Citat:
Ursprungligen postat av
IamNotChevyChase
Med en stor portion vilja så kan man ju såklart få detta till att SE antyder att det tog tid innan folk förstod att det var Palme. (Och inte bara för honom själv)
Du skriver att det ”mesta funkar” i rollen som GM; så vad är det som då inte funkar för SE anser du?
Ja lite luddigt, men det jag menar att hans risktagande och hans lögner faktiskt taget stämmer.
I detta fall inget som har stått i media.
Och med vilja, eller tolkat det väl så handlar det snarare om att det just tog lite tid än att Palmes identitet blev känd direkt. Varför ens hålla på att dra sådana lögner.
En annan liknade lögn är polisens bryskhet mot Lisbeth.
Den lögnen blir inte så lika uppseendeväckande eftersom vi har både GS och LL som berättar om hur Lisbeth försökte fås med in i polisbilen och där hon enligt GS bara slog ifrån sig.
Oavsett vad som verkligen hände så blir lögnen inte lika uppseendeväckande som om GS inte alls rört eller varit i närheten av Lisbeth.
Då hade jag mer kunna tro på honom som GM än när det just finns omständigheter som mer lutar åt att han var där än att han var en GM som var på flykt.
Framstupa sidoläge lika så.
Enligt Henry O så har ju SE uttryckt att Palme vändes (till rätta) av flera personer..
Till HO:
"när han pratade att han hade tydligen gått fram
och hjälpt till att vända den här mannen som hade blivit skjuten
tillrätta, lagt honom pi rygg så att säga. Men senare när h an,
ett par minuter senare när han var mer redlig si att säga så
fick jag inte alls det intrycket, att han var en bit ifrån
när det hände och han gick fram och tittade vem det var
medan de personerna som tog hand om Olof Palme som hade blivit
skjuten, hade vänt honom r ätt och försökt ge konstgjord andning."
Det vi ser i förhören (oavsett vad som hänt på riktigt eller inte) så har både Glantz och Ersson uppgifter om att de vände Palme i framstupa sidoläge..
Att flera vände på Palme, vad är det för lögn som GM behöver dra till med? (Utöver alla andra uppgifter)
Alla uppgifter redan 20 min innan skotten.