Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, den där pöbelstilen funkar inte för fem öre.
Det är allt mellan pinsamt att se hur vuxna beter sig som nån relik från medeltiden till att det de facto är olagligt att uppmuntra till mord.
Att sen börja rättfärdiga skiten med långsökt dravel om rätten att reagera emotionellt under nån universell lag är - om möjligt - mer korkat.
Jag är främst intresserad av att flickan vaknar och inte har bestående men. Hon är givetvis den det är synd om som brottsoffer.
Nästa fundering berör vart det gått så förbannat snett med tanke på alla varningssignaler han uppvisar.
Flickans hälsa är främst, givetvis.
Samt i förlängningen hennes familj, och hur dom har det med hanteringen av allt detta.
Här är dock inget debattunderlag eller något att fundera kring särskilt mycket, då det dels ej rapporteras något om hennes hälsoläge, och dels har detta liksom nu skett.
Jag funderar väldigt mycket på hur många sådana här tickande bomber det finns i samhället och som på detta myndighets-manér missas, felhanteras, slarvas med eller rent av förringas av politiska skäl...
...kontra hur många 9-åriga flickor på cykel som tar sig hem själva efter sommarfritids.
Just så att en sådan här sak aldrig tillåts ske igen.
Här finns i min mening en hel grupp vuxna människor som har flickans hälsa på sitt samvete, och som faktiskt bör straffutmätas.
Pojkens mamma, lärare/ledning på skolorna, Soc-personal, politiker mfl som uppenbarligen ej tagit ansvar för att bedöma den här killens riskabla existens i samhället.
Att detta nu skett, är betyget vuxenvärlden kring den här killen får. Det är deras fel till stor del, och detta kommer ske igen och igen sålänge vuxna människor arbetar på detta sätt.