2022-07-27, 19:21
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Och varför spöade inte Oidipus upp honom, utan tillhyggen och medhjälpare för länge sedan, om det nu är så viktigt för honom? Ett vanligt, regelrätt kok stryk hade man kunnat ha en viss förståelse för i det fallet. Men det här verkar faktiskt tvångsvårdsmässigt.

Jag har faktiskt inte följt med i turerna kring cp:na i Haveristerna eller cp:na som hatar Haveristerna. Minns bara från tiden jag lyssnade på podden att Axel framställde sig själv som förjävla tuff.
Citera
2022-07-27, 19:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Jag har faktiskt inte följt med i turerna kring cp:na i Haveristerna eller cp:na som hatar Haveristerna. Minns bara från tiden jag lyssnade på podden att Axel framställde sig själv som förjävla tuff.
Tuff och "obrydd". Så obrydd att hans röst går upp i falsett av iver i intygandet av hur obrydd han är.
Citera
2022-07-27, 19:39
Medlem
Men vem fan i antihavgänget har dött?
Citera
2022-07-27, 20:20
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Ok. Trodde det var han som dött. För nån i anti-haverist-gänget har ju tydligen avlidit.

Vart har du läst om detta? Källa?
Citera
2022-07-27, 20:20
Medlem
Citat:
Men vem fan i antihavgänget har dött?

Var inte zet snubben som hängde med Jonas och M till Avesta??
Citera
2022-07-27, 21:14
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Henko i slutna Facebookgruppen "Vi som vågar säga horunge":

Då får man - om Henko talar sanning den här gången - anta att "Oidipus" sitter i polisarresten nu. Vilket säreget fall, den där människan. Snacka om att krångla till det!

Edit: Det hela hade föregåtts av följande dagen innan.

Vilket Öhman efter att ha tillfrågats hur han "mår efter omständigheterna", med sedvanligt ultracoolt (jo, ironi) utelämnande av versaler, kommenterar:

Den där tjackisen börjar bli riktigt jävla farlig om allt stämmer. Han flyttar hela tiden gränsen och det är inte omöjligt alls att det slutar i ett mord. Han är ju så tydligt psykstörd att han måste låsas in.

Axel borde inte vara så obrydd, för psykfallet kommer uppenbarligen inte ge sig.

Jag vet det inte finns ett svar, men kan ändå inte låta bli att undra vafan tjackisen vill att Haveristerna gör. Be om ursäkt? Inte en chans att ens en ärlig och offentlig ursäkt får en sån kille att backa. Han lever för den här konflikten nu. Vem är tjackis utan den liksom?
Citera
2022-07-27, 21:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Den där tjackisen börjar bli riktigt jävla farlig om allt stämmer. Han flyttar hela tiden gränsen och det är inte omöjligt alls att det slutar i ett mord. Han är ju så tydligt psykstörd att han måste låsas in.

Axel borde inte vara så obrydd, för psykfallet kommer uppenbarligen inte ge sig.

Jag vet det inte finns ett svar, men kan ändå inte låta bli att undra vafan tjackisen vill att Haveristerna gör. Be om ursäkt? Inte en chans att ens en ärlig och offentlig ursäkt får en sån kille att backa. Han lever för den här konflikten nu. Vem är tjackis utan den liksom?

Det verkar riskabelt, och barnsligt naivt, att fortsätta slänga oförskämdheter efter honom, som Haveristerna gör. De fattar att han är galen, samtidigt som de konstigt nog inbillar sig att det hela på något vis kan lösas mobbningsvägen, som om han vore en meningsmotståndare, vilken som helst, med mer eller mindre måttliga insatser i konflikten.
Citera
2022-07-29, 10:21
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Enligt Henko har Axel blivit anfallen av någon som kallas Oidipus (skrivet i deras haverist-fejan-grupp). Vem avses med Oidipus?
Magnus Fernström, det vill säga jag.

Citat:
Och varför spöade inte Oidipus upp honom, utan tillhyggen och medhjälpare för länge sedan, om det nu är så viktigt för honom? Ett vanligt, regelrätt kok stryk hade man kunnat ha en viss förståelse för i det fallet. Men det här verkar faktiskt tvångsvårdsmässigt.
Vad tyder på att jag ens varit på plats vid tillfället för den påstådda attacken? Jag var i Tranås vid tillfället. Varför tror du all deras skit läggs ned till 99 % av fallen?

För att de saknar grund. Det är okynnesanmälningar. Ingen verkar exempelvis lagt märke till att allt Henko refererar till är nedlagda anmälningar och ansökningar om kontaktförbud. Men vem skulle anmäla någon så många gånger om det inte vore sant, right?

Men om vi nu leker med tanken att jag hade varit skyldig till detta, hade det inte varit galnare att spöa skiten ur någon innan man försökt att lösa ett problem muntligt för att sedan slå något litet hål på en dörr eller vad som nu har hänt?

Citat:

Tack för att du äntligen visade dina färger, Carlbom.

Jag är inte farligare än någon annan som förnedrats, hånats och karaktärsmördats efter att ha nazistanklagats felaktigt (en person har erkänt att det var hon som stod för den så kallade läckan av Henkos dom). Jag är inte farligare än någon annan som är allt detta samtidigt som jag burit en av mina närmsta vänner till sin grav, och vars död Axel, Henko och Martin gottar sig i. Detta då de fått för sig att det "är styrkt" att han klottrat på en dörr och kastat en sten in hos Axel. Det anser dock inte polisen så vad som är styrkt är oklart.

Varken jag eller min numera avlidne vän är dömda för något mot Henko eller Axel. När det gäller frågor om huruvida Henkos sambo tvättar håret i musselspad, kan vi nu iallafall vara säkra på att det inte uppfyller kriterierna för ofredande. Huruvida en retweet av något ex till Carolina Farraj som skapat en bild med Henko med ett skotthål i pannan, som han själv retweetat, utgör olaga hot får domstolen avgöra.

De som har koll på upprinnelsen till detta vet att det handlar om en GIF där jag driver med mitt missbruk och helt utan rationella skäl dödar Henkos hund -- som ett skämtsamt svar på vad jag nu får anse vara bekräftat godhetssignalerande i och med sitt "Ladies Night". Det Henko aldrig nämner är att jag faktiskt muntligt spelade in en ursäkt när det begav sig. Varför skulle jag vilja såra någon? Han lät den dock ligga kvar en vecka för den passade inte riktigt in tidsmässigt i hans plan att rensa bort oönskade element.

Innan Henko Elaine Eksvärdade sitt safe space i form av Haveristerna 2.0 och bannade alla som inte höll med honom förhörde han sig om mina motiv. Detta var i samma veva fegisen till bock ertappades med den otrohet han dolt i flera år inför sin sambo. Ni vet, Den Helige Sambon han har så stor respekt för? Förutom när han knullar runt bakom hennes rygg, förstås.

Det värsta i detta är att jag fortfarande är villig att acceptera ett hederligt handslag där en ursäkt framförs. Det kan varenda jävel som varit i konflikt med mig intyga, och det är rätt många inte minst eftersom jag stått i dörren i drygt sex år totalt. Jag är villig att be om ursäkt om jag felat också. Men utmanar någon mig med att spräcka min skalle om jag dyker upp, så dyker jag upp. Sedan kan man tycka vad man vill om det, men jag backar inte för sådana typer av "call outs". Hur fan skulle jag kunna gå med rak rygg om jag gjorde det?

Dessutom underhålls ni ju av skiten så vad fan klagar ni över? En yrkeskriminell dåre har enligt Axel dött en välförtjänt död eftersom han fått för sig att han är skyldig till olika former av vandalism mot hans hem. Bevisen för påstådda brott saknas dock i samtliga fall. Men han hade ju ett gediget belastningsregister så han gick att klandra ändå. Men rättvisa rent juridiskt och rättspatos är två olika saker. Och gjorde rätt för sig gjorde han, även om det juridiskt var fel. För ibland är "all bets off".

Om jag har skickat vidare skiten de skrivit om honom till folk som är sju resor värre än vad jag kan vara? Det kan ni ge er fan på. Det är väl inte mer än rätt att man skall kunna stå för skiten man häver ur sig? Jag får väl stå för bjudandet av content för jag är inte säker på att de som läst det Axel och Henko har skrivit skrivit om vår avlidne vän ens vet vad content betyder. Utdela ett kok stryk kan de dock, särskilt när provokativa små fittor står bakom snuten som om de vore mamma som hämtade dem på dagis och sträcker ut tungan när ingen ser för att "retas".

Jag har fortfarande varit i Tranås under alla dessa smakprover av vad som komma skall. Men om man skär sig lite här och där och hoppar i vatten med hajar får man räkna med att bli uppäten. Det har mer med stolthet, heder och framför allt överlevnad att göra än psykisk sjukdom. Men med det sagt kanske ni själva bör fråga er varför ni underhålls av att se sjuka människor må dåligt av Haveristernas attacker?

Samtidigt bör man väl fråga sig vem det är som verkar lida i detta och inte ens vågar öppna dörren? Att skaffa sig en sambo med skyddad identitet för att kunna leva rövare bakom den ska jag inte ens behöva förklara hur patetiskt det är. Och ja, den adressen är spridd bland folk min avlidne vän kände i Dalarna. Tror till och med en av dem har becknat jonk till hans sambo när hon gick på det. På tal om knark och Axels teori om att 300 utgör en suspekt summa, bifogar jag E*ik St*nhammars köp av tjack av mig för ett par år sedan. Riktigt dunderblomster enligt både E*ik och hans sambo E*in.

Mig hittar ni däremot genom att kontakta mig på något sätt, sedan är ni välkomna till mitt bord som min gäst. Så har det alltid varit och så skall det förbli. Det får kosta vad det vill. Att gå omkring på Gullmars eller Vega med krökt rygg, vettskrämd för olika påhittade hot och med 112 som snabbnummer, är patetiskt. Särskilt eftersom han fortfarande sitter och selektivt hotar folk genom att bjuda dem till Vega.

Jag kommer när jag behagar, både till Avesta och Vega. Sju nedlagda kontaktförbud och dussintals nedlagda anmälningar utan grund säger att jag får det.

Citat:
Den där tjackisen börjar bli riktigt jävla farlig om allt stämmer.
"Om allt stämmer" -- är du efterbliven? Allt jag har anklagats för har jag juridiskt sett friats när det gäller misstankar. Det är helt enkelt nedlagt för grunder saknas. Varför ser du nedlagda anmälningar so bevis för skuld?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2022-07-29 kl. 10:47.
Citera
2022-07-29, 11:24
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars

"Om allt stämmer" -- är du efterbliven? Allt jag har anklagats för har jag juridiskt sett friats när det gäller misstankar. Det är helt enkelt nedlagt för grunder saknas. Varför ser du nedlagda anmälningar so bevis för skuld?

Ja, "om allt stämmer" indikerar att jag inte alls är säker på hela storyns sanningshalt. Ni allihop i den här soppan ljuger, fultolkar och beter er som idioter. Din text i övrigt är så rörig så det är helt omöjligt att förstå vad konflikten handlar om egentligen. Inte heller kan man tydligt utläsa om du är oskyldig eller inte.

Att du har en sjuklig fixering vid den oförrätt du anser du utsatts för tycker jag är fastställt bortom all rimlig tvivel.

Och då du aldrig kunnat redogöra för oförrätten utan en wall of text där allt möjligt mixas ihop så tror jag inte den nånsin kommer lösas för dig. Konflikten verkar ha blivit en del av ditt liv och din identitet.
Citera
2022-07-29, 12:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ja, "om allt stämmer" indikerar att jag inte alls är säker på hela storyns sanningshalt. Ni allihop i den här soppan ljuger, fultolkar och beter er som idioter. Din text i övrigt är så rörig så det är helt omöjligt att förstå vad konflikten handlar om egentligen. Inte heller kan man tydligt utläsa om du är oskyldig eller inte.

Att du har en sjuklig fixering vid den oförrätt du anser du utsatts för tycker jag är fastställt bortom all rimlig tvivel.

Och då du aldrig kunnat redogöra för oförrätten utan en wall of text där allt möjligt mixas ihop så tror jag inte den nånsin kommer lösas för dig. Konflikten verkar ha blivit en del av ditt liv och din identitet.
Om vi nu skall ägna oss åt lekmannabedömningar rent psykologiskt svarar jag med en motfråga: varför underhålls du av all den misär du beskriver ovan?
Citera
2022-07-29, 12:05
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Om vi nu skall ägna oss åt lekmannabedömningar rent psykologiskt svarar jag med en motfråga: varför underhålls du av all den misär du beskriver ovan?

Ja, du.. det är väl som när man kör förbi en trafikolycka på andra sidan motorvägen. Man vet det är tragik som utspelar sig där men man kan ändå inte låta bli att sakta ner i hopp om att få se nåt.
Citera
2022-07-29, 12:21
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ja, du.. det är väl som när man kör förbi en trafikolycka på andra sidan motorvägen. Man vet det är tragik som utspelar sig där men man kan ändå inte låta bli att sakta ner i hopp om att få se nåt.
Tack för ett ärligt svar iallafall. Enjoy the show men var försiktig med dömandet, lekmannadiagnostiseringarna och etiketterna du sätter på folk. Ska vi prata sunt och osunt kan vi ju börja med Axels syn på sex och hur det ibland gränsar till våldtäkt, eller varför inte Henkos karriär som bygger på snitsiga titlar han tillskansat sig genom de vanliga hållhakarna de alltid ser till att ha på folk. Eller varför inte varför en moderator på Flashback finner bilolyckor spännande utan att bry sig ett skit om de som drabbats av olyckan?

Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Du har alltså inte varit hemma hos Axel i helgen och kört in en yxa i dörren eftersom befann dig i Tranås?
Ingen kommentar.

Men vem som än gjorde det har alltså slagit en yxa i dörren nu? Trodde Henko och Axel själva beskrev det som en hammare. Men okej, Axel är alltså utsatt för attacker med yxor?

Men nej jag har inte stått utanför Axel med en motorsåg i en Bush-mask samtidigt som jag skrattat åt skräcken i fegisens ögon medan jag styckat Henkos hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in