pillesnorkeln till historieböcker så är inte Experience bättre rent objektivt.

Flera övriga band i jambandsscenen ex. Phish, Widespread Panic, Goose, Dave Matthews Band, The String Cheese Incident, etc. har influerats av Dead. Även andra akter som John Mayer, My Morning Jacket, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers och självaste Bob Dylan har alla influerats av Dead på ett eller annat vis antingen tidigt eller senare i karriären. Varför nu detta skulle vara viktigt när vi snackar smak.
Gitarrvirtuoser är direkt eller indirekt influerade av Hendrix, mycket riktigt. Det gör dock inte Hendrix objektivt bäst. Gitarrspelets utveckling har gått framåt sedan Experience och det är upp till var och en vad man föredrar.

Hälften av de banden du rabblade upp känner jag inte ens till, och det säger lite. När det gäller Hendrix så kan jag nämna 100 andra STORA artister som har influerats av han.
Hur kan Hendrix inte vara bäst när ALLA stora gitarrister efter honom har influerats av honom? Blir så skevt när allt är PK...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in