Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Är du helt tappad bakom en vagn? Det finns inte någon möjlighet att deportera inhemska brottslingar. Vart skulle de deporteras?
Däremot kan svenska politiker avstå från att importera brottsaktiva individer från andra länder.
Är jag tappad bakom en vagn för att du inte begriper vad jag skrev?
Pannslag...
Jag begriper givetvis att svenskar inte kan deporteras men
sensmoralen var att övergrepp begås likaväl av svenska inhemska barn varav två brutala händelser som ledde till både våldtäkt och mord skedde drygt en månad isär 2018.
Därför handlar det snarare om att dessa uppenbart missanpassade tickande bomber med röda varningsflaggor måste fångas in i tid eftersom grabbarna sen blir män som fyller fängelserna och är en väldigt kostsam historia.
Att gapa om att inte importera människor som nån universallösning är lika skevt som att en grabb med funktionsnedsättning diskuteras i termer som inavel.
Totalt smaklöst och helt kontraproduktivt.
.
Forumet har fan helt ballat ur när huvudfokus berör invandrarpolitik och propaganda.
Det vore skillnad om tråden handlade om just politik - som när en politiker styckmördar sin kompis.
Vi har noll uppgifter om vad det rör sig om mer för insatser än flyttad till särskola.
Vad var åtgärder mer än att byta skola bland alla orosanmälningar. Var kommunikationen var bristfällig, insatser var otillräckliga.
Det räcker givetvis inte om han uppvisar så allvarliga problem och sen får vistas fritt ute.