2022-07-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Chang Frick skrev något om det. Men läste inte så noga, så han kanske var ironisk?

Den feta idioten har väl inget av värde att skriva om. Att vara ironisk i en tragedi är ju allt annat än normalt. Däremot mår människorna på orten inte bra och det är hatisk stämning och en jakt på den misstänkta pojken. Jurister varnar också för spridningen av bilderna både på offer och misstänkt vilket kan utgöra olaga integritetsintrång.
Citera
2022-07-12, 23:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Tror myndigheter måste gå ut och berätta om de har förövaren under sträng uppsikt eller inte.
Många är oroliga om det kommer att upprepas.

Då får myndigheterna svara på fler besvärliga frågor och det händer givetvis inte med några månader kvar till ett val.
Citera
2022-07-12, 23:34
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Vad är det för j-a trams du efterfrågar? Flickebarnet är rapporterat på IVA med livshotande skador.
Ska du ha en rapport på alla skador som tillfogats detta stackars barn? Att runka till? Fy fan.
Du får nog ditt lystmäte i subforumet Mondo, Gore & bizzare.
Varför svarar du så otrevligt? Och varför drar du såna slutsatser?
Jag har ingen kuk att runka eftersom jag är kvinna. Jag är samhällsintresserad och efterfrågar ingen "rapport" utan ställde en vanlig fråga eftersom jag funderade över det. Testa att vara lite trevligare i fortsättningen, att vara anonym är ingen ursäkt för att vara otrevlig.
Citera
2022-07-12, 23:36
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det kan vara så att hon inte vaknade. Sjukhuset har inte mandat av föräldrarna att lämna information om flickan. Eller de har inte haft. Vid ett ev dödsfall ändras det kanske efter någon dag. Låt familjen ta den tid de behöver innan de informerar omvärlden om vad som händer.
Man blir ju lite fundersam och orolig eftersom systerns penninginsamling avslutades så snabbt. Kan tyda på det värsta scenariot
Citera
2022-07-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FridayThirteen02
Det här är det dummaste jag läst någonsin. Kulturkrock my ass. Snacka om att vara inskränkt när du inte ens har koll på att hederskultur i många afrikanska och arabiska (u-)länder å ena sidan bestraffar händelser som dessa ”öga för öga”, såväl som att funktionshindrade barn lämnas vind för våg/”sätts ut” till allmän bespottning ifall familjen inte har möjlighet att sörja för barnet.

Dvs, det är i allra högsta grad den svenska mentaliteten som möjliggjort detta - dvs att alla människor har rätt tills sitt människovärde, att barn under 15 inte är straffmyndiga, att rättssäkerhet ska råda trots ett katastrofalt rättssystem osv osv osv.

Dumsnutar som röstar på SD är, för övrigt, inte bättre. Det vi behöver är pragmatisk teknokrati där samhället blir brutalt för de som inte tillför något, varesig det gäller ”svenskar” eller övriga etniciteter som uppehåller sig och/eller har medborgarskap. Inte ännu ett parti med uppmärksamhetskåta karriärister (läs: ”politiker”) som vill lyfta fet lön för bekvämt eller inget arbete.

Nä, som jag nämner i mitt inlägg så har jag tyvärr låg koll på just Afrikanska land.

Men av min egna erfarenhet(som är orelevant i tråden Men relevant för min åsikt) så är det extremt olika synsätt på rätt och fel landen emellan. Min mamma är invandrad från Asien, pappa från en liten Norrlands by. De har väldigt olika syn på vad som är okej/rimligt, vad som anses som brott eller vilka straff som borde ske. Jag vill påstå att detta är pga de olika kulturerna och samhället de är uppväxta i. Många aspekter är lika. Mycket har mamma lärt sig att acceptera och ta del av i Sverige. Tur att min mamma har respekt för landet hon bosatt sig i även om jag och hon har olika syn på saker och ting.

Åter till tråden. Jag har inget emot varken utvecklingsstörda eller mörka. Något jag är starkt emot är de som flyttar till Sverige av olika anledningar och inte väljer att integreras i samhället. Absolut att Sveriges politik nog är en stor anledning till att det är "svårt" MEN det är såååå många som är super, de har liksom tagit upp ett Svensson liv och mår bra. Så varför klarar inte fler av det? Varför är det i alla fall sånna klyftor?

Allt blir vad man gör det till. Finns det en vilja finns det en väg.
Citera
2022-07-12, 23:39
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Intellektuella funktionsnedsättningar yttrar sig ju extremt olika, det borde du veta om du tittat på din brorsas mongokompisar. Själv har jag erfarenhet av en utvecklingsstörd (svensk) som vid puberteten började bete sig på liknande sätt. Hans familj och dagis- och skolväsende har inte fostrat honom fel. Gav sig på kvinnor sexuellt och agerade mycket våldsamt mot den egna familjen. Men inte önskar jag livet ur O*of (som han hette) p.g.a. detta. Undrar däremot om all mobbing han tvingades utstå bidrog till detta. Jag önskar att han får adekvat omsorg och tillsyn. Varför ska jag känna annorlunda inför den 13-åriga killen i Skellefteå?

Och hans stackars mor, vad tvingas inte hon gå igenom på grund av detta?

Men naturligtvis och framför allt önskar vi all välgång för den drabbade flickan.

Men vad jag har förstått har liknande hänt med honom tidigare. Och då borde ju varningsklockorna ringa... Inte minst hos hans mamma. Så, nej, hon är inte oskyldig i det här. Utvecklingsstörd eller inte. Det här skulle aldrig få ha hänt. Och Nån är ansvarig för det.
Citera
2022-07-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Nej det går inte ta hänsyn till det i ett så här allvarlig ärende. Våldtäksmannen har torterat och våldtagot en 9 åring i flera timmar. Det enda som nu finns för detta monster är livstid inlåsning. Ted bundy mördade också som barn- vart han då oskyldig för han var ett barn?
Ditt resonemang är vidrigt, hoppas du dör en långsam och utdragen död i cancer
Jag påstår inte att jag tycker att MGM borde få vistas ute bland folk hur som helst, och han borde absolut inte ha fått vara oövervakad vid brottstillfället med tanke på hans tidigare övergrepp. Efter detta torde sluten vård vara hans alternativ. Vi vet inte vad som hände flickan, och det är makabert att spekulera, men hoppas hon kan ta sig igenom det här och lyckas komma tillbaka till det fullvärdiga liv hon förtjänar.

Att jag tar killen i beskydd är ju för att ni inte tycks begripa att han är ett barn, med utvecklingsstörning, och troligtvis med intellektuell nivå som en betydligt yngre. Och ni åberopar hetsjakt! Ni vill se honom död! Ni är helt jävla väck och det är en skam att ni har rösträtt.
Citera
2022-07-12, 23:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Chang Frick skrev något om det. Men läste inte så noga, så han kanske var ironisk?

Vänsterpartisten och riksdagsmannen Daniel Riazat anordnade en demonstration under parollen: "Jalla, jalla Sverige åt alla!" efter att småbarnspappan Tommy Lundén en vecka före jul 2011 oprovocerat hade misshandlats till döds på öppen gata i Ludvika av fyra (för honom helt obekanta) afrikaner ... så allt är ju möjligt.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-12 kl. 23:45.
Citera
2022-07-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Är han utvecklingsstörd eller hamnade han i särklass för att han var ett problembarn? Av bilden att döma (och de hemska historierna) känns det som ett barn som inte ens en mamma kan tycka om och som skulle vara väldigt lätt att glömma kvar i hemlandet när man själv flyr med resten av familjen, alternativt som någon man borde kvävt med en kudde och sen flytt.

Återigen man blir inte inskriven i särskolan för att man är ett problem mot andra elever. Man blir inskriven efter noga utredning om begåvningsnivå!
Citera
2022-07-12, 23:41
Medlem
Har väldigt svårt att tro att flickan överlever, troligtvis är hon hjärndöd nu eftersom uppvaknandet inte skett efter så lång tid.
Efter ett uppväckningsförsök utan respondering brukar det ta några dagar tills man förklara personen som död.
Ingen fakta i detta fall, men oddsen ser väldigt dåliga ut 😢
Citera
2022-07-12, 23:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Den hatiska stämningen bör riktas mot de styrande politikerna och berörda myndigheter. Man måste ha överseende att det handlar om ett särbarn, om det är sant.

Nej man kan inte ha överseende med något sådant oavsett diagnos... hundar avlivas som de anser vara farliga... detsamma bör gälla människor.
Citera
2022-07-12, 23:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Familjen är ej okänd hos polis. Mor har ej kunskap om hur man tar hand om ett barn.
Tur att hon bara har 5 barn då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in