2022-08-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillyboys
Men menar hon ALLVAR med senaste inlägget på bloggen? (https://elsa.elle.se/elsa-billgren/den-lyckade-tanken-och-avundsjukan/)

Hon ska alltså börja gråta och bara bry sig om sina egna känslor när någon berättar något den är glad för? Och hon är nöjd över det och tycker att det känns bra? Helt sanslöst… main charachter syndrome till tusen, världen kretsar kring Elsa och hennes känslor.
.
Senast redigerad av Ww-m 2022-08-19 kl. 10:05.
Citera
2022-08-19, 11:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Konstig sms-tråd Sofia har postat på sin blogg idag, hon blev med på en spontan middag med Gustav och Elsa, tänkte ta sista tåg hem till Norrköping men missade det nästan. Stressad skriver hon till sin man (hon postar själv skärmdumpen):

«Fy fan - Vill aldrig åka till Stockholm igen - Aldrig värt en middag iallafall - Kommer inte ta fler kvällståg»

https://sofiawood.elle.se/tankar/min-misslyckade-natt-vilka-ar-dina-basta-rutiner/

Vet inte om jag misförstår men hade jag varit Elsa eller Gustav och läst det där efter att ha varit ute på sagda middag med henne, ville jag ha kännt mig lite…kränkt? Som att hon ångrar, att middagen inte var kul nog och att hon inte vill på flera sådana kvällar ifall det gör att man får tåg-stress?

Eller tolkar jag det fel?

Fick intrycket att hon som vanligt blivit för full. Riktiga fyllesms och varför var hennes man vaken? Hon hittar inte bussen och virrar omkring.

Får känslan att inlägget publicerades när hon fortfarande var full dagen efter som ett sätt att lindra ångesten.
Citera
2022-08-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Den här sortens infantila innehåll är sådant som fått mig att sluta läsa ELLE-bloggarna. Tycker det som Sofia här publicerar är så låg nivå på content. Sms-konversationer känns ungefär lika ointressanta som Sandra Beijers skärmdumpar av FaceTime-samtal. Och det Sofia delar med sig här känns gränslöst- som om det är alldeles för privat. Elsa har ju samma gränslösa tendens i sin blogg. Klumpigt av Sofia att dela detta i sin blogg; hade jag varit hennes vänner hade jag blivit lite ledsen.

På tal om innehåll:

https://elsa.elle.se/om-karlek/ett-nytt-liv-borjar/

"Han kommer bli en full person här, i den här skolan."

Härligt att Elsa äntligen hittat en skola som serverar naturvin. 😜
Citera
2022-08-19, 12:31
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
På tal om innehåll:

https://elsa.elle.se/om-karlek/ett-nytt-liv-borjar/

"Han kommer bli en full person här, i den här skolan."

Härligt att Elsa äntligen hittat en skola som serverar naturvin. 😜
😆
Citera
2022-08-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fick intrycket att hon som vanligt blivit för full. Riktiga fyllesms och varför var hennes man vaken? Hon hittar inte bussen och virrar omkring.

Får känslan att inlägget publicerades när hon fortfarande var full dagen efter som ett sätt att lindra ångesten.

Håller med, lite som en ursäkt för att hon druckit för mycket, att det inte var ”värt” en middag om hon skulle missa tåget…
Citera
2022-08-19, 13:31
Medlem
Så gullig Lynn var på bilden från första skoldagen! Smått förvånad över de limegröna sportsandalerna bara, trodde inte han fick gå klädd å så ”fula” skor haha 🤣
Citera
2022-08-19, 18:21
Medlem
Jag tycker inlägget idag om förskolestarten var väldigt fint! Men kanske för att jag (för en gångs skull hehe) kan relatera till de känslor hon beskriver. En unge föds och världen vänds upp och ned. Sen vips är det skola, utan att man fattar vart fan tiden tog vägen?!?
Citera
2022-08-20, 03:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Så gullig Lynn var på bilden från första skoldagen! Smått förvånad över de limegröna sportsandalerna bara, trodde inte han fick gå klädd å så ”fula” skor haha 🤣

Hahaha samma! De kändes malplacerade men glad att han får ha såna skor.
Kändes som skor han valt själv på ett bra sätt!
Citera
2022-08-20, 09:59
Medlem
Den där ganniklänningen var ju fin men vilken storlek är den köpt i? Hon kan nog inte stänga armarna och den är otroligt kort? Typiskt rea köp kanske, inte så hållbart direkt!
Citera
2022-08-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Den där ganniklänningen var ju fin men vilken storlek är den köpt i? Hon kan nog inte stänga armarna och den är otroligt kort? Typiskt rea köp kanske, inte så hållbart direkt!

Tyckte också att den var fin, men håller med om att den ser väldigt liten it, på alla håll. Det ser ut som att den lägger sig alldeles för lite omlott dessutom.
Citera
2022-08-20, 13:53
Medlem
countcatulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hahaha samma! De kändes malplacerade men glad att han får ha såna skor.
Kändes som skor han valt själv på ett bra sätt!
Tycker faktiskt inte skorna känns ett dugg malplacerade, både färgen och typen av skor är inne bland lite mer edgy personer än Elsa själv. Tror hon har fattat att det romantiska är ute bland yngre sen ett bra tag tillbaka och hon försöker hålla sig relevant bland föräldrarna på Söder nu när Lynn ska börja skolan. Önskar jag kunde tro på att Lynn har valt sandalerna själv men tyvärr så tror jag att Elsa är bra mycket kalkylerande än så.
Citera
2022-08-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Tycker faktiskt inte skorna känns ett dugg malplacerade, både färgen och typen av skor är inne bland lite mer edgy personer än Elsa själv. Tror hon har fattat att det romantiska är ute bland yngre sen ett bra tag tillbaka och hon försöker hålla sig relevant bland föräldrarna på Söder nu när Lynn ska börja skolan. Önskar jag kunde tro på att Lynn har valt sandalerna själv men tyvärr så tror jag att Elsa är bra mycket kalkylerande än så.

Tror du har helt rätt, det ser ju ut som coola sandaler, inte fula, billiga skor som vissa barn ibland väljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in