2022-07-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, alla tror inte att alla lärare är som Elin. Givetvis finns det de som knyter näven, förbannar ”utvecklingen”, lider av hur det har blivit.
Att de inte kan arbeta som det de utbildat sig till. Lärare.
Att bara behöva tackla stök, hot, kulturella konflikter etc etc till förbannelse.

Men nåde den lärare som gick ut med den verkligheten. Det händer inte. Har aldrig hänt.
Och i allt väsentligt existerar därför inte den kategorin av lärare.
Syns ej, hörs ej.

De enda lärare ”som finns” är de i Vi står inte ut, såna som Elin osv.

Tyvärr så är det så och anledningen är enkel: ingen annan kategori kommer till tals eftersom det tystas ner uppifrån, eftersom det strider mot värdegrunden/läroplanen. Finns inte en verksamhetschef i Sverige som skulle föra deras talan vidare, än mindre media. De skulle aldrig skriva en sådan artikel.
Citera
2022-07-18, 01:12
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerboll
Skulle det inte bli någon förändring så stängs livsuppehållande åtgärder av imorgon. Om dom nu har lyckas med få hon att öppna ögonen så går det åt rätt håll. Flickan har lång väg kvar. Vi hoppas att allt går bra.

Menar du allvar? Varifrån kommer denna uppgift? Har haft en familjemedlem i coma på sjukhus efter en hjärnblödning och operation, där väntande man fyra veckor innan vården gav upp. Det har knappt gått tio dagar i detta fall.
Citera
2022-07-18, 01:15
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Fråga vilken våldtagen kvinna som helst hur svårt det är (1-10) att gå ut efter övergreppet. Feåga sedan samma kvinna hur svårt det är (1-10) att gå ut och möta folk som troligen vet vad som hänt. Oavsett var på skalan de lägger sig så sätter jag mitt liv på att den senare statistiken ligger högre. Därför(!) har mamman försvårat dotterns liv lite extra. Och det här är fan ett barn, det är inte hennes hunds trauma hon delar, även om hunden skulle ha insta, inte heller nån jävla ägodel.

Och jag skiter i samhällsnytta, varför skada offret. GM kan vi dock hänga publikt.

Och ja, vi behöver en förändring på samhällsnivå, offret ska inte känna skuld! Men det ska väl inte en 10-åring leda? Folk är bättre på att skydda äldre offer i andra trådar.. Men här kan man dela bild?!

Jag har varit öppen om överfallsvåldtäkten som skedde mig med mina närmaste vänner då tre av dem var vittnen som såg killen på krogen och en av dem såg att han gick åt samma håll när vi skiljdes åt. Inte fan är det jobbigare att dom vet vad som hände mig än vad som faktiskt hände. De var dessutom enormt stöd för mig under rättegången. I min bekantskapskrets spreds ordet snabbt, så jag visste att det tisslades, men de som vågade ta upp det med mig gjorde det enbart i första början, och för att erbjuda stöd på vilket sätt de kunde.
Citera
2022-07-18, 01:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Menar du allvar? Varifrån kommer denna uppgift? Har haft en familjemedlem i coma på sjukhus efter en hjärnblödning och operation, där väntande man fyra veckor innan vården gav upp. Det har knappt gått tio dagar i detta fall.

Det beror väl helt på omständigheter? Om de anser att det är hopplöst så avslutar det vården och som jag förstått så får en läkare fatta det beslutet utan att ens fråga familjen.
Citera
2022-07-18, 01:17
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja det är vettiga tankar du har även om jag inte hänger med i alla svängar. Vi kan ju båda konstatera att det finns otroligt mycket trasiga barn i Sverige och nu senast i Vällingby där en 15 årig flicka verkar ha dödat sitt yngre syskon. Socialtjänsten och psykvården har fullständigt havererat i Sverige.

Överbelastning och inte nog med befogenheter i skön symbios har skapat detta.
Citera
2022-07-18, 01:18
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det beror väl helt på omständigheter? Om de anser att det är hopplöst så avslutar det vården och som jag förstått så får en läkare fatta det beslutet utan att ens fråga familjen.

Det är korrekt, läkare kan ta det beslutet. Jag är mest förvånad, en enorm hjärnblödning och operation torde ju vara ganska allvarligt. Om de faktiskt stänger av imorgon kanske flickan redan var så gott som hjärndöd när hon lades in?
Citera
2022-07-18, 01:26
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Familjen kan återförenas i hemlandet.

Man utvisar inte heller terrormisstänkte till Egypten, ändå så gjordes det. Det går således bara den politiska viljan finns där. Med Kent Ekeroth som justitieminister efter höstens val skulle det garanterat att ske. Har vi istället en regim bestående av S+MP+V+C så kommer de istället att öka importen av dylika individer.

Den unge mannen är inte heller handikappat i egentlig mening. Visst här i Sverige om vi jämför honom med jämnåriga svenska barn ligger han säkert lägre i IQ, men i förhållande till genomsnittet i sitt hemland är han förmodligen normalbegåvad.

Tyvärr, innan man kan placera någon i särskola så görs en begåvningsutredning och då sker diagnosticering. Aftonbladet har offentligt gått ut med att MGM har ”medelsvår intellektuell funktionsnedsättning”. Det innebär att hans IK är 40-55, har för mig att det upprepats åtskilliga gånger i tråden att medelvärdet i Etiopien ska vara runt 68 enligt någon mätning.
Citera
2022-07-18, 01:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det är korrekt, läkare kan ta det beslutet. Jag är mest förvånad, en enorm hjärnblödning och operation torde ju vara ganska allvarligt. Om de faktiskt stänger av imorgon kanske flickan redan var så gott som hjärndöd när hon lades in?

Jag har ingen aning men jag hoppas inte det stämmer jag håller mina tummar och tår för att hon ska överleva!!!
Citera
2022-07-18, 01:30
Medlem
Hyacints avatar
Citat:

Nu lugnar vi ner oss lite.

Det är narkosmedlet som har satts ut. Inte något annat.

hon håller på att vakna. Det är rester av medlet kvar som kroppen håller på att bryta ner, vilket kan ta ett tag. Hon har öppnat ögonen lite och tuffar sakta på. Helt normalt efter några dagars sövning.

De har full kontroll på processen. Det får ta den tid det tar.

Jag tror att inläggen med den här informationen drunknade lite i bruset i tråden.
Citera
2022-07-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint

hon håller på att vakna. Det är rester av medlet kvar som kroppen håller på att bryta ner, vilket kan ta ett tag. Hon har öppnat ögonen lite och tuffar sakta på. Helt normalt efter några dagars sövning.

Jag tror att inläggen med den här informationen drunknade lite i bruset i tråden.
Folk verkar tror som att allt ska avslutas men så tolkar jag det inte
Citera
2022-07-18, 01:34
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Fråga vilken våldtagen kvinna som helst hur svårt det är (1-10) att gå ut efter övergreppet. Feåga sedan samma kvinna hur svårt det är (1-10) att gå ut och möta folk som troligen vet vad som hänt. Oavsett var på skalan de lägger sig så sätter jag mitt liv på att den senare statistiken ligger högre. Därför(!) har mamman försvårat dotterns liv lite extra. Och det här är fan ett barn, det är inte hennes hunds trauma hon delar, även om hunden skulle ha insta, inte heller nån jävla ägodel.

Och jag skiter i samhällsnytta, varför skada offret. GM kan vi dock hänga publikt.

Och ja, vi behöver en förändring på samhällsnivå, offret ska inte känna skuld! Men det ska väl inte en 10-åring leda? Folk är bättre på att skydda äldre offer i andra trådar.. Men här kan man dela bild?!

Håller med om att andras vetskap och eventuella frågor kan försvåra bearbetning och rentav leda till social fobi. I det här fallet så lägger en uppriven mor ut en bild på sin totalt sönderslagna dotter på Instagram (tänker troligtvis inte särskilt logiskt i situationen) men när hon ser vilken spridning det får gör hon direkt kontot privat (eller åtminstone inlägget).

Gamar på Flashback gräver sedan fram bilder på dottern (innan överfallet), faderns dom, båda föräldrars taxerade inkomster samt läckta bilder från sjukhuset. Nå, eftersom läckta bilder från sjukhuset ändå publicerats, vad gör moderns agerande för skillnad?

Om familjen vill flytta så kan de väl få nya identiteter av staten. Det ges ju så generöst till kriminella så varför inte till offer. Enligt statistik heter 3874 kvinnor Luna och snittåldern är 6,6 år. Alltså kan hon behålla sitt förnamn.

Sedan TADA! Borta.

Och allmänheten kommer överens om att ifall vi råkar känna igen någon av dem så håller vi käften och låtsas inte om det. Om de själva vill prata om det så låt dem ta upp det på sina villkor, vill de inte själva ta upp det så försök att behandla dem på samma vis som förut. Debatten kan fortsätta på internet utan att familjen behöver delta. Vill de själva uttala sig så kan de ordna anonyma konton eller kontakta en journalist med källskydd. Jag vet ändå inte om BO vill bo kvar i Skellefteå eller traska runt där hon utsattes.

Vill de bor kvar är det deras ensak, allmänheten får läsa på om ”civil ouppmärksamhet” och lära sina ungar att inte vara påträngande. Vill de flytta och börja om så ska väl det gå att ordna.

MGM (snart endast GM) bör nog däremot gömma sig väldigt bra framöver…
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-18 kl. 02:17.
Citera
2022-07-18, 01:34
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint

Helt fantastiskt om det du skriver är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in