2022-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sred
Att folk går"bananas"när det verkar vara en neger IGEN,är ju inte så konstigt då folk förmodligen är less på importerad brottslighet av den här typen."Tattare"är knappast majoriteten av dom som skrivit....

Som jag skrev.. En pojke i nedre tonåren hämtar hjälp och finner sig sedan jagad av en mob för hans hudfärg.
Vänta tills vi har någon som helst fysisk bevisning på att pojken ens har varit i närheten av att våldta flickan. För det går att fysiskt bevisa.
Citera
2022-07-14, 22:46
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är inte själv förälder men att få höra att en 9-årig tjej blivit grovt våldtagen och sen snudd på mördad skapar såklart en otroligt djup avsky och rädsla.
I flera år har jag sagt att jag själv inte vill sätta barn till världen, just pga rädslan för sådana här händelser.
Då jag sett flera föräldrar, så vet jag att jag själv inte pallat om det skulle hända något.

Enligt min erfarenhet, och utan att mena något menar jag ändå att det är en rätt omfattande erfarenhet - Föräldrarna är förmodligen på den riktiga botten just nu och klarar bara dom allra enklaste mänskliga behoven. Så kommer det vara en tid framöver, oavsett utgång för flickan.
Dom är på sjukhuset hela tiden och vakar över läget med sin dotter, och samtal sker med olika typ av personal hela tiden.
Men inget hjälper, ingen kan tala dom till lugn eller sans.
Om cirka ett år, oavsett utgång, kommer föräldrarna sakteliga tillbaka till sin vardag och kan leva sina liv. Det kommer alltjämt alltid finnas ett mått av helvete inom detta levende, och det återspeglar sig i olika skepnad såsom sjukskrivningar, tappad social kontakt, domestiska problem såsom skilsmässa/avståndstagande, medicineringar och en typ av misär som aldrig rås bot på då samhället i övrigt inte orkar följa föräldrarna i det långa loppet.
Det hela är ett mänskligt armageddon.
Det är ett ytterst fåtal som tar sig igenom en liknande händelse.

Du har helt rätt där, tyvärr.
Citera
2022-07-14, 22:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Hittar det inte i tråden nu, men det har stått att MGM (eller GM om ni föredrar det) stod och väntade ute vid stigen och försökte få människor att följa med honom in i skogen. Ett par följde med honom, och då visade han dem var flickan låg. Paret såg inget blod och ingenting konstigt på hans kläder, men de blev genast misstänksamma mot honom. Han försvann iväg så fort han hade visat dem flickan.

Kan det vara så att GM sprang hem till mamma efter det han hade gjort mot flickan? Då hade han säkert blod på sina kläder. Hans mamma såg till att han bytte kläder, och sen sa hon till honom att gå tillbaka och kalla på hjälp till flickan?

Kan det ha gått till så? I så fall tycker jag synd om mamman.

Det spelar inte så stor roll egentligen, då tekniska undersökningar redan verkar kunnat ringa in honom som GM.
Att han i ett första skede stod där utan blod eller synliga spår på sig innebär ju också att modern saknar skuld vad gäller undanröjande av bevis.
Samtidigt är det så att han kanske inte alls saknade spår på sig, bara det att ingen av dom anlöpande hjälparna ej noterade något.

Passa dig noga för att tycka synd om modern.
Hon kan fullständigt ha struntat i att grabben suttit och tittat på gore-videos och porr hela kvällarna trots bättre vetande - du har ingen aning.
Håll helt öppet för att modern/fadern fullkomligt struntat i sonens beteenden trots uppmaningar från skolan och soc.
Citera
2022-07-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Som jag skrev.. En pojke i nedre tonåren hämtar hjälp och finner sig sedan jagad av en mob för hans hudfärg.
Vänta tills vi har någon som helst fysisk bevisning på att pojken ens har varit i närheten av att våldta flickan. För det går att fysiskt bevisa.
Han är nog mest jagad för det han har gjort....Sen att nio av tio gm ser ut sådär vid den här typen av brott gör ju inte saken bättre...
Citera
2022-07-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Lägg ned. Du gör bort dig totalt.

Misstankarna har ju till och med stärkts enligt polisen. Skräpnegerns historia, medgivanden och att det faktum att personerna som var först på plats genast förstod att det var han som var GM gör att det hela är klappat och klart.

Detta är inget jävla barn för övrigt. Det är en sadistisk våldtäktsneger. Ett rovdjur.

I många fall, däribland fallet-Kevin var åklagare, poliser, försvarsadvokater, familjen och bröderna själva helt eniga om att bröderna hade begått dådet. Men så var ju inte fallet.

Vi har absolut ingenting om det nuvarande fallet tills åklagaren via rättsmedicin kan bevisa att pojken har berört flickan och inte funnit henne. Ett medgivande i det här läget är lika värt som vatten då barnförhör inte har ägt rum och vanliga förhör med barn är totalt vilseledande.

Tills dess vet vi bara att pojken har anträffats på platsen.
Citera
2022-07-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du nåt kognitivt bias i skallen?

1. Det är givetvis helt överförjävligt det som skett och det är synd om flickan och inte förövaren.

2. Om det övergår i hat som innebär att uppmuntra brott, att uppvigla och dödshota har det gått fullständigt överstyr.

Och det är inte nån jävla universell lag utan svensk lagstiftning som sätter den gränsen.
Förlåt att jag svarar i er diskussion.

Naturligtvis finns det en skriven lag som den i lagboken med paragrafer, straffsatser, praxis och sånt som jurister runkar till likt asperbergare .

Du har även den naturliga lagen som är en mer filosofisk, mänsklig och allmängiltig lag, en känsla för rätt och fel som alla normala människor har.

Jänkarna använde den naturliga lagen vid nürnbergsrättegångarna mot nazzar som sa att dom bara lydde order. Vilken lag är den moraliskt rätta? Fundera på det. Jag sitter inte på svaret.

Jag kan bara säga att jag har full förståelse för om någon sköter rättvisan själv i detta fall om det inte finns tvekan om vem som är skyldig till detta. Jag skulle t.om stödja det.
Citera
2022-07-14, 22:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är inte själv förälder men att få höra att en 9-årig tjej blivit grovt våldtagen och sen snudd på mördad skapar såklart en otroligt djup avsky och rädsla.
I flera år har jag sagt att jag själv inte vill sätta barn till världen, just pga rädslan för sådana här händelser.
Då jag sett flera föräldrar, så vet jag att jag själv inte pallat om det skulle hända något.

Enligt min erfarenhet, och utan att mena något menar jag ändå att det är en rätt omfattande erfarenhet - Föräldrarna är förmodligen på den riktiga botten just nu och klarar bara dom allra enklaste mänskliga behoven. Så kommer det vara en tid framöver, oavsett utgång för flickan.
Dom är på sjukhuset hela tiden och vakar över läget med sin dotter, och samtal sker med olika typ av personal hela tiden.
Men inget hjälper, ingen kan tala dom till lugn eller sans.
Om cirka ett år, oavsett utgång, kommer föräldrarna sakteliga tillbaka till sin vardag och kan leva sina liv. Det kommer alltjämt alltid finnas ett mått av helvete inom detta levende, och det återspeglar sig i olika skepnad såsom sjukskrivningar, tappad social kontakt, domestiska problem såsom skilsmässa/avståndstagande, medicineringar och en typ av misär som aldrig rås bot på då samhället i övrigt inte orkar följa föräldrarna i det långa loppet.
Det hela är ett mänskligt armageddon.
Det är ett ytterst fåtal som tar sig igenom en liknande händelse.
Förstår precis vad du menar. Mina barn har passerat skolåldern och det är jag tacksam för.
Som det ser ut i samhället idag och har gjort dom närmsta 10 åren, så hade jag aldrig skaffat några heller.
Det är med livet som insats att bara ta en promenad nu för tiden. Ingen kommun är förskonad från problemen heller, så det finns inget lugnt ställe att flytta till.
Såg på nyheterna att Iranierna var superglada och nöjda när en mördare blev dömd till utvisning och livstid. Hade en svensk visat sin glädje för att bli av med en likasinnad så blir man hatad och kallad rasist. Dubbel moralens land
Citera
2022-07-14, 22:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Du har helt rätt där, tyvärr.

Det är ett kyligt men ganska verklighetsförankrat utseende av läget, som jag betraktar det baserat på erfarenheter av tidigare ärenden.
Det är en mänsklig tragedi utan like, och unik i sitt uppenbarande. Otroligt kämpigt för närmast inblandade och inte reparerbart.
Det går liksom aldrig att fixa om en förälder behöver begrava sitt barn...
Det är vad det är. Ett helvetes djälva skit på ren svenska.
Citera
2022-07-14, 22:55
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:

Det kommer. Var så säker.
Citera
2022-07-14, 22:55
Medlem
Citat:
Okej, vad har vi för vettigt i det här fallet?

-Polisen larmas av ett förbigående par som har påkallats uppmärksamhet från en tonårspojke.
- Pojken visar paret till en misshandlad och medvetslös? 9årig flicka.
- Polisen tar pojken och vissa cyklar.
- I ett (förmodat) barnförhör(?) skall pojken "ha medgivit", mer än så vet vi inte. Kvaliteten på detta "medgivande" är okänt.

Pojkens identitet läcker ut, så även flickans. Flashbacks riddare går bananas då de ser att pojken är svart. På 3 inlägg blir hans skuld en trådsanning, som vanligt?

Det kommer fram att pojken kan ha misstänks för tidigare övergrepp, men är inte dömd. Någon postar något om att pojken skall ha trauman från 10 år tillbaka i häktet där han befann sig nu. Hur det går ihop vet ingen, hur befann han sig i häktet som fyraåring om han kom till Sverige som sjuåring?

Ingen tänker på att detta fallet håller på att utvecklas till ett nytt fallet-Kevin. Hela scenariot är precis en blåkopia av fallet-Kevin. Absolut ingen vet om pojken fann flickan i skogen. Absolut ingen vet om pojken ens har känt eller berört flickan. Vi har ett eventuellt "medgivande" från pojken, precis som vi hade TVÅ erkännanden om mord från bröderna till Kevin. Vi vet att svensk polis inte är kända för att hålla bra barnförhör.

Nu är både pojkens (skyldig eller ej) och flickans liv i fara för att några tattare på FB har gjort skuldfrågan till en mobfråga.

Lugn. Pojkens skuld lär visa sig när rättsmedicinarna hittar hans DNA på (eller i) flickan.
Citera
2022-07-14, 22:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
I många fall, däribland fallet-Kevin var åklagare, poliser, försvarsadvokater, familjen och bröderna själva helt eniga om att bröderna hade begått dådet. Men så var ju inte fallet.

Vi har absolut ingenting om det nuvarande fallet tills åklagaren via rättsmedicin kan bevisa att pojken har berört flickan och inte funnit henne. Ett medgivande i det här läget är lika värt som vatten då barnförhör inte har ägt rum och vanliga förhör med barn är totalt vilseledande.

Tills dess vet vi bara att pojken har anträffats på platsen.
Är du så jövla dum i huvudet att du sitter och hoppas på att det ska vara en svensk GM. Monstret har gjort medgivande och våldfört sig på andra förr. Jävla idiot du är.
Citera
2022-07-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det kommer. Var så säker.

Du får det komma och rättvisan får ha sin gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in