2022-02-14, 19:33
Medlem
Tycker Elsas hem är fint med flera möbler, lampor och detaljer jag gillar mycket. Men det känns så lite personligt, och framför allt saknar det humor. Det är RETT, men också… rett tråkigt

En annan sak är att det känns övermøblerat och trångt. Mattan t.ex er för stor och lurvig i det lilla vardagsrummet, den tar över totalt
Citera
2022-02-15, 08:44
Medlem
Med dagens inlägg som enbart handlar om brow lift så tycker jag Elsa helt har gått ner sig i influencer-utseendefixering/ytlighet. Så tråkigt att ägna ett helt inlägg om bara detta. Kan tänka mig att brow lifts och dylikt är sådant hon och den lika utseendefixerade Sofia Wood diskuterar mycket med varandra.
Jag har följt Elsas blogg i långt över ett decennium, så det är svårt att sluta följa den. Men en dag kommer jag tröttna helt om det fortsätter såhär.
Jag undrar verkligen vad som försiggår i hennes huvud när hon lägger upp sådana här inlägg. Det är som om hon inte har självdistans och idkar intelligent självkritik. Hon har redan fått flera negativa kommentarer på bloggen om detta; kunde hon inte förutspå att det skulle hända?
Finns det inget mer konstnärligt och intressant att skriva om än brow lift?
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-02-15 kl. 09:15.
Citera
2022-02-15, 09:11
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Med dagens inlägg som enbart handlar om brow lift så tycker jag Elsa helt har gått ner sig i influencer-utseendefixering/ytlighet. Så tråkigt att ägna ett helt inlägg om bara detta. Kan tänka mig att brow lifts och dylikt är sådant hon och den lika utseendefixerade Sofia Wood diskuterar mycket med varandra.
Jag har följt Elsas blogg i långt över ett decennium, så det är svårt att sluta följa den. Men en dag kommer jag tröttna helt om det fortsätter såhär.
Jag känner samma. Jag tyckte om Elsas blogg för sisådär 7 år sen eller något, men sen har det långsamt gått ”utför”. Det känns som hon suddar ut allt man gillade och ersätter det med ointressanta grejer som tyger från svenskt tenn och brow lift.
Citera
2022-02-15, 11:10
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag känner samma. Jag tyckte om Elsas blogg för sisådär 7 år sen eller något, men sen har det långsamt gått ”utför”. Det känns som hon suddar ut allt man gillade och ersätter det med ointressanta grejer som tyger från svenskt tenn och brow lift.

Enig.
Börjar luta mer och mer åt att sluta läsa faktiskt för blir mest irriterad och typ aldrig inspirerad.

Ögonbrynen var skitfula. Ser påklistrat och onaturligt ut, och raka motsatsen till de buskiga, vilda Brooke Shieldsbryn hon drömmmer om.
Citera
2022-02-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Enig.
Börjar luta mer och mer åt att sluta läsa faktiskt för blir mest irriterad och typ aldrig inspirerad.

Ögonbrynen var skitfula. Ser påklistrat och onaturligt ut, och raka motsatsen till de buskiga, vilda Brooke Shieldsbryn hon drömmmer om.

Nej, jag fick verkligen överväldigande pinsamhets-känslor när jag såg hennes bilder i senaste inlägget. Spärrade hon upp ögonen så mycket för att försöka göra en "kul grej" eller poserar hon bara så nu?
Citera
2022-02-15, 12:42
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godagranater
Nej, jag fick verkligen överväldigande pinsamhets-känslor när jag såg hennes bilder i senaste inlägget. Spärrade hon upp ögonen så mycket för att försöka göra en "kul grej" eller poserar hon bara så nu?

Hon har väl alltid sådär intensivt stirriga ögon när hon poserar om jag inte minns helt fel, ser hur som helst riktigt märkligt ut.
Citera
2022-02-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Ja det gjorde jag med, men det börjar bli riktigt tråkig läsning faktiskt. Haha ja, tyger från svenskt tenn som hon tröttnar på direkt till förmån för lite mer beiga tyger.
Citera
2022-02-15, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja det gjorde jag med, men det börjar bli riktigt tråkig läsning faktiskt. Haha ja, tyger från svenskt tenn som hon tröttnar på direkt till förmån för lite mer beiga tyger.

Ja nu har hon väl tröttnat helt på svenskt tenn-tyger..! För några år sedan älskade hon deras tyger.
Citera
2022-02-15, 17:21
Medlem
Håller med om att browlift-inlägget var bland det ointressantaste på länge. Även detta ständiga tjat om åldrande just nu och lika delar stolthet som ält från Elsas håll om att hon inte gjort nåt ingrepp. I podden var det ju snack om att hennes ansikte "rasat" nu och Sofia flickfnittrade i bakgrunden och skickade väl samtidigt femtio länkar till botox, ögonbryn och fillers-ställen nära Mosebacke.

Satsar på att det galna stirret inom några månader kommer se ännu galnare ut, när det kompletteras med en stel panna och utslätade skrattrynkor.
Citera
2022-02-15, 18:05
Medlem
Jag får för mig att Sofia Wood är extremt utseendefixerad. Undrar om hon är en influens vad gäller Elsa och Elsas tankar om sitt eget utseende. Känns sorgligt om inte Sofia Wood ser att det är sorgligt om det är så att hon bidrar till Elsas utseendefixering.

Jag undrar så varför Elsa och Sofia så låter utseendefixering vara del av deras bloggar? Ser de inte att de bidrar till ett mer utseendefixerat samhälle på så sätt?
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-02-15 kl. 18:09.
Citera
2022-02-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ja nu har hon väl tröttnat helt på svenskt tenn-tyger..! För några år sedan älskade hon deras tyger.

Ja precis, och de där gardinerna lär hon ha köpt precis innan hon tröttnade, och de måste verkligen kostat en slant.
Citera
2022-02-15, 18:41
Medlem
Citat:
Jag får för mig att Sofia Wood är extremt utseendefixerad. Undrar om hon är en influens vad gäller Elsa och Elsas tankar om sitt eget utseende. Känns sorgligt om inte Sofia Wood ser att det är sorgligt om det är så att hon bidrar till Elsas utseendefixering.

Jag undrar så varför Elsa och Sofia så låter utseendefixering vara del av deras bloggar? Ser de inte att de bidrar till ett mer utseendefixerat samhälle på så sätt?

Mm den känslan får jag med. Följer inte henne på insta, men de få gånger jag kollar hennes stories känns det som att det bara är hennes nygjorda naglar och glittriga ringar, eller matlagning då.

Ja man tycker ju att båda två skulle vara såpass gamla att de insett hur inlägg som dessa kan påverka deras läsare negativt, men det verkar ju onekligen som att de inte bryr sig om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in