Citat:
Ursprungligen postat av
IknowwhatIknow
Vad i helvete...?
Vilken jävla soppa!
Är det ens på riktigt?
Vuxna människor?
Herregud...
Ja, men det här är fullt normalt sektbeteende. Magnus Fernström är en f.d. medlem i gänget, liksom Loan Sundman också har varit förr. När medlemmarna inte längre vill vara med så blir de attackerade av resten. Det är en sekts huvudsakliga självbevarelsedrift; avhopp måste straffas. Myra Åhbeck Öhrman är en tredje avhoppare, som t.o.m. var en tredje frontfigur i podcasten Haveristerna, som nu får sig otaliga slevar av Henko och Axel Öhman och resten av sektmedlemmarna. Det är egentligen inget konstigt med denna form av sekter att de ständigt straffar och ger sig på f.d. medlemmar hårdast. Anny Berglin är ytterligare ett exempel. Det finns väldigt många fler som direkt efter att protesterar mot de manipulativa och vidriga metoderna så blir de omedelbart uteslutna ur gemenskapen och sedan hårt bestraffade. Personligen är jag mycket emot alla som frivilligt deltar i den systematiska mobbingen, inklusive t.ex. Loan och Myra, men jag är inte så blind att jag inte uppskattar dom som är modiga nog att dra sig ur sekten och istället börjar kritisera den.
Missbedömning Henko och kompani gjorde var att de trodde att Magnus skulle vika sig och erkänna sig besegrad så hela mobbing-armadan, inkl. Acta Publicas Martin Fredriksson, försökte slakta honom inför öppen ridå för över ett år sedan. Magnus har förlorat mycket men han står fortfarande rakryggad emot.
Sektens attacker mot kvinnliga f.d. medlemmar är mer framgångsrika. Kvinnorna drar sig undan och vägrar yttra sig för de vet vad som komma skall om de vågar yppa minsta lilla ont om sekten eller någon av dess medlemmar.