2022-08-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag håller helt med, då gillade jag verkligen hennes inredning!

Jag gillar hennes inredning bättre nu, den är mer lugn och vilsam och harmonisk. Tidigare var hennes inredning mer gräll ”poppig” vilket jag hade svårt för, det är inte min stil. Dock känns det trist att hon alltid ska kopiera andra nu. När t.ex Sofia Wood sa att hon skulle ha en torkad bukett av smörblomma så skulle såklart Elsa också ha det sen.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-08-01 kl. 07:59.
Citera
2022-08-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag gillar hennes inredning bättre nu, den är mer lugn och vilsam och harmonisk. Tidigare var hennes inredning mer gräll ”poppig” vilket jag hade svårt för, det är inte min stil. Dock känns det trist att hon alltid ska kopiera andra nu. När t.ex Sofia Wood sa att hon skulle ha en torkad bukett av smörblomma så skulle såklart Elsa också ha det sen.

Hennes tidigare stil var inte direkt min heller, men den var ändå mer inspirerande än detta ängsliga kopierade av kompisarnas hem.
Citera
2022-08-01, 15:07
Medlem
Citat:
Hennes tidigare stil var inte direkt min heller, men den var ändå mer inspirerande än detta ängsliga kopierade av kompisarnas hem.

Det håller jag med om, själva kopierandet av kompisars och olika influencers hem är inte alls inspirerande.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-08-01 kl. 15:21.
Citera
2022-08-02, 07:58
Medlem
I gårdagens (tror jag det var) inlägg så reflekterade hon igen om Lynns plats i familjen, på ett sätt som jag tyckte var lite märkligt att skriva rakt ut. Det där om att hon undrade om Sigge skulle älska Lynn lika mycket när han fick egna barn? Det är inte första gången hon skriver om den grejen på ett ganska märkligt vis, där det verkar som att hon vill att hennes barn ska vara familjens enda.
Citera
2022-08-02, 08:11
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
I gårdagens (tror jag det var) inlägg så reflekterade hon igen om Lynns plats i familjen, på ett sätt som jag tyckte var lite märkligt att skriva rakt ut. Det där om att hon undrade om Sigge skulle älska Lynn lika mycket när han fick egna barn? Det är inte första gången hon skriver om den grejen på ett ganska märkligt vis, där det verkar som att hon vill att hennes barn ska vara familjens enda.

Jag reagerade också på det, så konstig ton att använda när man skriver om sitt eget barn och sitt syskons eventuella framtida barn. Det är väl självklart att man inte älskar sina syskons barn på samma sätt som sina egna, och att Lynn inte kommer vara Sigges fokus om han får egna barn? Det är som om hon aldrig har sett folk utvecklas och relationer förändras.
Citera
2022-08-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Jag reagerade också på det, så konstig ton att använda när man skriver om sitt eget barn och sitt syskons eventuella framtida barn. Det är väl självklart att man inte älskar sina syskons barn på samma sätt som sina egna, och att Lynn inte kommer vara Sigges fokus om han får egna barn? Det är som om hon aldrig har sett folk utvecklas och relationer förändras.

Jag tror att hon skriver den här sortens ”känslo-saker” snabbt på volley utan att tänka efter speciellt mycket, hon vill vara ”djup” och relaterbar” men ”känslo-inläggen” känns ofta snabbt ihophafsade, vilket jag tror är fallet också här. Hon har inte tänkt speciellt mycket på vad hon skriver.
Citera
2022-08-02, 10:16
Medlem
Citat:
Jag tror att hon skriver den här sortens ”känslo-saker” snabbt på volley utan att tänka efter speciellt mycket, hon vill vara ”djup” och relaterbar” men ”känslo-inläggen” känns ofta snabbt ihophafsade, vilket jag tror är fallet också här. Hon har inte tänkt speciellt mycket på vad hon skriver.

Jag tror du har rätt i detta. Hon säger ju att hon ofta skriver inläggen på morgonen, och hon har nog inte alltid så mycket tanke bakom det hon skriver. Håller verkligen med om att det var väldigt märkligt skrivet. Om något hade jag förstått att hon längtade efter nära kusiner till Lynn, för det är ju ofta kul för barnen med andra barn vid till exempel jul, enligt min erfarenhet. Men det verkar vara otroligt viktigt att Lynn, och hennes "lilla" familj står i centrum, och det blir ju såklart mindre uppmärksamhet åt Lynn om det kommer fler barn i familjen.
Citera
2022-08-02, 12:03
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt i detta. Hon säger ju att hon ofta skriver inläggen på morgonen, och hon har nog inte alltid så mycket tanke bakom det hon skriver. Håller verkligen med om att det var väldigt märkligt skrivet. Om något hade jag förstått att hon längtade efter nära kusiner till Lynn, för det är ju ofta kul för barnen med andra barn vid till exempel jul, enligt min erfarenhet. Men det verkar vara otroligt viktigt att Lynn, och hennes "lilla" familj står i centrum, och det blir ju såklart mindre uppmärksamhet åt Lynn om det kommer fler barn i familjen.

Jag tänker att den här sortens mer ”fula” känslor som består i att vara rädd för att få mindre uppmärksamhet från resten av familjen är ganska så allmänmänskliga. Men jag tror inte att jag hade varit så gränslös att jag hade avslöjat den här sortens känslor i en blogg som läses av väldigt många. Jag tycker ofta att Elsa känns för gränslös i sina ”personliga” känsloinlägg.
Citera
2022-08-02, 12:24
Medlem
Citat:
Jag tänker att den här sortens mer ”fula” känslor som består i att vara rädd för att få mindre uppmärksamhet från resten av familjen är ganska så allmänmänskliga. Men jag tror inte att jag hade varit så gränslös att jag hade avslöjat den här sortens känslor i en blogg som läses av väldigt många. Jag tycker ofta att Elsa känns för gränslös i sina ”personliga” känsloinlägg.

Tror som du. Så djupt osunt detta, att skriva det i bloggen. Att säga det högt överhuvudtaget faktiskt kan jag känna. Att göra det gör ju att hon indirekt lägger ansvaret för sina osunda tankar i knät på Sigge, som om han får barn såklart kommer älska dem högst av allt men som behöver leva med vetskapen om hennes vuxna svartsjuka i bakhuvudet. Att i samma inlägg eller om det var dagen efter skriva något om att hon känner sig annorlunda med ett starkare psyke visar för mig på total brist på insikt.
Citera
2022-08-02, 16:01
Medlem
farlings avatar
Slutade läsa Elsas blogg för någon månad sedan så har inte läst inlägget i fråga, men som flera redan varit inne på har ju Elsa ventilerat liknande tankar tidigare.
Antar att de till största del bygger på att Lynn är ensambarn och Elsa inte kommer att kunna skaffa fler biologiska barn. Att han också är första barnet i den utökade familjen ger honom således en viss status som hon vill behålla.
Syskonens eventuella barn kommer ju att ta tid och uppmärksamhet från Lynn, som inte längre kommer att vara familjens huvudfokus.

Det känns som att Elsa skulle behöva spendera mer tid tillsammans med terapeut/psykolog. Att reflektera över sådana här "fula" känslor och tankar inför hundratusentals läsare känns verkligen osunt och framförallt orättvist gentemot sina syskon.
Citera
2022-08-02, 16:27
Medlem
Sardinbruss avatar
Ni tolkar verkligen allt till Elsas nackdel. Är det så konstigt att man då och då slås av alltings förgänglighet och att exempelvis ens barns tajta relation till sin morbror oundvikligen kommer att förändras då han får egna barn? Det är väl rimligt att tycka är sorgligt samtidigt som man vill att ungen ska ha kusiner? Nä, den här tråden tangerar väldigt ofta mobbing och det är en trist utveckling.
Citera
2022-08-03, 00:40
Medlem
I senaste avsnittet av podden ("Andra sommarfrågepodden av två") är det så löjligt uppenbart att Elsa och Sofia inte kan låta bli att läsa trådarna om sig själva. Hela inledningen gick ut på värdelöst svamliga analyser ang "hur folk kan vara intresserade av andra människors alkoholvanor och strandkroppar????!? Det verkar vara en TREND?!??!??".....
Det blir bara pinsammare och pinsammare med all denna otroliga ängslighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in