2022-07-02, 13:36
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Sitter och lyssnar på JW.ORG sammankomst fredag förmiddag... hur underbart är det inte att få ta del av dessa djupa andliga sanningar?

Hörde du gummifejset Steven Lett predika nyss att nyfödda bebisar är Guds fienden?

https://www.reddit.com/r/exjw/commen..._we_know_what/

Samtidigt som den andra dåren Morris har sagt att Gud ska förinta alla sina fiender. Undrar om JV numera måste vara för abort i så fall så slipper det födas fram fler Guds fiender.
Citera
2022-07-03, 15:00
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageX2222
Jag vet inte om du är efterbliven på riktigt eller om du försöker något lömskt? Om du rycker saker ur sin kontext och inte belyser helheten blir det väldigt fel.

Men att döma av dit meddelande & din avatar har du inga ärliga avsikter utan är en lömsk person, så det är möjligt att du är en frisk människa i övrigt.

För din skull hoppas jag att du kan gå vidare i ditt liv någon gång, för det är så tragiskt att se en sådan här bitterhet.

Jag har säkert förlorat en hel del hjärnceller de gånger jag studerat med JVn, så klanka inte ner på en utsatt är du snäll.

Det hade ju vart bättre om du bemötte själva innehållet i inlägget istället för ad hominem, men det är kanske för mycket begärt.

I alla fall, JVn påstår att man måste vara en vän till Jehova för att ha en chans till evigt liv på jorden. Bara det att efter Jesu död så blir troenden adopterade barn till Gud, inte sk vänner. Endast de smorda vittnena får vara adopterade barn till Jehova, vilket är fel och demoniskt.

Att påstå att nyfödda bebisar är Guds fienden är lika demoniskt det.
Citera
2022-07-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag utmanar alla JVn att öppet predika till världsliga att deras små bebisar är Guds fienden, allihopa. Och att alla Guds fienden kommer att gå upp i rök. Var ärlig nu, det är detta som gäller. Undrar hur många som nappar i så fall.
Är det en officiell lära från Vakttornet.org eller bara en som flippat?
Citera
2022-07-16, 16:03
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin

Det är officiellt för det döpta indoktrinerade vittnet men säkert inget som kommer att spridas till folk utanför.
Det är Lett som tog arvssynden lite väl för långt. Gud älskar ju alla barn. En fiende är en som aktivt gör motstånd, jag tror knappast att nyfödda kan tillhöra den kategorin. Det positiva är ju att många kommer säkert reagera negativt på detta och kanske till och med vakna upp. Hur som helst har de ju gjort livet så mycket svårare för JVn närd e blir konfronterade med detta uttal. Hur bortförklarar man nåt sånt här? De kan ju inte heller öppet säga att deras ledare och medlare Lett har fel.
Citera
2022-07-20, 17:02
Medlem
Citat:

Egentligen är det något som är en konsekvens av den s k arvssynden, d v s att människn föds syndig och fallen till sin natur. Detta framkommer tidigt i bibeln, t ex i samband med den anmärkningsvärda berättelsen om hur gubben Noa eldade upp ett antal djur han hade räddat på arken!

1 Mos 8:20 "Noa byggde ett altare åt Herren. Han tog fyrfotadjur och fåglar av alla rena arter och offrade dem som brännoffer på altaret. Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: »Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort.

Men, det är förvisso ovanligt att någon uttrycker det lika rått och brutalt som "gumminyllet" Lett.
Jag tvivlar på att åhörna kände något "lettsinne" när de hörde gummifejsets ord.
Citera
2022-07-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Egentligen är det något som är en konsekvens av den s k arvssynden, d v s att människn föds syndig och fallen till sin natur. Detta framkommer tidigt i bibeln, t ex i samband med den anmärkningsvärda berättelsen om hur gubben Noa eldade upp ett antal djur han hade räddat på arken!

1 Mos 8:20 "Noa byggde ett altare åt Herren. Han tog fyrfotadjur och fåglar av alla rena arter och offrade dem som brännoffer på altaret. Och Herren kände den blidkande lukten, och han sade till sig själv: »Aldrig mer skall min förbannelse drabba marken för människans skull, för att hon alltifrån ungdomen har ett ont uppsåt. Jag skall aldrig mer förgöra allt levande, så som jag nu har gjort.

Men, det är förvisso ovanligt att någon uttrycker det lika rått och brutalt som "gumminyllet" Lett.
Jag tvivlar på att åhörna kände något "lettsinne" när de hörde gummifejsets ord.
Alltifrån ungdomen ett ont uppsåt enligt Gud, inte från födseln.
Citera
2022-07-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Det är officiellt för det döpta indoktrinerade vittnet men säkert inget som kommer att spridas till folk utanför.
Det är Lett som tog arvssynden lite väl för långt. Gud älskar ju alla barn. En fiende är en som aktivt gör motstånd, jag tror knappast att nyfödda kan tillhöra den kategorin. Det positiva är ju att många kommer säkert reagera negativt på detta och kanske till och med vakna upp. Hur som helst har de ju gjort livet så mycket svårare för JVn närd e blir konfronterade med detta uttal. Hur bortförklarar man nåt sånt här? De kan ju inte heller öppet säga att deras ledare och medlare Lett har fel.

Det är ett utbrett missbruk som tillåts inom sällskapet av psykofarmaka som bara kan skrivas ut av doktor, på så sätt har har sällskapets församlingar förändrats, nu är man bara påtänd och lever i en medicinsk påtändhet där man själv är bättre än sin medmäniska, allt så länge man får sin medicin.
Citera
2022-07-20, 21:03
Medlem
Citat:
Alltifrån ungdomen ett ont uppsåt enligt Gud, inte från födseln.

Likväl ett resultat av arvssynden. Människan föds syndig och usel. Varför tror du man tidigare hade nöddop?
Men, det anmärkningsvärda i sammanhanget är att bland det första gubben Noa gjorda efter floden var att elda upp en betydande del av de djur han räddat. Begåvat, eller hur?
Citera
2022-07-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Om man blandar om bokstäverna i Rikets sal får man skitarsle.

On topic : Visste ni det?

Jepp, det var ett vanligt pojkstrek för ett antal år sedan. Nu har man ändrat skyltarna som det går att möblera om bokstäverna på, men fr a skyltar man med wbadressen JW.org.

Intressant nog så polisanmälde alltid organisationen pojkstreken med bokstäverna, men man polisamnälde aldrig sexuella övergrepp inom församlingarna. Man menade att detta var ett bevis för att man minsann polisanmäler när det är nödvändigt.

För dem som roas av små pojkstreck; https://www.google.com/search?q=skit...&bih=649&dpr=1
Citera
2022-07-21, 21:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"Ve dem som kallar ont för gott och gott för ont, som gör mörker till ljus och ljus till mörker, surt till sött och sött till surt!" (Jes 5:20 Bibel2000)

Exakt. Ve dem som menade att det var ett bevis för att man minsann polisanmäler när det är nödvändigt.
Citera
2022-07-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Exakt. Ve dem som menade att det var ett bevis för att man minsann polisanmäler när det är nödvändigt.

Jag blev ett Jehovas vittne innan Uppdrag Granskning sändes, och jag vet om man polisanmäler eller inte. Jag vet att det är hemska lögner som sprids om Jehovas vittnen.

Du har ingen aning, men ändå tar tydlig ställning emot Jehovas vittnen, det är hemskt att se, du får hoppas att Jehovas vittnen inte har Gud med sig:

"Rådsmedlemmarna blev ursinniga och talade om att döda dem. Men då reste sig en av fariseerna i rådet som hette Gamaliel, en laglärare som var högt aktad av hela folket, och sade till om att männen skulle föras ut ett tag.

Sedan fortsatte han: »Israeliter, tänk er för innan ni gör något med de här männen. För inte så länge sedan uppträdde Theudas och gav sig ut för att vara något, och han fick säkert fyrahundra anhängare. Men han dödades, och hela skaran som hade följt honom upplöstes och försvann. Efter honom, medan skattskrivningen pågick, kom Judas från Galileen och lyckades dra med sig många människor. Men också han miste livet, och hela skaran som hade följt honom skingrades.

Därför säger jag er nu: lämna de här männen i fred och låt dem gå. Om detta är människors påfund och verk försvinner det av sig självt. Men är det från Gud, då kan ni inte krossa dem. Det kan visa sig att ni kämpar mot Gud själv.«
" (Apg 5:33-39 Bibel2000)
Citera
2022-07-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"Ve dem som kallar ont för gott och gott för ont, som gör mörker till ljus och ljus till mörker, surt till sött och sött till surt!" (Jes 5:20 Bibel2000)

Vi förstår att du tycker att det är värre att pojkar ändrar texten på byggnaderna till Skitarsle än med sexuella övergrepp inom församlingarna. De sexuella övergreppen är ju trots allt begågna av troende JVn. Då ska de naturligtvis åtnjuta förlåtelse.

Du har förresten inte under de 7 senaste åren svarat på hur många av de 1006 JV-pedofilerna som registrerades av Jehovas i Australien som blev polisnmälda. Jag har ställt denna fråga till dig ett antal gånger sedan kommissionsförhören 2015. Men du har inte svarat än, Titties? Vi väntar med spänning på ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in