Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Senaste månaderna och JUST NU ökar pengar i värde
Du borde verkligen gå in i trådarna som handlar om inflationens härjningar, och förklara för de som gnäller att vid inflation ökar pengars värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Inflationen på övriga varor påverkar mig knappt inget alls då jag inte konsumerar mycket förutom mat på veckans kampanjblad eller utgående käk med 50% rabatt.
Hur mycket stiger priserna efter 50% rabatt?
Säg att något stiger med 20% i pris. Hur mycket har det stigit efter 50% rabatt?
slemhog säger 0%. Håller ni andra med om det?
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag ser inget i nyhetsflödet att FED inte kommer höja räntorna, däremot tvärtom.'
Orkar inte diskutera ditt framtida fantasiscenario som inget pekar på kommer inträffa. Du får sitta fantasiera om det och att du kommer ut som en vinnare på något sätt samt alla hyresgäster och riskaversa supersparare som slemhog är de som kommer gå under.
Prognosen är att FED höjer tom November och då landar på 3.25%. Och första sänkningen kommer i Maj.
Jag ser i dagens tidning att Skandia sänker 5 års boränta. Och dom har ju dragit upp den lite väl mycket. Verkligheten kommer successivt i kapp.
Hyresgäster är de som konsumerar upp hela inkomsten. Dom klarar inte av att spara. De som inte kan spara har inget annat val än HR.