2022-07-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sussix
Fs4 vet någon vad d är för felpå de???????
Kan någon hjälpa till för supporten svarar intei ngenting fungerar???

Förstår inte varför man använder Fs4 det är så mycket oseriösa säljare som scammar osv. Ostabil skum sida jämfört med Arch. Tycker du ska gå över till Archetyp istället så slipper du massa strul.
Citera
2022-07-22, 23:40
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obixx
Förstår inte varför man använder Fs4 det är så mycket oseriösa säljare som scammar osv. Ostabil skum sida jämfört med Arch. Tycker du ska gå över till Archetyp istället så slipper du massa strul.
Håller med helt, många "gröna" stora säljare har börjat med solklar selektiv scamming.
De vet att admin är på deras sida och avgör dispyter till deras fördel.
Riktig rutten sida med scammers överallt.
Citera
2022-07-23, 02:12
Medlem
Kanske ni som handlar på Fs4 ska se över vilka vendors ni gör affärer med. Ni som klagar så mycket..

Allt funkar bra för många av oss.
Passar det endå inte men ja ok byt till arch då istället för att tjafsa om det här.

Konmer aldrig finnas vendors som är 100% ärliga av sig. Oavsett marknad. Nu tycker jag tråden går åt gnällhållet och det är väl ändå inte det vi vill diskutera här i all oändlighet.
Ta tid och reflektera och använd sunt förnuft när ni handlar i fortsättningen. Mvh
Citera
2022-07-23, 14:15
Medlem
Är det någon som har en aning om när archtype kommer online igen? Har en "finalize" som går ut tidigt imorgon. Och produkterna jag beställt gem kom inte öht och häromdagen när jag var inne stod det att säljaren hade semester? Han hade typ 5 sålda exemplar av varan så jag misstänker en scammer.
Citera
2022-07-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunipeN
Är det någon som har en aning om när archtype kommer online igen? Har en "finalize" som går ut tidigt imorgon. Och produkterna jag beställt gem kom inte öht och häromdagen när jag var inne stod det att säljaren hade semester? Han hade typ 5 sålda exemplar av varan så jag misstänker en scammer.

Det är online och har varit det hela tiden med rätt länk. Kolla tidigare svar i tråden och gå in på reddit-länken så hittar du rätt adress.
Citera
2022-07-23, 17:39
Medlem
Jag kommer inte in med Reddit länken nån som kommer in? har flera beställningar som ligger där
Citera
2022-07-23, 18:45
Medlem
RamsjoKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.S
Jag kommer inte in med Reddit länken nån som kommer in? har flera beställningar som ligger där
Jag kommer alltid in med den länken, gjorde det nu också medans jag skriver det här.
Citera
2022-07-23, 19:38
Medlem
Meddelande från Archetyps admin på deras forum:

Kod:
DDoS against Archetyp

Hello Archetyp, 

one week ago, DDoS against this market started, it started on the main onion: http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf775e5bqseyllafcecryfthdupjwyd.onion and also was used against https://archetyp.cc for a day. 

Around 24 hours ago, attacks against all mirrors on https://archetyp.cc started, they are now all rotated. Previous mirrors are still in my control, but we will unlikely re-use them again. If the attacks continue, I will enable automated rotation on https://archetyp.cc this means: 

I will create a new PGP Public Key, I will sign it with my own key located under /pgp.txt (YosemiteGhostWrite) and use the new key to sign automated mirrors. These mirrors will be online until they are attacked. 

This will render attacks useless and waste the attackers time and money, as it costs us almost nothing while he will have to waste ressources. 

Thanks for your patience and sorry for downtimes that might happen within the next days / weeks until the attacks wear off.
Citera
2022-07-24, 13:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Archetyp strular aldrig

Det är sååå säkert

Välj detta

Well, nu sitter ni i pottan med en icke fungerande site, pengar innestående o troligtvis nedlagt inom en månad pga nya ddos attacker.

Allt kommer o går..Flashback består
Citera
2022-07-24, 19:38
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Archetyp strular aldrig

Det är sååå säkert

Välj detta

Well, nu sitter ni i pottan med en icke fungerande site, pengar innestående o troligtvis nedlagt inom en månad pga nya ddos attacker.

Jag kommer in och lagt en beställning =)
Citera
2022-07-24, 23:23
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Archetyp strular aldrig

Det är sååå säkert

Välj detta

Ehmm...

Allt fungerar som det ska?

Citera
2022-07-24, 23:24
Medlem
RamsjoKilles avatar
Citat:
Archetyp strular aldrig

Det är sååå säkert

Välj detta

Inte en dag den har varit nere för mig 😂
Att den blir utsatt för ddos attacker är ganska självklart med tanke på sidans användning, annat vore konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in