2022-07-12, 21:23
Medlem
Alwaysrights avatar
Finns det ingen som vet vilka människor som jobbar på soc. Det måste vara en grupp på ett halvdussin pers som är inblandade. Hur länge har de rest, vilken kommun har de flyttat honom till, sitter han på HVB eller SIS? Beslut skall undertecknas och fakturor betalas. Det borde läcka lite uppgifter som kan bearbetas vidare. Någon borde notera om en lägenhet blir upptagen plötsligt av några som drar ned gardinerna. Han har tre syskon, det är svårt att gömma dem!
Citera
2022-07-12, 21:24
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Ny artikel i Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/

Rädsla och hat i Skellefteå efter mordförsöket
Citat:
Samtidigt läggs bilder på både offer och gärningsman ut på sociala medier, medan SD försöker utnyttja våldsbrottet politiskt och säger att den misstänkte har utländsk bakgrund.

Kanske för att detta aldrig hade hänt om vi inte hade importerat aset
Citera
2022-07-12, 21:26
Medlem
Har någon en bild på den skadade tjejen? Det ska finnas men har inte hittat nåt
Citera
2022-07-12, 21:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
En stor kram till den lilla tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
En 10-årig flicka. Ett riktigt barn, till skillnad från monstret.
Nu stänger jag av för i kväll.

Ni som vill kalla mig rasist och annat som ni tycker är fult - skicka gärna PM! Jag tar gärna emot era försök till förolämpningar

Och kram till lilla tjejen! Bli frisk! Bli stark igen!

Ja en stor kram till den lilla tjejen.

Du skriver helt riktigt och bra: Bli frisk! Bli stark igen! Detta vill vi alla.
Citera
2022-07-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Finns det ingen som vet vilka människor som jobbar på soc. Det måste vara en grupp på ett halvdussin pers som är inblandade. Hur länge har de rest, vilken kommun har de flyttat honom till, sitter han på HVB eller SIS? Beslut skall undertecknas och fakturor betalas. Det borde läcka lite uppgifter som kan bearbetas vidare. Någon borde notera om en lägenhet blir upptagen plötsligt av några som drar ned gardinerna. Han har tre syskon, det är svårt att gömma dem!

Det borde vara en rättighet för människor i Sverige att få veta var sådana här personer flyttar.. Så att man kan få välja att bo kvar i staden eller flytta.. Skicka han till Lööfs område.. gärna samma port.. Så hon får känna på hur livet är för oss vanliga svenskar.. Han kanske blir skolkamrat till hennes barn.. Få gå på kalas hemma hos henne?
Senast redigerad av missy123 2022-07-12 kl. 21:31. Anledning: ..
Citera
2022-07-12, 21:28
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Frågan är dock hur han fick med sig henne in i skogen.. var hennes cykel slängd på marken eller var den ordentligt uppställd.. det är också viktiga saker .. tror inte att han varit smart nog att ställa upp cykeln tex.. undrar mer om han i så fall lurat henne med sig.. att det fanns något viktigt i skogen som han skulle visa henne..

Gissningar;
Flickan lekte en stund efter fritids på skolgården sen skulle hon cykla hem. Passerar GM på stigen och han knuffade henne av cykeln. Eller så jagade han efter henne in på stigen och hon ramlar eller han hinner ikapp och knuffar. I fallet kan hon ha skadat hon sig, typ handen/armen/knäet och hade ingen möjlighet att fly.
Om cykeln står upp så kan den visserligen ha ställts upp av GM i efterhand. Men även av chockade vittnen (för att underlätta för ambulans/polis att komma fram).

Hur var modus operandi vid överfallet av kvinnan vid gångtunneln? OM det är samma GM så tror jag att det var ungefär samma metod.
Citera
2022-07-12, 21:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Precis! Att man är utvecklingsstörd i sig innebär varesig att man är empatilös, saknar förmåga att skilj rätt från fel eller viss förmåga att dra slutsatser och planera. Det är absolut fler diagnoser här än bara en utvecklingsstörning. Framförallt måste det ju finnas en ohämmad aggression och empatistörning för att kunna göra ett sådant brott. Jag skulle säga att det är andra saker än utvecklingsstörningen som gör honom till våldsman men utvecklingsstörningen som gör att han åker fast direkt.

Fast just "empatistörning" är lite knepigt just för att han är i åldern där den förmågan typiskt börjar utvecklas på en normal unge utan diagnoser. Jo, mindre barn kan visa sympati för andra men det är mer av ett mekanisk inlärt mönster som de imiterar i socialt samspel med andra. Man känner i hög grad vad man tänker.
Citera
2022-07-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Tycker du verkar rätt rasistisk själv. DU använder N-ordet rätt flitigt

Han använder det för att han vill förminska handlingen som killen gjorde.. om han var vit eller svart skulle inte göra någon skillnad för min del.. en flicka har fått sitt liv förstört.. pga ett monster….
Citera
2022-07-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright

LÄGG NED!
Citera
2022-07-12, 21:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallina
Läste på DN att gärningspojken varit inblandad i ett tidigare överfall i närheten. Varför låses han inte in under utredningstiden kan man undra?

Unga gärningsmän anses må bättre av att inte friheten inskränks. Av samma skäl är MGM redan frisläppt, även nu efter senaste dådet, som definieras som mordförsök.
Citera
2022-07-12, 21:33
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Gissningar;
Flickan lekte en stund efter fritids på skolgården sen skulle hon cykla hem. Passerar GM på stigen och han knuffade henne av cykeln. Eller så jagade han efter henne in på stigen och hon ramlar eller han hinner ikapp och knuffar. I fallet kan hon ha skadat hon sig, typ handen/armen/knäet och hade ingen möjlighet att fly.
Om cykeln står upp så kan den visserligen ha ställts upp av GM i efterhand. Men även av chockade vittnen (för att underlätta för ambulans/polis att komma fram).

Hur var modus operandi vid överfallet av kvinnan vid gångtunneln? OM det är samma GM så tror jag att det var ungefär samma metod.

Skadad arm brukar man ofta få när man försöker skydda huvudet från slag.
Citera
2022-07-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Gissningar;

Någon som kände de som hittade henne skrev att äcklet flyttade på cykeln..
Men jag tror också att hon stannat till och lekt på lekplatsen.. det fanns en sparkcykel som polisen tog med sig har jag för mig.. så han kan ha följt efter henne med den..
Ber för att den stackars flickan klarar sig😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in