2022-07-16, 18:17
Medlem
Typiskt kvinnor. Hon hade nog velat ta hand om pojken själv. Se bara på han som mördade Kim Wall han får väl skottkärran full med kärleksbrev till sitt cell.

Kvinnor tänker aldrig på offer bara hur synd det är om förvarna och att de ska tas om hand.
Citera
Bannlyst
Den här killen blockade hon..
” Tycker du lika synd och försvarar han som döda hon under Almedahlsveckan? Är de synd om alla våldtäksmän och mördare? Ska vi hela onda personer med handhjärtan? Om du jobbar i skolan varför då inte ta upp hur en person som begått likande brott innan fortsatt får gå i skolan med unga tjejer? En person som till och med polisen nu tvekar om åldern är rätt på ska gå med vad man nu tvivlar på inte är jämnåriga. Är det inte en västlig sak just i din roll att säkerhetskälla hur detta verkar ha blundats för och där just en arbetsplats som din där med blir en farozon för dina elever?

Problemet är väl i stor del att Skellefteå som stad är extremt rött och där man just väljer titta bort för problemen och precis som du skriver att du tänker ta bort kommentarer som inte delar din bild. Precis som man gör i diktaturer. Jag har varken varit otrevlig, hatisk eller något av de punkter du satt upp så anser inte de belägger något att tas bort men de går inte blunda för att de du väljer summera detta hemska brott med utöver hur du själv inte vill gå förbi brottsplatsen (trots du inte är offret) är att detta inte handlar om hudfärg. Det ligger en liten flicka och kämpar för sitt liv. De är hon som ska ha alla tankar från oss inte hur du går en omväg på din vanliga promenad. Du hänger ut personer på Flashback för kommentarer och lägger all vikt på deras hat.

Men inte en sekund inte ett ord la du på hänga ut och ifrågasätta politiker, socialtjänst, psykiatri och rättssamhället med polisen för att de lät denna galning härja fritt efter de tidigare händelserna och möjliga misslyckandet i åldersindelning. Säger inte de lite om din egen syn på de väsentliga här?
Detta hade inte varit ett fall om de saker du inte vill peka på hade funkat, det är inte töntarna på Flashback som låg bakom överfallet. Och nej jag skriver inte ett ord på Flashback själv”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Vet du vad pedofili är? Slå upp det. Det är inte normala känslor att ”hata” och kalla en intellektuellt förståndshandikapp tonårspojke för ett pedofilt monster. Jag älskar honom verkligen inte, men jag kan iaf ha distans nog att förstå att det finns trauman i hans bakgrund och troligen en rejäl empatistörning som leder till en gärning som denna. Det innebär inte att jag behöver hata eller älska det som skett, det är fruktansvärt. Inget blir dock bättre av det som sker härinne.

Tänk på vilka trauman han gått igenom! Där kom den.

Översättning: vi ska inte skydda barn i Sverige mot farliga personer OM deras beteende kan förklaras av trauman eller empatistörning? Nånting säger mig att du inte skulle tillämpa den logiken om det gällde dina egna barn.
Citera
2022-07-16, 18:18
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mission accomplished alltså. Det var ju kändisskap hon var ute efter.

Hon blir säkert framröstad eller nominerad som "Årets svensk" för att hon vågar stå upp mot främlingsfientlighet och rasismen.....
Citera
2022-07-16, 18:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Inte bara sossarna som ställt till det.
Har du glömt Reinfeldt?
- ”Öppna era hjärtan”
-” nya spännande Sverige”
- ”Sverige har massor av plats”

Den oansvariga massinvandringen är de flesta partiernas ansvar.
Reinfeldt & anda ansvariga politiker bär ett större ansvar för detta än den (förmodligen 17-åriga) negern.
Citera
2022-07-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Och advokaten som tjänar storkovan på detta. I USA för 150-300 år sedan hade han fått "riding the rails".
Det är rätt märkligt att ingen inom MSM har granskat advokaternas egenintresse i hela migrationsbranschen. 20 000 för att förnya en asylansökan, d.v.s. fylla i ett A4-papper som skickas in till migrationsverket.
Citera
2022-07-16, 18:21
Medlem
Driftstopps avatar
Trauma gm har. Dra åt helvete förfan.
Citera
2022-07-16, 18:23
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Vi behöver inte kalla dem för rovdjur. Men vad ska man kalla dem då, män som ser kvinnor som villebråd? Tror du att alla människor från alla länder har samma kvinnosyn och värderingar som vi är vana vid i Sverige (ja, det finns även svenskar med hemsk kvinnosyn)? Samma kultur?

Det är jättefarligt och oklokt att lära unga tjejer och kvinnor att alla är lika, alla vill väl och att aldrig vara misstänksam mot någon, eller killar också för den delen för alla kan råka illa ut. Det är ju helt oförberedda och ovetande om att det finns risk för att vissa har inte samma syn på vad som är ett brott, inga spärrar och ibland helt gränslöst beteende.

Jag tänker att det är flera saker som spelar in här. Den här pojken har bott i Sverige i några år, har bedömts ha ett intellektuellt funktionshinder, har trakasserat tjejer sexuellt i sin skola och eventuellt anfallit en kvinna bakifrån tidigare. Han har förmodligen inte fått med sig en god kvinnosyn hemifrån, men det är svårt att veta. Han har svårt att göra sig förstådd (enligt tråden). Dessa faktorer tillsammans skulle kunna påverka hans vardag och psyke, samt förståelse kring socialt samspel och sexualitet. Det försvarar inte på något sätt hans gärning, men kan ge ledtrådar.

Jag skulle kalla honom en ung våldtäksman med aggressioner och sadistiska tendenser. Han delar tyvärr den egenskapen med alltför många andra unga män som gillar att utnyttja, plåga, slå sönder, våldta, sexuellt utnyttja och misshandla eller döda kvinnor. De männen kommer från Farsta, Umeå, Malmö, Göteborg, Vasastan, Eritrea, Irak, USA, Colombia osv.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
okej tack. men varför hatar folk henne då egentligen? är folk dumma i huvudet och tycker det är fel att stå upp mot rasismen? Jag vet är sverige är ett väldigt smygrasistiskt land, det är inget nytt.

vill återigen säga att jag skulle aldrig gått ut på sociala medier eller engagerat mig kring nätet om jag var i hennes sits. otroligt osmidigt med tanke på hur folk är just på nätet.

Jag tror inte att folk hatar henne egentligen, folk är bara väldigt upprörda över det som har hänt.

Tror heller att vreden mot gärningsmannen handlar om rasismen. Visst används säkert n-ordet rikligt, men jag tror folk var lika förbannade över våldtäktsmannen och Pernilla- och Englamördaren Anders Eklund.

Faktum är att dessa två vad jag kan se uppvisar likheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Reinfeldt & anda ansvariga politiker bär ett större ansvar för detta än den (förmodligen 17-åriga) negern.
Jag skulle gärna vilja se beslutet och motiveringen SAMT namnet på den migrationsverksanställde som gav PUT till GM.
Citera
2022-07-16, 18:24
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Tänk på vilka trauman han gått igenom! Där kom den.

Översättning: vi ska inte skydda barn i Sverige mot farliga personer OM deras beteende kan förklaras av trauman eller empatistörning? Nånting säger mig att du inte skulle tillämpa den logiken om det gällde dina egna barn.

Var läser du in att jag säger att trauman eller empatistörningar är en ursäkt?
Du kan inte skydda dina barn mot sexuellt våld genom att utvisa en brottsling.
Citera
2022-07-16, 18:25
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Jävla fitta! Hur kan läraren sitta och säga att hon inte fattar hur människor kan känna hat!
Jag tänker INTE Lägga av och vara tyst! Jävla sosse-tv.
Hon får tv-tid, men de som anser att etiopiern har gjort fel blir de dåliga.
Samma jävla sätt när man lägger fakta på bordet och röstar på det parti som har verkligheten på sin agenda. Då är man rasist.
Vem fan är de att sätta sig på sina Goda höga hästar.

Hur ska de göra sen? Se till att GM Och offret ska gå i terapi tillsammans och prata ut om vad som hänt.
LÅT OSS FÅ HATA DEN JÄVEL SOM HAR VÅLDTAGIT EN NIOÅRIG FLICKA ANALT OCH VAGINALT, SATT BUNTBAND RUNT HENNES HALS, MISSHANDLAT HENNE TILL OIGENKÄNNLIGHET....
Det är min jävla rättighet att HATA OCH ÖNSKA DEN IDIOTEN ALLT ONT I VÄRLDEN, Han har förbrukat sin rätt till att leva i människoflocken! Han är ett monster!

Hur vet du dessa detaljer om övergreppet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in