2022-07-31, 10:01
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Håller med helt. De får göra precis som dom vill men tycker det är anmärkningsvärt att så tydligt vilja flexa sin viktnedgång när man vet hur triggande det är för andra. Inget ansvar alls gentemot sina läsare? Och hur tänker Sofia kring det? Kan vi få ett inlägg om det istället för ett om amerikansk politik? Det vore spännande på riktigt. Och det är inte bara träning. Ingen går ner så mycket i vikt av att bara träna. Och är det inte något löjligt med att lägga ut bilder där det uppenbart går ut på att visa den nya kroppen och sen låtsas att det handlar om kläder? Skriv ärligt istället och vinn respekt.
Hur skulle de kunna visa selfies (själva kärnan i deras verksamhet) utan att det syns att deras vikt förändrats? Tycker att det är orättvist att anklaga dem för att "flexa sin viktnedgång" just eftersom de faktiskt inte talar om den.
Citera
2022-07-31, 11:40
Medlem
Är det bara jag som tycker det är galet att lägga eventuellt 23k på att ersätta soffan som måste bytas ut efter att möss levt i den? 😅 Hoppas de kommit på nån bra lösning så att inte mössen bygger bo i den nya.

Nu gissar jag iofs att prislappen inte landade på 23k + frakt iom Elsas influencersstatus och Perfect Day-kopplingen (för det är väl fortfarande Hanna & Amandas syster som driver Meli Meli?), men måste ändå vara många tusenlappar för en soffa till sommarboendet.
Citera
2022-07-31, 12:46
Medlem
[quote=Sardinbrus|81081416]Hur skulle de kunna visa selfies (själva kärnan i deras verksamhet) utan att det syns att deras vikt förändrats? Tycker att det är orättvist att anklaga dem för att "flexa sin viktnedgång" just eftersom de faktiskt inte talar om den.[/

Val av vinkel? Exponering av kropp? Jag tycker tydligt att bilderna har ändrats.
Citera
2022-07-31, 15:45
Medlem
[quote=SomersetMum|81082942]
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Hur skulle de kunna visa selfies (själva kärnan i deras verksamhet) utan att det syns att deras vikt förändrats? Tycker att det är orättvist att anklaga dem för att "flexa sin viktnedgång" just eftersom de faktiskt inte talar om den.[/

Val av vinkel? Exponering av kropp? Jag tycker tydligt att bilderna har ändrats.

Ja jag håller med, och man ser stor skillnad på de olika bilder de lägger upp, i stories är det inte lika mycket fokus på att se så smal ut som möjligt som i flödet.
Citera
2022-07-31, 16:36
Medlem
Citat:
Den andra färgen till vårt sovrum kom men det insåg jag nästan direkt (men målade om ändå) att den också var helt fel. Det var bara att beställa en ny och inte tänka med på det.

Det här förstår jag inte alls, varför målar hon om när hon inte är nöjd med färgen?
Citera
2022-07-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Det här förstår jag inte alls, varför målar hon om när hon inte är nöjd med färgen?

Kan tänka mig att hon har ett ganska intensivt/impulsivt tempo och bara gör en massa saker direkt En annan tycker ju att det låter som slös med tid
Citera
2022-07-31, 17:02
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Är det bara jag som tycker det är galet att lägga eventuellt 23k på att ersätta soffan som måste bytas ut efter att möss levt i den? 😅 Hoppas de kommit på nån bra lösning så att inte mössen bygger bo i den nya.

Nu gissar jag iofs att prislappen inte landade på 23k + frakt iom Elsas influencersstatus och Perfect Day-kopplingen (för det är väl fortfarande Hanna & Amandas syster som driver Meli Meli?), men måste ändå vara många tusenlappar för en soffa till sommarboendet.

Kanske vore bättre att lägga en del av pengarna på att först försöka mussäkra huset. Eller de kanske ser soffor som förbrukningsvaror och tänker byta soffa igen om några år när mössen gnagt på den nya. Varför göra något ordentligt när man kan släta över problemet med en ny dyr grej?
Citera
2022-07-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Kanske vore bättre att lägga en del av pengarna på att först försöka mussäkra huset. Eller de kanske ser soffor som förbrukningsvaror och tänker byta soffa igen om några år när mössen gnagt på den nya. Varför göra något ordentligt när man kan släta över problemet med en ny dyr grej?

Ja så många soffor som Elsa har köpt genom åren så tycks en soffa för henne vara en förbrukningsvara som man har under en viss tid bara.
Citera
2022-07-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit

Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja så många soffor som Elsa har köpt genom åren så tycks en soffa för henne vara en förbrukningsvara som man har under en viss tid bara.

Mm, hur många soffor är hon uppe i nu? Jag gillade nog bäst den gröna sammetssoffan från IKEA hon hade i förra lägenheten. Faktiskt gillade jag hennes inredningsstil på den tiden skarpt!
Citera
2022-07-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Kan tänka mig att hon har ett ganska intensivt/impulsivt tempo och bara gör en massa saker direkt En annan tycker ju att det låter som slös med tid

Ja det verkar ju verkligen så! Haha ja helt sjukt slöseri slöseri med tid när det kommer göras om inom en vecka typ.
Citera
2022-07-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Mm, hur många soffor är hon uppe i nu? Jag gillade nog bäst den gröna sammetssoffan från IKEA hon hade i förra lägenheten. Faktiskt gillade jag hennes inredningsstil på den tiden skarpt!

Jag håller helt med, då gillade jag verkligen hennes inredning!
Citera
2022-08-01, 07:33
Medlem
Nu gör både Elsa och Sandra reklam för någon jäkla väderapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in