Citat:
Ursprungligen postat av
Orobanche
Mamman tog fotot, lade ut på FB och bad att det skulle delas.
Vad som framkommit hittills är att flickan fortfarande ligger på intensiven.
Nej, mamman har
aldrig bett att foton på dottern skulle delas. Fotot kommer från en story på mammans Instagram - som låg ute i 24 h - hon lade aldrig ut något på FB.
Du kanske blandar ihop det med insamlingen som mammans syster gjorde på Facebook? Där undrades det om man fick dela inlägget vilket mammans syster godkände och önskade.
Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Det kommer från instagram? Hon har väl inte skrivit att det ska delas heller.
Det stämmer, mamman lade ute en story på Instagram, med
tre bilder med texter skrivna av mamman. En av dessa tre bilder där flickan ligger på höger sida är den som spridits i tråden och på åtskilliga andra ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av
nitman
Mamman har postat
en maskerad bild med textruta på den och jag har sett två andra ( tagna av sjukhuspersonalen) omaskerade som inte mamman har postat utan textruta.
Här är den ena (som inte någon mamma postat):
http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html
Mamman postade inte en maskerad bild, den har maskerats i efterhand.
Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
På facebook?
Jag har bara sett att hon postat en bild, med text, omaskad, på instagram. Det stod ingenting om att hon ville att den skulle delas där.
Har sjukvårdspersonal fotograferat borde de avskedas.
Precis, bild nr 2 av de 3 bilderna från mammans Instagram. Stod absolut ingenting om att den skulle delas.
Citat:
Ursprungligen postat av
nitman
Ja möjligt, men de talar kanske inte om det för någon? Ett ögonblick med telefonen bara
Den andra bilden är ändå tydligare, på den ser man även läkare och två systrar som hjälper läkaren med något.
Jag vet inte vad det är för bild du refererar till, eller var du sett den, kan i så fall vara någon ur personalen som läckt ut den bilden.
Den andra bilden som fanns på mammans story med bild på dottern, är tagen från fotändan av dotterns säng, ingen personal finns med på bilden. Men med text skriven av mamman.
Citat:
Ursprungligen postat av
cleovarnamnet
Nej. Den bild som du nitman länkade till ovan la mamman ut i stories. Hon la ut två bilder på sin dotter. Den ena har spridits rejält, den andra var den här, är jag i princip 100 på. Är dock säker att det var två bilder från sjukhussängen. Trist om sjukvårdspersonalen misstänkliggörs för att ha spridit bilder.
Och i flödet en massa bilder på döttrarna, bland annat en porträttbild från i midsommars där flickan log stort med en blomsterkrans i håret. Stackars lilla barn. Sån ofattbar grymhet.
Stämmer att det är två bilder från dottern i sjukhussängen samt en tredje bild där man ser mamman hålla dotterns hand i sin hand, samt ett gosedjur på dotterns arm.