Citat:
Ursprungligen postat av
plastkaktus
Fråga vilken våldtagen kvinna som helst hur svårt det är (1-10) att gå ut efter övergreppet. Feåga sedan samma kvinna hur svårt det är (1-10) att gå ut och möta folk som troligen vet vad som hänt. Oavsett var på skalan de lägger sig så sätter jag mitt liv på att den senare statistiken ligger högre. Därför(!) har mamman försvårat dotterns liv lite extra. Och det här är fan ett barn, det är inte hennes hunds trauma hon delar, även om hunden skulle ha insta, inte heller nån jävla ägodel.
Och jag skiter i samhällsnytta, varför skada offret. GM kan vi dock hänga publikt.
Och ja, vi behöver en förändring på samhällsnivå, offret ska inte känna skuld! Men det ska väl inte en 10-åring leda? Folk är bättre på att skydda äldre offer i andra trådar.. Men här kan man dela bild?!
Håller med om att andras vetskap och eventuella frågor kan försvåra bearbetning och rentav leda till social fobi. I det här fallet så lägger en uppriven mor ut en bild på sin totalt sönderslagna dotter på Instagram (tänker troligtvis inte särskilt logiskt i situationen) men när hon ser vilken spridning det får gör hon direkt kontot privat (eller åtminstone inlägget).
Gamar på Flashback gräver sedan fram bilder på dottern (innan överfallet), faderns dom, båda föräldrars taxerade inkomster samt läckta bilder från sjukhuset. Nå, eftersom läckta bilder från sjukhuset ändå publicerats, vad gör moderns agerande för skillnad?
Om familjen vill flytta så kan de väl få nya identiteter av staten. Det ges ju så generöst till kriminella så varför inte till offer. Enligt statistik heter 3874 kvinnor Luna och snittåldern är 6,6 år. Alltså kan hon behålla sitt förnamn.
Sedan TADA! Borta.
Och allmänheten kommer överens om att ifall vi råkar känna igen någon av dem så håller vi käften och låtsas inte om det. Om de själva vill prata om det så låt dem ta upp det på sina villkor, vill de inte själva ta upp det så försök att behandla dem på samma vis som förut. Debatten kan fortsätta på internet utan att familjen behöver delta. Vill de själva uttala sig så kan de ordna anonyma konton eller kontakta en journalist med källskydd. Jag vet ändå inte om BO vill bo kvar i Skellefteå eller traska runt där hon utsattes.
Vill de bor kvar är det deras ensak, allmänheten får läsa på om ”civil ouppmärksamhet” och lära sina ungar att inte vara påträngande. Vill de flytta och börja om så ska väl det gå att ordna.
MGM (snart endast GM) bör nog däremot gömma sig väldigt bra framöver…