2021-09-30, 15:19
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Lovisa Sundman har de senaste veckorna stöttat en Jonas Hållén när Jonas har vägrat acceptera att sekten kring mobbnings-nätverket Haveristerna, med Henrik ”Henko” Johansson (fd. InteRasistMen, numera: Haveristerna) vid styret, systematiskt och manipulativt har trakasserat bland många andra en numera arbetslös dörrvakt vid namn Magnus Fernström. Magnus har återkommande blivit utmålad som kriminell, hotfull, psykopat m.m.

Henko ska då istället ha riktat om sitt fokus från Hållén och Magnus Fernström och istället på lika manipulativt sätt framställt Loan Sundman som en galning. Loan är fackligt förtroendevald och Henkos absurda offentliga påhopp har lett till att många i kretsen runt Haveristerna har kontaktat Kommunal och ifrågasatt Loans aktiviteter. Nu har alltså Loan i ”samråd med Kommunal” beslutat att sluta twittra offentligt.

Loans vän Jonas Hållén offentligör händelsen på Twitter:

https://twitter.com/jonas_hallen/status/1443525031313694722

Anny Berglin (grundaren av Inte Rasist, Men) kommenterade Henkos metoder senaste igår på följande sätt:

https://twitter.com/AnnyBerglin/status/1443265213067845634
Men varför skriva massa saker som går att hugga på då? Är inte det vad twitter går ut på dessutom?

Jag säger som jag gjort förut: sluta gnälla som några små jävla mobbade fittor och träffas och slåss om saken istället, sen får det vara nog? Jävla mobboffer hela bunten, på båda sidor alltså.
Citera
2021-09-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu är ju Loan en av de vidrigaste människorna i Sverige så man får väl säga att det är välförtjänt
Absolut, och inte en dag för tidigt, människan är sjuk i huvudet.
Citera
2021-09-30, 15:34
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu är ju Loan en av de vidrigaste människorna i Sverige så man får väl säga att det är välförtjänt
Mina tankar precis. Kunde inte bli mer välförtjänt. Kunde bara kommit tidigare.
Citera
2021-09-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Jag säger som jag gjort förut: sluta gnälla som några små jävla mobbade fittor och träffas och slåss om saken istället, sen får det vara nog? Jävla mobboffer hela bunten, på båda sidor alltså.

Ironiskt nog har Henko bjudit hem Hållén och Magnus F. till Knutsbo för att ”reda ut saken”. Ibland ansöker dock Henko kontaktförbud mot Magnus, och ibland ringer han Magnus mitt i natten och gapar och skriker och bjuder hem honom för att göra upp. Nåväl, Hållén och Magnus var i Avesta igår, en mil från Henkos hem, och firade en tredje i resesällskapets födelsedag med tårta. Sällskapet passade på att fråga Henko om han inte vill dyka upp och träffas för att försonas som vänner, för att lägga ned stridsyxan så att säga. Henko ville inte detta utan valde istället att bete sig som vanligt och producerade ytterligare en manipulativt förnedrande och lögnspäckad publicering om sällskapet i kombination med att utmåla sig själv som en blandning mellan offer och hjälte:
https://threadreaderapp.com/thread/1443289906495766537.html

Många lögner i det konstverket har naturligtvis bestridits av Jonas Hållén och Magnus. Henkos lögner blev dessutom ett ärende för polisen eftersom Magnus nu har gett upp om att försonas med Henko och kommer motanmäla Henkos okynnessnmälningar.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-09-30 kl. 15:40.
Citera
2021-09-30, 15:38
Medlem
Europes avatar
Så kort sagt: en vänsterextrem LO-psykopat, som har gjort det till sitt livsverk att gräva fram och samla skit om meningsmotståndare för att skada dem, gräver nu fram och samlar skit om en annan vänsterextrem LO-psykopat som har gjort det till sitt livsverk att gräva fram och samla skit om meningsmotståndare för att skada dem? Hur är inte det roande?
Citera
2021-09-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Så kort sagt: en vänsterextrem LO-psykopat, som har gjort det till sitt livsverk att gräva fram och samla skit om meningsmotståndare för att skada dem, gräver nu fram och samlar skit om en annan vänsterextrem LO-psykopat som har gjort det till sitt livsverk att gräva fram och samla skit om meningsmotståndare för att skada dem? Hur är inte det roande?

Jag tycker mest synd om Magnus som under snart två års tid har stått ut med Haveristerna-sektens otaliga vidrigheter. Han har dock nu, efter snart två år av rent helvete, vänt sig till polisen. (Henko har anmält Magnus fler än 10ggr, men allt verkar läggas ned.. polisen köper inte Henkos sagor.)

Så med den bakgrunden känner jag att Loan gjorde rätt i att ta avstånd från Henkos och Haveristernas vidriga metoder mot privatpersoner.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-09-30 kl. 15:46.
Citera
2021-09-30, 15:48
Medlem
Wads avatar
Twitter-trollet Loan får smaka på sin egen medicin. Kul!
Citera
2021-09-30, 16:11
Medlem
Vänstern äter de sina; inget för en annan att kavla upp ärmarna över.
Citera
2021-09-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ironiskt nog har Henko bjudit hem Hållén och Magnus F. till Knutsbo för att ”reda ut saken”. Ibland ansöker dock Henko kontaktförbud mot Magnus, och ibland ringer han Magnus mitt i natten och gapar och skriker och bjuder hem honom för att göra upp. Nåväl, Hållén och Magnus var i Avesta igår, en mil från Henkos hem, och firade en tredje i resesällskapets födelsedag med tårta. Sällskapet passade på att fråga Henko om han inte vill dyka upp och träffas för att försonas som vänner, för att lägga ned stridsyxan så att säga. Henko ville inte detta utan valde istället att bete sig som vanligt och producerade ytterligare en manipulativt förnedrande och lögnspäckad publicering om sällskapet i kombination med att utmåla sig själv som en blandning mellan offer och hjälte:
https://threadreaderapp.com/thread/1443289906495766537.html

Många lögner i det konstverket har naturligtvis bestridits av Jonas Hållén och Magnus. Henkos lögner blev dessutom ett ärende för polisen eftersom Magnus nu har gett upp om att försonas med Henko och kommer motanmäla Henkos okynnessnmälningar.

Vad i helvete...?
Vilken jävla soppa!
Är det ens på riktigt?
Vuxna människor?
Herregud...
Citera
2021-09-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Vad i helvete...?
Vilken jävla soppa!
Är det ens på riktigt?
Vuxna människor?
Herregud...

Ja, men det här är fullt normalt sektbeteende. Magnus Fernström är en f.d. medlem i gänget, liksom Loan Sundman också har varit förr. När medlemmarna inte längre vill vara med så blir de attackerade av resten. Det är en sekts huvudsakliga självbevarelsedrift; avhopp måste straffas. Myra Åhbeck Öhrman är en tredje avhoppare, som t.o.m. var en tredje frontfigur i podcasten Haveristerna, som nu får sig otaliga slevar av Henko och Axel Öhman och resten av sektmedlemmarna. Det är egentligen inget konstigt med denna form av sekter att de ständigt straffar och ger sig på f.d. medlemmar hårdast. Anny Berglin är ytterligare ett exempel. Det finns väldigt många fler som direkt efter att protesterar mot de manipulativa och vidriga metoderna så blir de omedelbart uteslutna ur gemenskapen och sedan hårt bestraffade. Personligen är jag mycket emot alla som frivilligt deltar i den systematiska mobbingen, inklusive t.ex. Loan och Myra, men jag är inte så blind att jag inte uppskattar dom som är modiga nog att dra sig ur sekten och istället börjar kritisera den.

Missbedömning Henko och kompani gjorde var att de trodde att Magnus skulle vika sig och erkänna sig besegrad så hela mobbing-armadan, inkl. Acta Publicas Martin Fredriksson, försökte slakta honom inför öppen ridå för över ett år sedan. Magnus har förlorat mycket men han står fortfarande rakryggad emot.

Sektens attacker mot kvinnliga f.d. medlemmar är mer framgångsrika. Kvinnorna drar sig undan och vägrar yttra sig för de vet vad som komma skall om de vågar yppa minsta lilla ont om sekten eller någon av dess medlemmar.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-09-30 kl. 16:45.
Citera
2021-09-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Vänstern äter de sina; inget för en annan att kavla upp ärmarna över.

På samma tema fällde R*ger S*hlström följande kommentar om saken:
Citat:
Revolutionen har alltid ätit upp sina egna. Det är så här man vinner över vänsterns knallkorkar. Låt dom slå ihjäl varandra.

Så övergripande kan man ju förstås också se på saken om man inte är vän eller bekant med någon inblandad och kan således med gott samvete vara oberörd. Hålléns svar:

Citat:
Nu är inte jag lika skadeglad som er, för jag och Loan har blivit kompisar, men det måste vara unikt att en facklig ombudsman via sin sk ”svans” tystar en fackligt förtroendevald. Henko har större offerkofta än Lamotte och aggressivare följare än Bali.
Citera
2021-09-30, 18:42
Medlem
moralhoras avatar
Var det inte Henrik som bölade för ett tag sedan hur folk kontaktade hans arbetsgivare på grund av att han bland annat hängde ut Malcom Kyeyunes diagnos och sagt saker som inte direkt går samman med "värdegrunden"? Hur var det nu, var det bra eller dåligt att göra så? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in