2022-07-16, 13:18
Medlem
Jag förstår inte folk som försvarar det här svinet. Jag har själv en intellektuell funktionsnedsättning, ADHD mm men skulle aldrig göra det han har gjort. Inte andra som jag känner med samma problematik heller. Hade han haft en ännu värre funktionsnedsättning så hade han inte fått gå ensam ute.

Sen så undrar jag hur i helvete myndigheterna har tänkt. De har inte agerat. Dessutom så förstår jag inte hur det här monstret har fått uppehållstillstånd. Men det är Sverige i ett nötskal.
Citera
2022-07-16, 13:18
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu är jag inte bekant med Etiopiska seder. Men har pappan tutat i honom att pojkar blir män när dom fyller 13 och då ska bli av med oskulden?

Soc har ett hästjobb framför sig!

Man betraktas säkert som "man" mycket tidigare där. Ta skärmdumpar på det där för det kommer säkert att försvinna snart.
Citera
2022-07-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Fan verkar gilla vapen, extremism, våld, religion och massa annat skit.
Är mgm hjärntvättad av fadern?

Om det nu är hans Facebook så kan man ju lätt tänka sig hur matningen av dessa inlägg (länkat från familjemedlemmar förmodligen) påverkar honom. Om han är lågbegåvad, empatistörd, ingen impulskontroll etc så måste ju matningen av dessa våldsvideor vara som bensin på en eld.
”How to make a terrorist”
Citera
2022-07-16, 13:21
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om det nu är hans Facebook så kan man ju lätt tänka sig hur matningen av dessa inlägg (länkat från familjemedlemmar förmodligen) påverkar honom. Om han är lågbegåvad, empatistörd, ingen impulskontroll etc så måste ju matningen av dessa våldsvideor vara som bensin på en eld.

Jag håller med.
Citera
2022-07-16, 13:22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Tänkte detsamma. Fy fan vilken mörk värld de verkar befinna sig i.
Citera
2022-07-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Oj, är det rätt kille så märks det knappt i hans liv att han lever i Sverige.

Vilken vidrig apa. Delar videos på muslimska böner, någon typ av afrikanska krigsvideor, och en video på en afrikan som ligger på marken och pratar med någon sen går en person med gevär fram och avrattar honom.

Han är ett riktigt djur, en muslimsk krigare skulle han nog själv säga. Tror inte han ångrar sig en sekund. Snarare skulle han skryta hemma i Etiopien.
Citera
2022-07-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Behöver det inte vara, i samband med en orosanmälan till socialtjänsten kan skolan be om att få återkoppling i ärendet.

En sådan återkoppling innebär endast att skolan får veta om en utredning inleds eller ej, inget om elevens situation eller innehållet i utredningen såvida inte VH samtyckt till detta.
Citera
2022-07-16, 13:26
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Jag förstår inte folk som försvarar det här svinet. Jag har själv en intellektuell funktionsnedsättning, ADHD mm men skulle aldrig göra det han har gjort. Inte andra som jag känner med samma problematik heller. Hade han haft en ännu värre funktionsnedsättning så hade han inte fått gå ensam ute.

Sen så undrar jag hur i helvete myndigheterna har tänkt. De har inte agerat. Dessutom så förstår jag inte hur det här monstret har fått uppehållstillstånd. Men det är Sverige i ett nötskal.

Jag känner också en person med en intellektuell funktionsnedsättning. Han är hur snäll och omtänksam som helst.

Man kan knappast skylla på negerns diagnoser. Hans djuriska beteende sitter betydligt djupare.
Citera
2022-07-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
På ett plan har du rätt. Dagens socialtjänst är inte rustad för de stora problem som uppstått i kölvattnet av misslyckad integration med utanförskapsområden. Socionomutbildningen ger ej de kunskaper som behövs, utan har istället mycket fokus på trams, typ genusovetenskap. Håller däremot inte med dig om att ingen har insyn i socialtjänstens arbete. Vi har IVO som till viss del kan granska att myndighetens arbetsrutiner stämmer överens med gällande lagstiftning.
När det gäller omhändertagande av barn och unga enligt LVU, fastställs detta av Förvaltningsdomstol, det är inte socialtjänsten som ensam bestämmer. Sen kan man fråga sig om Förvaltningsdomstolarna alltid har barnets bästa i fokus. Kom ihåg fallet "Lilla hjärtat" som ledde till att LVU lagstiftningen behövde skärpas upp.

Jo men handläggarna på IVO avstår nog hellre att granska och rikta kritik jämfört med att låtsas som det regnar.

Genom att inte göra någonting på IVO kan du aldrig få kritik. Svarte-Petter är kvar hos soc. Att som tillsynsperson enbart ducka garanterar dig en lugn och bekväm tillvaro.
Citera
2022-07-16, 13:31
Medlem
Citat:
Hans far fick väl inte uppehållstillstånd I Sverige . Modern har inte heller fått PUT.
Kan allt detta hänga i hop, de har ögonen på
sig . Migrationsverket vet något
Citera
2022-07-16, 13:33
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Den här psykologen Olof Risberg, ska han ta ”sig an” GM?
Eller var det enbart yttrandet om fallet i sig?
Har inte följt just den biten ska läsa på lite mer.

Ingen aning. Det var ett generellt yttrande med så lite detaljer om det här fallet som möjligt och lite mer information om gemensamma nämnare för liknande fall. En sak jag funderat på är Risbergs ordval ”pojken som gjort det här vidriga”. Risberg förutsätter att han är skyldig, är det så att Risberg har träffat MGM och via polisen har insyn i fallet så är han en källa.

Men MGM är inte dömd, hur säkert vi än vet att han är skyldig så måste vi låtsas att han teoretiskt kan vara oskyldig tills dom/bevistalan faller. Eller tills offret vaknar och berättar vad som hände - då är det sannerligen klippt för honom. Vore jag närstående så skulle jag skriva ett litet inlägg och hinta om att polisen gjort ett gott arbete. Alla vet vad det underförstått betyder
Citera
2022-07-16, 13:33
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hans far fick väl inte uppehållstillstånd I Sverige . Modern har inte heller fått PUT.
Kan allt detta hänga i hop, de har ögonen på
sig . Migrationsverket vet något

Finns nog en jävligt bra orsak till det.
En normal person delar inte såna där filmklipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in