2023-01-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Eftersom banken inte har någon aning om vad för crypto du köper så är svaret ett skrikande JA.

Däremot så är det vissa banker som hindrar dig från att göra överföring till kraken. Swedbank är en av dom, vilka mer som inte tillåter överföring till kraken har jag inte koll på, men jag vet att det är fler.

Om du är orolig så kan du ju annars skaffa ett konto på exempelvis Revolut eller någon liknande online-bank (Lunar kanske? Vet dock inte om dom blockerar kraken).
Tror du måste använda Revoluts virtuella bankkort för att göra en överföring till kraken. Banköverföring är blockerat, men kikade på reddit och bankkortet ska fungera (i appen har du alltså 2 kort, ett "engångskort" och ett "multi-use". Båda bör funka för att köpa crypto från kraken).

EDIT:
Kraken har visst flera metoder att föra över pengar via banköverföring nu tydligen.
SEPA vet jag är blockerat via Swedbank, men om övriga fungerar har jag ingen aning.
Det var ett tag sedan jag använde kraken.

EDIT 2:
På krakens FAQ så står det att när man gör ett köp av crypto med ett bank/kreditkort för första gången så blir ditt köp fryst i 72 timmar. Sedan efter dessa 72 timmar så kan du fortsätta köpa hur mycket du vill (som ditt konto och verifieringsnivå tillåter) utan att köpet blir fryst. Det är en en säkerhetsfunktion, förmodligen mot stulna kort och liknande, skulle jag tro.

Använder bara såna där EMI-banker för detta. Känns säkrast. Inte värsta grejen, enda skillnaden att man får vänta lite till bara. Men när man är sugen på knark kan det va svårt att vänta.
Citera
2023-01-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slirsson
Vad händer om ditt brev blir beslagtaget?
Någon som fått sitt brev beslagtaget?

Fått 3-4 såna tagna av polisen,( 8-9 år nu )
Du får ett brev där de stoppat vad de misstänker är narkotika.
Om du önskar göra anspråk på innehållet kontakta oss via ,[insert telefonnummer,]
Jag har kastat alls brev ej mitt fel något svartsjukt ex beställer droger till mig ( mitt svar om det skulle höra av sig mer, men aldrig hört av dem mer än just ett brev.
Givetvis spelar mängden de stoppat in.så dont get to greedy bro
Citera
2023-01-31, 00:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Går ju inte komma in på Archetype.. på Market.. vart så hela jävla kvällen
Citera
2023-01-31, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tazdingo1
Gjorde insättning 7.5 timmar sedan och det har inte kommit in på FS. Någon annan som upplever detta? Kollade blockchain och där står det att adressen har värdet som blev insatt.

Ja det gör jag. Gjorde min sista vid 17 tiden 30/1 och har fortfarande inte fått in något. FS känns väldigt suspekt.. Har messat med supporten men inte fått nå svar än.
Citera
2023-01-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stardst76
Ja det gör jag. Gjorde min sista vid 17 tiden 30/1 och har fortfarande inte fått in något. FS känns väldigt suspekt.. Har messat med supporten men inte fått nå svar än.
Samma här..
Citera
2023-01-31, 01:18
Medlem
Igår tog det 6+ timmar för några av oss att få in pengarna. Aldrig tagit så lång tid. Men ja dom kom in sen för oss båda.
Citera
2023-01-31, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Igår tog det 6+ timmar för några av oss att få in pengarna. Aldrig tagit så lång tid. Men ja dom kom in sen för oss båda.
Satte in igår och iförgår på 2 olika konton fortfarande inget på båda. Aldrig haft problem innan tagit nån timme max. Gjort så många beställningar och varit med på tidigare versioner back in the days aldrig varit med om något liknande
Citera
2023-01-31, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phiilevirre
Satte in igår och iförgår på 2 olika konton fortfarande inget på båda. Aldrig haft problem innan tagit nån timme max. Gjort så många beställningar och varit med på tidigare versioner back in the days aldrig varit med om något liknande
Segt. Jag vlev också förvånad när det tog så lång tid iförrgår...

Men dom kom in idag.
Citera
2023-01-31, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Segt. Jag vlev också förvånad när det tog så lång tid iförrgår...

Men dom kom in idag.

Okej då hoppas jag mina också kommer idag=)
Citera
2023-01-31, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment-of-truth
alright! jag kollade de som säljer hekton hash men ingen av dessa erbjuder rek, därför jag frågade.
vad säljer dem som erbjuder rek?
har själv postspärr så jag kan inte beställa hem längre..

Vad menar du med postspärr? Hur funkar det? Har den lokala postkontoret och brevbärare listor med namn och adresser som misstänks beställa knark eller?
Citera
2023-01-31, 02:50
Medlem
Jag beställde tre brev med piller från två olika vendors på Archetype för 3 veckor sedan. Inget av de tre breven har kommit fram.
I onsdags/torsdags skickade de nya till mig. Idag är det måndag och inget har kommit ännu.
Bör jag vara orolig att Aina har span på mig eller att brevbäraren snor mina grejer?
Citera
2023-01-31, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Fast att växla btc-monero är i princip avgiftsfritt, och dessutom automatiskt ytterligare ett lager i säkerhet även för nybörjaren.

Så det argumentet är ju baserat på något som är helt felaktigt.
Kände till att det går att växla kryptovalutorna men trodde det var något säljarna höll på med samt att det visst kostade en summa. Men du påstår att det nästan är avgiftsfritt? Vilken sida pratar du om då? Behövs wallet sedan?

Du underskattar fortfarande att folk tar det som är av vana samt inte har ork att sätta sig in i dessa saker riktigt och inte är jätteduktiga på teknik sådär samt tålmodiga.

Framförallt om man har någon ADHD/ADD-problematik i grunden. Att man bara har klarat att ta sig ut på darknet är imponerande för sådana som oss.

Vad är din förklaring då till varför FS 4 fortfarande besöks? Alla andra är dumma i huvudet och du är smart?

Nä jag tror det är det inarbetande namnet och vanan bitcoin-swish dom rider på.

Dessutom har jag haft flyt på beställningarna den senaste tiden och vunnit i dispyt när det blev en. FS 4 verkar vara bättre sedan förra gången jag använde dom.

Har aldrig haft problem med insättningar som vissa pratar om. Använder ni här luffarns scamm-länkar eller? Eller vet ni inte hur man höjer "hastigheten" på electrum eller vilken wallet ni nu använder så det tar en jävla tid?
Senast redigerad av Menace.II.Society 2023-01-31 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in