Citat:
Ursprungligen postat av
stavrogin
Enligt Henko har Axel blivit anfallen av någon som kallas Oidipus (skrivet i deras haverist-fejan-grupp). Vem avses med Oidipus?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Är väl tjackpundaren som fått sparken från Henkos polares företag. Börjar på M.
Henko i slutna Facebookgruppen "Vi som vågar säga horunge":
Citat:
Ikväll blev Axel Luo Öhman utsatts för ett överfallsförsök i sitt hem. En person lockade Axel att öppna dörren och när han gjorde det sprang "Oidipus" fram med en hammare. Axel hann stänga dörren och slaget tog istället i dörren.
Den här äckliga jävla människan och alla personer som stöttat honom inte bara som någon sorts "min fiendes fiende är min vän", utan även ekonomiskt i form av köp av droger, swish för hembesök och andra sorters av arbeten så som research. Ni kommer inte komma undan detta.
Fega kräk!
Då får man - om Henko talar sanning den här gången - anta att "Oidipus" sitter i polisarresten nu. Vilket säreget fall, den där människan. Snacka om att krångla till det!
Edit: Det hela hade föregåtts av följande dagen innan.
Citat:
Igår fick Axel Luo Öhman sin dörr och postfack vandaliserad av Loan S[******] och Jonas H[*****]s polare "Oidipus" för tredje gången. Denna gång försökte han även smyga sig på Axel genom att gömma sig i trappen efter att ha ringt på en sådär 100 ggr fördelat över hela gårdagskvällen.
Polisen kom och flera grannar kan vittna om vem det var så utredningsläget för Sveriges minst effektiva yrkesgrupp är bra. Det vill säga om de väljer att engagerar sig lite.
Därmed kan förhoppningsvis övergrepp i rättssak läggas till de fall av olaga hot, ofredande, narkotikabrott, brott mot knivlagen, ringa narkotikabrott och flera fall av bedrägerier som det redan väckts åtal mot Oidipus för. Men som sagt. Det förutsätter att polisen agerar för en gångs skull.
Vilket Öhman efter att ha tillfrågats hur han "mår efter omständigheterna", med sedvanligt ultracoolt (jo, ironi) utelämnande av versaler, kommenterar:
Citat:
är rätt obrydd faktiskt. den här dumma horungen har ju hållt på i två års tid med at skicka sms och ringa i tid och otid, varit en kuk på internet på alla möjliga sätt och vis (gläfsande och förtal på twitter och flashback främst) och det är ju inte heller första gången han är hemma hos mig. får väl anses styrkt att det var han som klottrade på min dörr här de två tidigare gångerna, och han har ju också varit hemma hos mig när jag bodde vid gullmarsplan flera gånger. det bästa vore om den här typen av äckligt jävla genskräp bara kunde dö. vi är ju av med pundaren som kastade en sten genom rutan till mitt vardagsrum, nu ska vi bara vänta in att den här avlider också.