2022-07-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Svenskarna visade ganska stor empati (dvs stort medieintresse) för Lisa Holm men ilskan mot polacken som mördade henne var inte alls på samma nivå som i detta fall, och SD gjorde inte politik av den händelsen vad jag kan minnas. Förmodligen var en faktor att polacken såg ut som oss svenskar. När du läser Flashback överhuvud taget kan du väl inte neka till att ohöljd rasism är vanligt, och särskilt i en tråd som denna?

Det som gör endel av oss upprörda över vad som skrivs i denna tråd, förutom rasismen, är att MGM gick i särskola dvs är utvecklingsstörd. Han förtjänar ingen empati, men är det rimligt att ropa på straff och hota honom som vissa gör här värre än om det hade varit en vuxen normalbegåvad gärningsman?

I USA avrättades en kvinna med IQ 69 för några år sedan för mord. Hon var svart, så det är lätt att misstänka rasism även i det fallet. https://en.wikipedia.org/wiki/Wanda_Jean_Allen . Endel av debattörer här verkar vilja införa amerikansk "rättsyn" i Sverige, trots att USA inte har lyckats få ned brottsligheten.

Stor del av brottsoffren för de ökande våldsbrotten och sexualbrotten har själva utländsk bakgrund, men här framställer många det som att det främst är svenskfödda som drabbas av ökningen.
En sån tickade bomb ska inte gå i särskola utan ska vara inspärrad så att inte skada andra människor.
Är det svårt att begripa ?!
Citera
2022-07-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag är den första att be om ursäkt om du har rätt. Är upprörd över hela situationen och överreagerade kanske. Sitter lite för många troll i tråden och piskar upp stämningen

Och jag ber om ursäkt i förväg om det visar sig att min info är fel, vilket jag verkligen hoppas att den är. Som sagt, Skellefteå är en liten stad och det pratas mycket så klart. Men som jag skrev tidigare så finns det ingen anledning för dom jag varit i kontakt med att hitta på något sådant. Jag hoppas innerligen att det inte stämmer i alla fall.
Citera
2022-07-15, 22:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Svenskarna visade ganska stor empati (dvs stort medieintresse) för Lisa Holm men ilskan mot polacken som mördade henne var inte alls på samma nivå som i detta fall, och SD gjorde inte politik av den händelsen vad jag kan minnas. Förmodligen för att polacken såg ut som oss svenskar. När du läser Flashback överhuvud taget kan du väl inte neka till att ohöljd rasism är vanligt, och särskilt i en tråd som denna?

Det som gör endel av oss upprörda över vad som skrivs i denna tråd, förutom rasismen, är att MGM gick i särskola dvs är utvecklingsstörd. Han förtjänar ingen empati, men är det rimligt att ropa på straff och hota honom som vissa gör här värre än om det hade varit en vuxen normalbegåvad gärningsman?

I USA avrättades en kvinna med IQ 69 för några år sedan för mord. Hon var svart, så det är lätt att misstänka rasism även i det fallet. https://en.wikipedia.org/wiki/Wanda_Jean_Allen . Endel av debattörer här verkar vilja införa amerikansk "rättsyn" i Sverige, trots att USA inte har lyckats få ned brottsligheten.

Stor del av brottsoffren för de ökande våldsbrotten och sexualbrotten har själva utländsk bakgrund, men här framställer många det som att det främst är svenskfödda som drabbas av ökningen.

Brottsligheten och kriminaliteten ökar för alla i hela Sverige.

Det kan också vara så att han valde henne just för att hon var en svensk flicka och att han aldrig skulle ha valt motsvarande 9 årig flicka som var svart. Det vet vi ingenting om.

I fallet med Lisa Holm var det en vuxen man som begick mordet och visst var reaktionerna mycket starka i det fallet också. Han kom från Litauen för övrigt. Likheter finns i det att ingen av dessa individer borde ha varit här. Då hade Lisa Holm levat och då hade denna 9 åriga flicka inte behövt ligga i koma. Olikheter finns också. Litauern var ostraffad utan någon historia av våld elelr sexualsadism. Den här gynnaren har gett sig på en kvinna förrut och kunde således ha sats på låst anstalt för att förhindra fortsatt brottslig verksamhet
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-15 kl. 22:37.
Citera
2022-07-15, 22:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Hemskt 💔😢

Kan inte släppa tanken på att, var han verkligen ensam? Och med det bestialiska våldet som verkade otroligt utstuderat dessutom.

Låter som hon varit i händerna på en sadistisk psykopat.

GM har väl inga spärrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Några skrevs att MGM inte var smutsig? De är väldigt skumt. Dock så kom han ju tillbaka till platsen och kan ha bytt kläder, bara en sån detalj kräver att personen är väldigt ”klar” i huvudet så att säga.
Har svårt att köpa att han är utvecklingsstörd… hmm

Att GM eller GM:s kläder fläckfria är en märklig trådsanning utan något som helst belägg. Det finns inga uppgifter i media om GM eller hans kläder - vilket somliga skribenter har tagit som intäkt för att GM och hans kläder var helt rena.
Citera
2022-07-15, 22:32
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Nu har jag inte läst in mig på fallet...men om han säkert blev identifierad som GM av det första offret...och DNA visade på honom, och det inte var någon annan hon tog miste på...så verkar det konstigt att han bara fick tillfälle att gå där och göra om det!!!

Nej det är inte konstigt. Det är Sverige vi talar om här och svenska myndigheter.
Citera
2022-07-15, 22:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Exakt. Eftersom han först gick i vanlig klass och sedan gick som integrerad i vanlig klass kan man dra slutsatsen att han förmodligen har en lättare utvecklingsstörning. En sådan elev kan ha en ojämn profil och vara bättre inom vissa områden. Ofta klarar dessa elever som går integrerade tex av att få betyg i praktiskt estetiska ämnen inom den vanliga läroplanen.

Ja det finns många förståndshandikappade som arbetar heltid och har ett välfungerande liv.
Citera
2022-07-15, 22:33
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Först säger du att polisen har bekräftat, sen sitter du och gissar? Det enda uttalade vi har om ev spår på MGMs kommer från vittnen som var först på plats.

Dessa hävdar att inga fanns, står i din egen trollblogg samnytt så du kan inte gråta om PK-media heller.
Vittnena som hittade flickebarnet såg kanske inget spår på honom med det kommer mikroskopen i Linköping att göra, var lugn för det.
Citera
2022-07-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nej det är inte konstigt. Det är Sverige vi talar om här och svenska myndigheter.

Visserligen..men jag har inte fått kläm på ifall det blivit bevisat med DNA att han var den första GM.
Citera
2022-07-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
En lärare på skolan tycker att det är beklagligt med all rasism mot gärningsmannen:

Man ska tydligen inte hata en mordisk pedofilvåldtäktsman.

https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/
Skulle vilja höra en framtida debatt med henne och Rebecka från Riks.
Citera
2022-07-15, 22:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Nu har jag inte läst in mig på fallet...men om han säkert blev identifierad som GM av det första offret...och DNA visade på honom, och det inte var någon annan hon tog miste på...så verkar det konstigt att han bara fick tillfälle att gå där och göra om det!!!

BO identifierade honom från foto i en skolkatalog. Då han ska ha varit 12 år vid det kvinnoöverfallet, så blir det inte någon ytterligare åtgärd från rättsväsendet. Resultatet av den lagstiftningen ser vi nu.
Citera
2022-07-15, 22:41
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Problemet är att Hagamannen borde ha deporterats vid födseln, 14-åringen likaså som var drivande att slå i hjäl den hemlöse mannen och likaså 14-åringen som våldtog Nella innan hans partner in crime skar halsen av henne.

Din logik med huvudfokus på politik.
Det är fascinerande att du tror att svenska brottslingar på något sätt negerar invandrares brott.
Tvärtom så har vi tillräckligt med egna brottslingar och vi behöver inte vara slasktratt för menas mest misslyckade och farliga släkter.
Utvisa hela hans släkt.
Citera
2022-07-15, 22:43
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
En lärare på skolan tycker att det är beklagligt med all rasism mot gärningsmannen:

Man ska tydligen inte hata en mordisk pedofilvåldtäktsman.

https://samnytt.se/larare-rasar-over...ok-sluta-hata/
Helt hjärndöd. Med det där tänket så kommer hon eller hennes egna barn råka ut för samma sak i det " nya spännande Sverige". Sverige är förlamat pga såna som uttrycker sig som hon.
Senast redigerad av SnilleFix 2022-07-15 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in