Citat:
Ursprungligen postat av
Kbp6541
Problemet är ju kultur-krocken som sker mellan andra länder och Sverige. Vi har olika oskrivna regler vilket bidrar till missförstånd. Jag tycker exempelvis att om man väljer att flytta/fly/semestra till ett annat land så tycker jag det är självklart att man skall respektera det landets seder och regler. Samma sak gäller om man besöker någon I deras hem, så är det deras regler. Är man inte okej med dem så har man all rätt att åka hem eller till någon annan. Det är ju den svenska friheten. Jag kan inte kräva att de jag besöker ska anpassa sig enligt mina krav.
Att denna MGM inte har förståndet att inte utagera på andra människor tycker jag är orimligt. Detta har gjorts av egen vilja. Det finns utvecklingsstörda som aldrig skulle göra något så grovt brott som detta. Precis som att det finns mörkhyade som inte heller nånsin skulle kunna göra något så pass allvarligt.
Men då jag själv aldrig varit i någon Afrikanskt land så kan jag inte bekräfta att deras regler och seder är liknande som vi har i Sverige. Det kanske är okej att våldsföra sig på andra då Sex kanske räknas som ett mänskligt behov precis som att bajsa. Så där är det kanske fritt fram att bajsa varsomhelst och ge sig på vem som helst sexuellt utan medgivande?
Min uppfattning är att du även är från ett annat land än Sverige. Där det kanske är okej att ge sig på 9 åriga flickor(eller begå vilka andra våldsbrott som helst) och sedan be om förlåtelse för sina handlingar inte var ens fel. Det går ju alltid skylla på någon annan men i slutändan tycker jag att som man bäddar får man ligga.
Nu är det så brutalt brott och att du ens resonerar som du gör om MGM när BO är så pass illa vid gör mig mållös..
Det här är det dummaste jag läst någonsin. Kulturkrock my ass. Snacka om att vara inskränkt när du inte ens har koll på att hederskultur i många afrikanska och arabiska (u-)länder å ena sidan bestraffar händelser som dessa ”öga för öga”, såväl som att funktionshindrade barn lämnas vind för våg/”sätts ut” till allmän bespottning ifall familjen inte har möjlighet att sörja för barnet.
Dvs, det är i allra högsta grad den svenska mentaliteten som möjliggjort detta - dvs att alla människor har rätt tills sitt människovärde, att barn under 15 inte är straffmyndiga, att rättssäkerhet ska råda trots ett katastrofalt rättssystem osv osv osv.
Dumsnutar som röstar på SD är, för övrigt, inte bättre. Det vi behöver är pragmatisk teknokrati där samhället blir brutalt för de som inte tillför något, varesig det gäller ”svenskar” eller övriga etniciteter som uppehåller sig och/eller har medborgarskap. Inte ännu ett parti med uppmärksamhetskåta karriärister (läs: ”politiker”) som vill lyfta fet lön för bekvämt eller inget arbete.