2022-09-05, 10:10
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Sedan är ju Caroline af Ugglas också en fruktansvärd sångerska.
Citera
2022-09-05, 10:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Precis. Lemmy var ingen skönsångare, men ändå så tycker jag att han gjorde det bra i Motörhead. Vilket jag inte kan säga om Håkan Hellström.
Exakt. Att han sjunger falskt är bara en del av mysteriet, men det är inte allt.
Karlns röst är inte alls lämpad för sång. Har aldrig varit, och om han inte tar lektioner (inte värst troligt) så kommer den nog aldrig att vara det heller.
Citera
2022-09-05, 11:36
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Många falsksångare inom framför allt punk- och rock-genren har ändå bra röster till och börja med, som kan väga upp deras tekniska brister. Så är ej fallet med Hellström.

Hellströms har bra röst som passar hans musik. Kan man slå Ullevi-rekord så har man en bra röst. Men du är väl bara avundsjuk som alla andra.
Citera
2022-09-05, 12:33
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Hellströms har bra röst som passar hans musik. Kan man slå Ullevi-rekord så har man en bra röst. Men du är väl bara avundsjuk som alla andra.
Nej, det tycker jag inte. Och jag är knappast ensam om åsikten heller. Och om rösten suger mjuk hästpenis så finns det inget att vara avundsjuk på heller. Framgångar säger föga i detta fall, för isåfall finns det större och bättre artister att vara avundsjuk på istället.
Citera
2022-09-05, 12:49
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Nej, det tycker jag inte. Och jag är knappast ensam om åsikten heller. Och om rösten suger mjuk hästpenis så finns det inget att vara avundsjuk på heller. Framgångar säger föga i detta fall, för isåfall finns det större och bättre artister att vara avundsjuk på istället.

Har man gjort den största konserten i Norden så är man knappast dålig. Är så trött på folk som klagar på Hellströms röst för att därefter sätta på AC/DC. Ah, för Brians röst är såååå mycket bättre. Bon Scott var knappt en sångare heller, han råkade bara ha en röst som passade deras musik. Det gör honom inte bättre än Hellström.
Citera
2022-09-05, 12:54
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Har man gjort den största konserten i Norden så är man knappast dålig. Är så trött på folk som klagar på Hellströms röst för att därefter sätta på AC/DC. Ah, för Brians röst är såååå mycket bättre. Bon Scott var knappt en sångare heller, han råkade bara ha en röst som passade deras musik. Det gör honom inte bättre än Hellström.
”Är man störst är man automatiskt bra” är inget motto jag följer.
Bon och Brian är inga skönsångare. Men de har sångröster och dessa passar musiken. Hellströms röst är inte ens lämpad för sång till och börja med, så där går jag tyvärr bet.
Och ja, det är en personlig åsikt.
Citera
2022-09-05, 12:59
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
”Är man störst är man automatiskt bra” är inget motto jag följer.
Bon och Brian är inga skönsångare. Men de har sångröster och dessa passar musiken. Hellströms röst är inte ens lämpad för sång till och börja med, så där går jag tyvärr bet.
Och ja, det är en personlig åsikt.

Man får verkligen ha vilja och anstränga sig för att hitta sångrösten hos särskilt Brian.

Ponera att du spelar upp ett stycke av Brians och Hellströms sång för någon som aldrig hört dem innan. Vem tror du den personen hade gillat mest? Jag tror svaret är ganska givet.
Citera
2022-09-05, 13:01
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Man får verkligen ha vilja och anstränga sig för att hitta sångrösten hos särskilt Brian.

Ponera att du spelar upp ett stycke av Brians och Hellströms sång för någon som aldrig hört dem innan. Vem tror du den personen hade gillat mest? Jag tror svaret är ganska givet.
Exakt. Brian förstås.
Citera
2022-09-05, 13:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Exakt. Brian förstås.

Eh, Brian låter som en katt som blir strypt.
Citera
2022-09-05, 13:04
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Eh, Brian låter som en katt som blir strypt.
Och Håkan låter som om katten stryper honom, och sig själv
Citera
2022-09-05, 13:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Och Håkan låter som om katten stryper honom, och sig själv

Då kan man undra vad du har för referensramar.
Citera
2022-09-05, 13:10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Då kan man undra vad du har för referensramar.
Mondo, gore och bizarre, Håkan-edition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in