2022-07-24, 12:17
  #34561
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Har aldrig hört ett ord om att Walls bok inte uppfyller kriterierna för Guldspaden. Dock har en av grundarna sagt exakt det om TP:s bok.

När du går OT om hur otrevlig jag är så kan du citera vad som är så otrevligt? Känslan att bli motsagd?

Du har starka åsikter om TP:s bok, vilken har vunnit guldspaden. Du fäller konstant nedsättande ord om TP, Filter, KP/PU och SE-teorin. Jag ställde en ganska rak och enkel fråga, om Wall och hans Mörkläggnings-bok. Svara gärna.

Du har en generellt otrevlig ton mot alla i tråden som hyser minsta tro på SE-teorin. Den tonen är tröttsam. Vilket många påpekar. Jag och de flesta i tråden har inga problem med att bli motsagda. Det tillhör "diskussionen".
Citera
2022-07-24, 12:19
  #34562
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Inte samma avstånd från första trappavsatsen och mordplatsen mot kulturhusets vägg. Är du dum i huvudet och utvecklingsstörd som inte kan se det?

LJ stod inte vid väggen, han stod mitt på Luntmakargatan. Ungefär samma avstånd från mordplatsen och andra trappavsats.

Nu kallade jag dig utvecklingsstörd enkom för ordet du kallade mig. Det du ger får du åter.
Citera
2022-07-24, 12:22
  #34563
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Finns ingen bäring på CA eller CP som gm- så pinsamt att du och andra är övertygade om CA eller CP som det inte finns indicier emot ens. Du är en nolla med andra ord. (FB) Tråden om Christer Andersson Skriv där och argumentera för ditt märkliga övertygande om CA.

Vad har detta med KP:s pinsamma presskonferens att göra? Svara gärna on topic.

Är inte Lisbets utpekande ett indicium mot CP? Ok...
Citera
2022-07-24, 12:25
  #34564
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tack för svaret!
Okej närsynt liksom jag själv är då.

Ja visst kan det ha varit som du säger om vi ponerar att SE faktiskt var GM.
Dock på andra sätt verkade det vara mer förekomma hellre än förekommas.
Den påstådda språngmarschen in i gränden t.ex.
Vilket syfte kan det ha haft att påstå att den skedde( för det finns faktiskt inget i materialet som tyder på att den ägt rum överhuvudtaget iaf inte som vittne och under mordkvällen)?

Ja i det scenario där SE är GM förklarar ju språngmarschen tex varför SE kommer gående tillbaka till mordplatsens omedelbara närhet.

Som vittne är den väldigt förståelig. Det är något aktivt och hjältemodigt man kan ljuga om. Han kan ju inte hitta på att han räddade livet på Palme eller grep mördaren.
__________________
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-24 kl. 12:27.
Citera
2022-07-24, 12:28
  #34565
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Du har starka åsikter om TP:s bok, vilken har vunnit guldspaden. Du fäller konstant nedsättande ord om TP, Filter, KP/PU och SE-teorin. Jag ställde en ganska rak och enkel fråga, om Wall och hans Mörkläggnings-bok. Svara gärna.

Du har en generellt otrevlig ton mot alla i tråden som hyser minsta tro på SE-teorin. Den tonen är tröttsam. Vilket många påpekar. Jag och de flesta i tråden har inga problem med att bli motsagda. Det tillhör "diskussionen".

Ja enough enough är övertygad märkligt nog att CA var mördaren. Man får inte anse att SE var mördaren- därför han hänger här och trollar mest. Han kan trolla hur mycket han vill- jag ändrar mig inte en millimeter för det. Nu finns det mycket som pekar på att SE var mördaren, men eftersom de inte utredde det ordentligt (SE som misstänkt med anhållande och sannolikt häktning) 1986 så får vi inga 100% svar 36 år senare.
Citera
2022-07-24, 12:39
  #34566
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Ja enough enough är övertygad märkligt nog att CA var mördaren. Man får inte anse att SE var mördaren- därför han hänger här och trollar mest. Han kan trolla hur mycket han vill- jag ändrar mig inte en millimeter för det. Nu finns det mycket som pekar på att SE var mördaren, men eftersom de inte utredde det ordentligt (SE som misstänkt med anhållande och sannolikt häktning) 1986 så får vi inga 100% svar 36 år senare.

Det står givetvis Enough fritt att tro på CA som GM, även jag håller dörren öppen för honom och andra uppslag, även om jag för ögonblicket håller SE som det starkaste kortet. Dock tycker jag man kan hålla en hövligare ton mot sina meningsmotståndare, om man är så aktiv i tråden som Enough är. Det gäller så klart även andra (inkl jag sjökv fläckvis).

Håller med det du skrev om SE. Man får heller inte glömma, att PU-gruppen vet mer än de flesta i tråden om SE, har massor av intryck från personerna de hört 2017-2020, som givetvis ingår i helhetsbedömningen man gjorde kring SE. Sedan har de dokumenten omaskade, vilket också bidrar till "pusslet". Plus alla "smådetaljer" kring SE och hans nära och bekanta, som av självklara själ ej drogs på presskonferensen, osv.
Citera
2022-07-24, 12:42
  #34567
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Du har starka åsikter om TP:s bok, vilken har vunnit guldspaden. Du fäller konstant nedsättande ord om TP, Filter, KP/PU och SE-teorin. Jag ställde en ganska rak och enkel fråga, om Wall och hans Mörkläggnings-bok. Svara gärna.

Du har en generellt otrevlig ton mot alla i tråden som hyser minsta tro på SE-teorin. Den tonen är tröttsam. Vilket många påpekar. Jag och de flesta i tråden har inga problem med att bli motsagda. Det tillhör "diskussionen".

Tycker tvärtom enough-is-enough har en kritisk granskande ton. Det verkar som man inte får vara kritisk eller ställa kritiska frågor. Oftast bemöts det med personangrepp eller att ni grinar eller att ni SE anhängare går vidare med något nytt hittepå. Jag vet.
Citera
2022-07-24, 12:43
  #34568
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Korhonen hade fram till 10 juni 2020 aldrig sett en bild på SE, hon kände ej till honom ens. Att hon på åttiotalet tycker att en person från Tensta är mycket lik mannen hon och Storhök ser utanför Grand, är knappast så märkvärdigt som du vill få det till (tycker jag), att personer är lik SE kan knappast ses som anmärkningsvärt, han hade ett rätt alldagligt utseende. OM det inte var SE hon såg, kan SE ha haft en dubbelgångare som uppehöll sig utanför Grand? Han har alltså otur igen? Även den förmodade GM som springer på DBG verkar ha stora likheter med SE? Vi har alltså tre personer som är lik SE som befinner sig runt LOP vid Grand, mordplatsen och flyktvägen? Ja, med supersnuten Håkan Ströms dåvarande logik; är det ju faktiskt fullt rimligt.

Med tanke på att Mårten ser en person som inte kan vara SE men klädd på samma sätt så bör det väl finnas en dubbelgångare. Eller?

Detta med att en ryska polisanmäler misstankar mot en kurdisk hyresgäst som senare i förhör säger sig varit klädd i rock, keps och liten väska på handleden, tyder inte det på att ser är ett vanligt signalement? SEkten trodde ju bilderna av kurden var teckningar av mördaren - och att bildena således var ett tecken på att SE är GM. Dubbelgångare.

Keps, den vanligaste huvudbonaden på vuxna män 1986.
Citera
2022-07-24, 12:50
  #34569
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Med tanke på att Mårten ser en person som inte kan vara SE men klädd på samma sätt så bör det väl finnas en dubbelgångare. Eller?

Detta med att en ryska polisanmäler misstankar mot en kurdisk hyresgäst som senare i förhör säger sig varit klädd i rock, keps och liten väska på handleden, tyder inte det på att ser är ett vanligt signalement? SEkten trodde ju bilderna av kurden var teckningar av mördaren - och att bildena således var ett tecken på att SE är GM. Dubbelgångare.

Keps, den vanligaste huvudbonaden på vuxna män 1986.

Nej, jag tror inte MP såg SE. Med SE som GM tror jag han hade lämnat Grand vid den tidpunkten. Som jag skrev, SE hade ett rätt alldagligt utseende 1986, och keps var mycket riktigt den vanligaste huvudbonaden.

Jag tycker den kurdiska hyresgästen ML (är väl hans initialer?) är intressant. Jag tycker PKK är intressant, långt intressantare än CA exempelvis.

Vad SEkten trott om bilderna på kurden och SE har gått mig förbi.
Citera
2022-07-24, 12:51
  #34570
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Absolut, Korhonens/Storhöks tidiga uppgift är så klart intressant, överdrivet märkligt, vet jag dock inte. Jag vet inte vilken nära relation de haft till personen (om de ens haft någon, eller känt till honom), inte heller vet jag på vilket nära håll och under hur lång tid de sett personen.

Det är ju (vilket tråden är ett lysande exempel på) i det närmaste omöjligt att bli klok på ytterplaggets längd, tjocklek och färg. Uppehöll sig GM utanför Grand, så var plagget stängt/knäppt (fladdrar ej), och i det "starka" ljuset syns plaggets färg utomordentligt bra, kanske för bra, i vissa sken/ljus kan ett mörkt plagg (som egentligen är svart) skifta i både mörkblått (rent av mörkgrönt beroende på personen som iakttar den), även mörkgrått. Det jag menar är att plagget kan ha nyansskillnader beroende på vem och vart utanför Grand och i vilket sken den sågs. Slutar plagget i mitten på låret kan så klart "fladdra till" i nerförsbacke på DBG om den är uppknäppt, särskilt om personen halkar omkring och har motvind. Ett plagg kan ju även konstant fladdra (exempelvis tunn trenchcoat, poplinrock) och fladdra till (mindre vind eller lite tjockare plagg). Vi vet ju inte riktigt hur YN menade, vad hon exakt såg, egentligen. Att hon inte såg eventuella glasögon beror väl kanske på att han höll på att pula ner dem i väskan, att det partiet var höljt i mörker för YN, att de var så pass tunna kanske? Om GM nu ens hade glasögon. Vem vet. Jag bara tänker högt.

Problemet är när ni säger att det finns en person som liknar SE från Grand till David bagares gata. YN:s man har inget gemensamt med Grandmannen. Inget. Det är ett problem för den teorin. YN som lyfts fram som det bästa vittnet ska alltså ha sett fel på allt utan väska?
Citera
2022-07-24, 12:51
  #34571
Medlem
Det är intressant hur oerhört känsligt det är att spekulera kring att SE är skyldig. Vad skiljer från CP,CA mfl?
Citera
2022-07-24, 12:53
  #34572
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Lisbet förväxlade med hög sannolikhet vittnet Anders B klädsel med mördarens som var mörk rock som gick nedanför knäna enligt mordplatsvittnenas första förhör.

https://www.youtube.com/watch?v=QAaiK0duwFQ

https://www.youtube.com/watch?v=1P6iCPrRRXQ

Lisbet var ett mycket dålig vittne som felaktigt pekade ut CP. Lars J säger ingen mörkblå täckjacka utan mörk rock.

http://www.mhskanland.net/page47/page39/page39.html "Framväxten av ett ansikte och en "blick"."


Är SE Grandmannen i dina ögon?

LJ säger inte mörk rock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in