2022-07-15, 09:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Så typiskt PK fail och SVT att försöka vända på orsak och verkan och skylla på miljö när det handlar om svartskallar.

Svartskallar/negrer med låg IQ och dålig ap-impulskontroll som är ytterst aggressiva och utåtagerande är orsaken till att de inte klarar skolan, inte tvärt om.

Inga terapeuter eller skolor i världen kan ändra på individer som tortyrvåldtar och försöker mörda småflickor.

Lägger in en liten värdering i ditt sista stycke, då det är viktigt att förstå.
Den här händelsen har uppenbarligen barkat helt åt helvete när en kille tar det så här långt och under utdragen tid förorsakar sådan här skada på en 9-årig flicka.
Det lär ha funnits åtskilliga chanser för honom att besinna sig, men det verkar gått åt rakt andra hållet i huvudet på honom.
Har skrivit det tidigare men säger det igen; Det är en individs handlingar som hela tiden sätter ribban för individens lägsta kapabla nivå.
Här kan aldrig sociala insatser, skolning, samtal och liknande mjuka metoder råda bot.

Den här killen har detta i sig.
Han kommer kosta samhället en enorm resurs i framtida styrning/kontroll, och risker kommer alltid finnas med honom.
Citera
2022-07-15, 09:58
Medlem
fakbabs avatar
Det har framkommit att pojken lider av en intellektuell funktionsnedsättning. Man ska nog vara försiktig med att skuldbelägga givet detta. Men samtidigt får vi hoppas att personen låses in via lämplig vårdform så att nya brott inte kan begås.
Citera
2022-07-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Mitt fetade… visst kan det vara jobbigt med ett barn som har en utvecklingsstörning… men då skaffar man INTE nya barn! Det är ingen rättighet att skaffa barn.. först tar man hand om dom man har! Man skaffar INTE barn med en som bor i ett annat land medan man själv lever på bidrag i landet man bor i… OM mamman hade brytt sig hade hon inte skaffat unge efter unge och skitit i dom… OM mamman hade brytt sig hade hon lagt ner tid och stimulerat sin son och uppfostrat han! Istället lät hon han bara vara och sköta sig själv…
Det finns många som är som GM men som inte våldtar och misshandlar 9åringar.. skillnaden är att dessa barn får kärlek och stimulans av en förälder som bryr sig och får hjälp i livet!
Mamman borde frånta vårdnaden om alla sina ungar och steriliseras omgående!
Varför tror du dom"flyr"hit?
Citera
2022-07-15, 10:03
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Ja sönderslagen, de som hittade henne beskriver henne som likblek.
Syrebrist förmodligen.

Det är illa.

Ja, fruktansvärt.

Krama era barn idag.
Citera
2022-07-15, 10:06
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Det har framkommit att pojken lider av en intellektuell funktionsnedsättning. Man ska nog vara försiktig med att skuldbelägga givet detta. Men samtidigt får vi hoppas att personen låses in via lämplig vårdform så att nya brott inte kan begås.
Mer eller mindre generellt i u-länderna, gentekniska fel helt enkelt.
Citera
2022-07-15, 10:08
Medlem
Alwaysrights avatar
Hur kommer det sig att en dysfunktionell familj utan asylskäl (Etiopien är inget kollapsat land i krig) får permanent uppehållstillstånd?

- särskola
- får barn efter barn m försörjningsstöd (antages få inga uppgifter finns om moderns jobb). Kan ratsit kollas (behöver moderns namn)!?

De borde inte fått förnyat uppehållstillstånd!
Citera
2022-07-15, 10:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, den där pöbelstilen funkar inte för fem öre.

Det är allt mellan pinsamt att se hur vuxna beter sig som nån relik från medeltiden till att det de facto är olagligt att uppmuntra till mord.

Att sen börja rättfärdiga skiten med långsökt dravel om rätten att reagera emotionellt under nån universell lag är - om möjligt - mer korkat.

Jag är främst intresserad av att flickan vaknar och inte har bestående men. Hon är givetvis den det är synd om som brottsoffer.

Nästa fundering berör vart det gått så förbannat snett med tanke på alla varningssignaler han uppvisar.

Flickans hälsa är främst, givetvis.
Samt i förlängningen hennes familj, och hur dom har det med hanteringen av allt detta.
Här är dock inget debattunderlag eller något att fundera kring särskilt mycket, då det dels ej rapporteras något om hennes hälsoläge, och dels har detta liksom nu skett.

Jag funderar väldigt mycket på hur många sådana här tickande bomber det finns i samhället och som på detta myndighets-manér missas, felhanteras, slarvas med eller rent av förringas av politiska skäl...

...kontra hur många 9-åriga flickor på cykel som tar sig hem själva efter sommarfritids.

Just så att en sådan här sak aldrig tillåts ske igen.
Här finns i min mening en hel grupp vuxna människor som har flickans hälsa på sitt samvete, och som faktiskt bör straffutmätas.
Pojkens mamma, lärare/ledning på skolorna, Soc-personal, politiker mfl som uppenbarligen ej tagit ansvar för att bedöma den här killens riskabla existens i samhället.
Att detta nu skett, är betyget vuxenvärlden kring den här killen får. Det är deras fel till stor del, och detta kommer ske igen och igen sålänge vuxna människor arbetar på detta sätt.
Citera
2022-07-15, 10:09
Medlem
Emma jangestig överlevde trots flera hammarslag mot huvvet och låg i koma länge. Men hennes 2 barn dog
Citera
2022-07-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Menar du här eller på Facebook?
Jag tror att han känner till den här pojken mycket väl
Citera
2022-07-15, 10:12
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur fan tolkar du en relativt lång intervju?

Har ni ludd i huvudet med tanke på alla patetiska retoriska försök att få det till att det är synd om gärningspersonen?

Psykolog Olof Risbergs huvudsakliga budskap är: "vad hade vi kunnat gjort mer" vilket han inleder med.
Han är snarare kritisk och tar upp att vissa barn som behöver hjälp inte uppmärksammas tillräckligt.

Han pratar givetvis om prevention. Vikten av att förhindra att den problematik som ses inte ska eskalera.

Han betecknar det som hänt "det här vidriga" och att det var ett "besinningslöst våld".

Inte fan kan nåt barn klassas som annat än trasigt (motsatsen till hel, frisk och sund) om han samtidigt påtalar empatistörning, brist på impulskontroll och raseri.

Andra delar av intervju, avskrift:

" Begår man sånt här besinningslöst våld, alltså ett raseri, då har man en slags empatistörning, man har också en impulskontroll som inte fungerar. Det här raseriet måste ha nåt slags ursprung så det är klart att det är en trasig pojke som begått det här vidriga."

"Ibland när jag är ute på skolor, vilket jag ofta är, så brukar jag fråga vilka fem pojkar är ni mest oroliga för. Kloka lärare brukar kunna se och nu vet vi inte i det här fallet, det blir ju spekulativt, men att försöka se på barn, där de håller på att tappa kontrollen, och där vi också inte har insyn längre, där tycker jag vi ska bli bättre. "

Han nämner BUP och åberopar att långt bak i tiden fanns det terapiskolor och familjebehandlingsavdelningar.

" Barn som inte klarade av skolan och var ytterst aggressiva och utåtagerande - det fanns möjlighet för dom att få något speciellt och jag tycker att dom möjligheterna har blivit för små idag, jag tycker att det är en svaghet.
Barn ska klara av den vanliga skolan och det är många som inte gör det idag. "

https://www.svtplay.se/video/3568690...373&id=eryrw52

Den vanligaste missuppfattningen bland socialarbetare är att ”ingen föds ond” jag tror helt enkelt inte på det. Jag tror att vissa människor m, ett väldigt litet fåtal faktiskt kan födas onda, och då kan man inte peka på socioekonomiska faktorer som ondskans ursprung, det borde en rationellt tänkande individ begripa.
Citera
2022-07-15, 10:12
Medlem
StigHelmutts avatar
Kan nån länka bilden på odjuret?

Sen kan jag inte låta bli att tänka på offrets föräldrar.
Som borde vara i 45 års-ålder, med andra ord en av alla dåtida ovetandes norrlänningar som ändå tjafsade om rasism då shockade storstadsbor började vittna om utomeuropeiska nyanländas våldskapital, och hur miljöerna förändrades med detta inträde

men men, nu vet dom
Citera
2022-07-15, 10:13
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab

Smart nog att vänta tills permanent uppehållstillstånd. Han lyckades hålla ut 7 dagar efter.
Smart nog att inte röra sin egen familj trots 4 syskon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in