2022-07-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du och likasinnade har verkligen gett järnet i den här tråden och återkommande förespråkat, att det inte ska omnämnas, att barn från den tidigare befolkningen får betala priset för de invandringsansvariga politikernas egen politik - vilket den här lilla flickan är ett illustrativt exempel på.

Det är en kille i detta fallet inte alla invandrare. Det får visst nämnas vilket görs hela tiden, men ett politiskt slagträ och uthängningar för att tjäna sin egen agenda är enligt min uppfattning så lågt att man funderar på om alla celler verkligen finns med. Jag har sett tidigare fall där man utnyttjat försvarslösa brottsoffer i brunmedia och där familjerna fått ryta ifrån att dom absolut inte vill förknippas med den typen av smuts.
Citera
2022-07-17, 14:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Det handlar väl primärt om flickan! Ska hon behöva bli igenkänd vart hon än går, att främmande folk ska behöva veta vad hon utsatts för!?
Det räcker med att folk vet att en 9-åring har blivit skändad och misshandlad i ett fullständigt vidrigt brott, ska denna stackars 9-åring också behöva bära att alla vet att det var just hon som utsattes? Hon har rätt till sin anonymitet och har inte valt att bli någon frontfigur eller symbol!
I Skellefteå kommer ju tyvärr alla att veta att det var hon, men ska även övriga Sverige prompt behöva veta det?
Mamman la väl upp bilden för sina vänner, sedan spred någon hennes konto i tråden, snabbt därefter stängde mamman kontot. Det talar väl ganska starkt för att hon INTE ville att bilderna skulle spridas till kreti och pleti?
Och att som vissa sidor har gjort, publicera bilder på hennes ansikte, även när det inte var uppsvällt och igenmurat till okändbarhet, är gränslöst och oförlåtligt.
L har inget att skämmas för, det är ju helt självklart, men hon har rätt till sin anonymitet och det är ofattbart att vuxna människor, som engagerar sig så starkt i fallet, ändå inte kan värna mer om den lilla flickan L, 9 år, bakom brottet. Lämna henne ifred!

Vi har ingen aning om, varför mamman gjorde sitt Instagramkonto privat efter någon dag.

Mamman kanske drabbades av skuldbeläggande påstötningar från vänstern/vänsterliberalerna, som framhöll att allmänheten inte bör kunna se konsekvenserna av den unika invandringspolitiken?
Citera
2022-07-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Sant men pengar lär nog komma till användning ändå, hur länge kan det dröja innan flickan tex bara törs vara ensam hemma?
Tappar 20% då dom inte jobbar utan måste vara hemma och vårda barnet, kommer troligen bli många besök på bup mm. Fy fan vad jag tycker synd om denna familj..
jepp gör jag med hoppas dom får all hjälp dom behöver med
Citera
2022-07-17, 14:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är synnerligen stötande att du och likasinnade fördömer, att mamman inte ville dölja, hur illa tilltygad den lilla flickan var.

Det är synnerligen stötande att du utnyttjar denna fruktansvärda händelse för att plocka politiska poäng.

Du bryr dig inte ett dugg om flickan, hennes integritet eller vad som är bäst för henne.

Det enda du bryr dig om är att MGM är från Afrika. Hade han varit vit så hade det inte varit intressant för dig.
Citera
2022-07-17, 14:58
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Du måste vara dagens idiot. Det ända du är ute efter är att skydda negern! Varför i helvete skulle det här ha tystats ner, och varför är du så sugen på att skydda GM. Försök inte ett ord med att du tänker på flickan.
Om du på allvar i något av mina inlägg i tråden läser in att jag skyddar gm är tyvärr din läsförståelse mycket låg. Om du tror att jag skriver att brottet ska tystas ner är din läsförståelse lika låg.
Att inte sprida ansiktsbilder på en medvetslös och skändad 9-åring flicka så att hon kan kännas igen för hela Sverige borde dock vara en självklarhet för alla med intakt moral.
Citera
2022-07-17, 15:01
Medlem
Sannolikheten för att hon blir igenkänd pga fotot när hon rör sig bland folk är NOLL. Blir hon frisk kommer hon inte se ut som på fotot ändå. Däremot kommer folk som vet vem hon är känna igen henne när de ser henne för de vet vad hon råkat ut för. Det är inte fotot de kommer tänka på då.
Citera
2022-07-17, 15:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Citat:
Du och likasinnade har verkligen gett järnet i den här tråden och återkommande förespråkat, att det inte ska omnämnas, att barn från den tidigare befolkningen får betala priset för de invandringsansvariga politikernas egen politik - vilket den här lilla flickan är ett illustrativt exempel på.
Det är en kille i detta fallet inte alla invandrare. Det får visst nämnas vilket görs hela tiden, men ett politiskt slagträ och uthängningar för att tjäna sin egen agenda är enligt min uppfattning så lågt att man funderar på om alla celler verkligen finns med. Jag har sett tidigare fall där man utnyttjat försvarslösa brottsoffer i brunmedia och där familjerna fått ryta ifrån att dom absolut inte vill förknippas med den typen av smuts.

Ja, det är ett brottsoffer i detta fall - en svårt misshandlad liten flicka.

Väljarna har aldrig fått rösta om din uppfattning, att lite svinn får man räkna med... den tidigare befolkningen får finna sig i att bli ihjälslagen ibland s.a.s. för den goda sakens skull. Det är en agenda, som verkligen är låg och en moralisk kollaps.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-17 kl. 15:52.
Citera
2022-07-17, 15:04
Medlem
Larasofts avatar
När GW inte uttryckte tvivel kring att det är rätt GM så känner jag mig lugn, tvärtom antog han att det fanns stark bevisning. Jag har tidigare inte varit bekväm med 1. att mgm själv påkallat hjälp 2. att mgm tidigare attackerat en vuxen kvinna 3. pappans koppling till narkotikabrott.

Dessa tankar kan verka stötande och är lästa på egen risk.
Citera
2022-07-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Mamman tog fotot, lade ut på FB och bad att det skulle delas.
Vad som framkommit hittills är att flickan fortfarande ligger på intensiven.

Nej, mamman har aldrig bett att foton på dottern skulle delas. Fotot kommer från en story på mammans Instagram - som låg ute i 24 h - hon lade aldrig ut något på FB.

Du kanske blandar ihop det med insamlingen som mammans syster gjorde på Facebook? Där undrades det om man fick dela inlägget vilket mammans syster godkände och önskade.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det kommer från instagram? Hon har väl inte skrivit att det ska delas heller.

Det stämmer, mamman lade ute en story på Instagram, med tre bilder med texter skrivna av mamman. En av dessa tre bilder där flickan ligger på höger sida är den som spridits i tråden och på åtskilliga andra ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Mamman har postat en maskerad bild med textruta på den och jag har sett två andra ( tagna av sjukhuspersonalen) omaskerade som inte mamman har postat utan textruta.
Här är den ena (som inte någon mamma postat):

http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html

Mamman postade inte en maskerad bild, den har maskerats i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
På facebook?

Jag har bara sett att hon postat en bild, med text, omaskad, på instagram. Det stod ingenting om att hon ville att den skulle delas där.

Har sjukvårdspersonal fotograferat borde de avskedas.

Precis, bild nr 2 av de 3 bilderna från mammans Instagram. Stod absolut ingenting om att den skulle delas.

Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Ja möjligt, men de talar kanske inte om det för någon? Ett ögonblick med telefonen bara

Den andra bilden är ändå tydligare, på den ser man även läkare och två systrar som hjälper läkaren med något.

Jag vet inte vad det är för bild du refererar till, eller var du sett den, kan i så fall vara någon ur personalen som läckt ut den bilden.

Den andra bilden som fanns på mammans story med bild på dottern, är tagen från fotändan av dotterns säng, ingen personal finns med på bilden. Men med text skriven av mamman.

Citat:
Nej. Den bild som du nitman länkade till ovan la mamman ut i stories. Hon la ut två bilder på sin dotter. Den ena har spridits rejält, den andra var den här, är jag i princip 100 på. Är dock säker att det var två bilder från sjukhussängen. Trist om sjukvårdspersonalen misstänkliggörs för att ha spridit bilder.
Och i flödet en massa bilder på döttrarna, bland annat en porträttbild från i midsommars där flickan log stort med en blomsterkrans i håret. Stackars lilla barn. Sån ofattbar grymhet.

Stämmer att det är två bilder från dottern i sjukhussängen samt en tredje bild där man ser mamman hålla dotterns hand i sin hand, samt ett gosedjur på dotterns arm.
Citera
2022-07-17, 15:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Det handlar väl primärt om flickan! Ska hon behöva bli igenkänd vart hon än går, att främmande folk ska behöva veta vad hon utsatts för!?
Det räcker med att folk vet att en 9-åring har blivit skändad och misshandlad i ett fullständigt vidrigt brott, ska denna stackars 9-åring också behöva bära att alla vet att det var just hon som utsattes? Hon har rätt till sin anonymitet och har inte valt att bli någon frontfigur eller symbol!
I Skellefteå kommer ju tyvärr alla att veta att det var hon, men ska även övriga Sverige prompt behöva veta det?
Mamman la väl upp bilden för sina vänner, sedan spred någon hennes konto i tråden, snabbt därefter stängde mamman kontot. Det talar väl ganska starkt för att hon INTE ville att bilderna skulle spridas till kreti och pleti?
Och att som vissa sidor har gjort, publicera bilder på hennes ansikte, även när det inte var uppsvällt och igenmurat till okändbarhet, är gränslöst och oförlåtligt.
L har inget att skämmas för, det är ju helt självklart, men hon har rätt till sin anonymitet och det är ofattbart att vuxna människor, som engagerar sig så starkt i fallet, ändå inte kan värna mer om den lilla flickan L, 9 år, bakom brottet. Lämna henne ifred!
Mycket bra sammanfattat med flickans perspektiv i centrum.
Det finns en anledning med mycket högre sekretess kring barn. De är sköra och sårbara och rent generellt att spridning av bilder kan generera straff.

Det vore önskvärt om hon fick vara i fred som offer för brutalt övervåld med risk för dödlig utgång och slippa riskera bli offer ytterligare ännu en gång för en politisk agenda eller allmänt drama.

Det absolut primära är att hon inte skadats så illa att hon fått bestående men, att hon får det stöd och den vård hon behöver både psykiskt och fysiskt och ska lämnas ifred med sin familj.
Citera
2022-07-17, 15:08
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Smart drag och vänta med mordförsöket efter PUT.
Du hittar politiskt slagträ i alla partier. Tar mig 5 min att få fram samtliga.

Han borde inte ha varit här från första början. Vilket märks nu när både man kritiserar ålder och läser dokument om hans historia. Behöver du seriöst en här inne som förklarar det för dig. ?

Du hittar brottsoffer i samtliga partier som lyfts i politiskt syfte.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-17 kl. 15:11.
Citera
2022-07-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Den nya lagen är till för att skydda barn från omdömeslösa föräldrar.

Det är föräldrarnas uppgift att skydda henne mot alla nyfikna människor. Inte att fläka ut henne på Internet.

Förhoppningsvis så får de hjälp nu av professionella experter som vet hur man bäst stöttar ett barn som varit utsatt för något så fruktansvärt.
Du är ett bra exempel på "lika för alla" idiotsvensken där allt måste vara perfekt annars blir folk krängta eller snubblar i sin lilla bubbla.

Det finns inget som är perfekt bara perfekt operfekt och 50% av alla statens experter kan dra åt helvete för nästan alla kan ta hand om sig själva utan statens förmyndarskap och röstfiske.

Jag ser en öppen mamma som bryr sig och inte skäms för att pojken valde hennes dotter till sitt vansinniga umgänge. En fruktansvärd otur att cykla där när monstret var ute och rörde på sig.

Hoppas nu att monstret blir behandlat som ett monster och att de finner en plats till det i Etiopien hans hemland bland eget folk som förstår honom och kommer att sätta gränser om han vill överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in