2022-07-12, 23:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Läste på Twitter att vänstern kommer att göra en antirasistisk demonstration i Skellefteå med anledning av detta.

Har du en länk?
Citera
2022-07-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Någon nånstans ska/borde ha lärt honom vad som är rätt och fel. Någon har felat... Om det är de som skulle lärt honom rätt och fel, eller han... I vilket fall har han gjort fel. Och har han inte begrepp om det ska han, om inte låsas in, så övervakas så att det inte upprepas. Det går inte att "blunda för det var en utvecklingsstörd"... Och, ja... Jag har erfarenhet av utvecklingsstörda eftersom jag har en bror som är det.... Så den diskutionen kan vi skippa, eftersom han aldrig skulle göra nåt sånt här.
Intellektuella funktionsnedsättningar yttrar sig ju extremt olika, det borde du veta om du tittat på din brorsas mongokompisar. Själv har jag erfarenhet av en utvecklingsstörd (svensk) som vid puberteten började bete sig på liknande sätt. Hans familj och dagis- och skolväsende har inte fostrat honom fel. Gav sig på kvinnor sexuellt och agerade mycket våldsamt mot den egna familjen. Men inte önskar jag livet ur O*of (som han hette) p.g.a. detta. Undrar däremot om all mobbing han tvingades utstå bidrog till detta. Jag önskar att han får adekvat omsorg och tillsyn. Varför ska jag känna annorlunda inför den 13-åriga killen i Skellefteå?

Och hans stackars mor, vad tvingas inte hon gå igenom på grund av detta?

Men naturligtvis och framför allt önskar vi all välgång för den drabbade flickan.
Citera
2022-07-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kbp6541
Problemet är ju kultur-krocken som sker mellan andra länder och Sverige. Vi har olika oskrivna regler vilket bidrar till missförstånd. Jag tycker exempelvis att om man väljer att flytta/fly/semestra till ett annat land så tycker jag det är självklart att man skall respektera det landets seder och regler. Samma sak gäller om man besöker någon I deras hem, så är det deras regler. Är man inte okej med dem så har man all rätt att åka hem eller till någon annan. Det är ju den svenska friheten. Jag kan inte kräva att de jag besöker ska anpassa sig enligt mina krav.

Att denna MGM inte har förståndet att inte utagera på andra människor tycker jag är orimligt. Detta har gjorts av egen vilja. Det finns utvecklingsstörda som aldrig skulle göra något så grovt brott som detta. Precis som att det finns mörkhyade som inte heller nånsin skulle kunna göra något så pass allvarligt.

Men då jag själv aldrig varit i någon Afrikanskt land så kan jag inte bekräfta att deras regler och seder är liknande som vi har i Sverige. Det kanske är okej att våldsföra sig på andra då Sex kanske räknas som ett mänskligt behov precis som att bajsa. Så där är det kanske fritt fram att bajsa varsomhelst och ge sig på vem som helst sexuellt utan medgivande?

Min uppfattning är att du även är från ett annat land än Sverige. Där det kanske är okej att ge sig på 9 åriga flickor(eller begå vilka andra våldsbrott som helst) och sedan be om förlåtelse för sina handlingar inte var ens fel. Det går ju alltid skylla på någon annan men i slutändan tycker jag att som man bäddar får man ligga.

Nu är det så brutalt brott och att du ens resonerar som du gör om MGM när BO är så pass illa vid gör mig mållös..

Det här är det dummaste jag läst någonsin. Kulturkrock my ass. Snacka om att vara inskränkt när du inte ens har koll på att hederskultur i många afrikanska och arabiska (u-)länder å ena sidan bestraffar händelser som dessa ”öga för öga”, såväl som att funktionshindrade barn lämnas vind för våg/”sätts ut” till allmän bespottning ifall familjen inte har möjlighet att sörja för barnet.

Dvs, det är i allra högsta grad den svenska mentaliteten som möjliggjort detta - dvs att alla människor har rätt tills sitt människovärde, att barn under 15 inte är straffmyndiga, att rättssäkerhet ska råda trots ett katastrofalt rättssystem osv osv osv.

Dumsnutar som röstar på SD är, för övrigt, inte bättre. Det vi behöver är pragmatisk teknokrati där samhället blir brutalt för de som inte tillför något, varesig det gäller ”svenskar” eller övriga etniciteter som uppehåller sig och/eller har medborgarskap. Inte ännu ett parti med uppmärksamhetskåta karriärister (läs: ”politiker”) som vill lyfta fet lön för bekvämt eller inget arbete.
Citera
2022-07-12, 23:22
Medlem
Finns det några bilder på våldtäktsnegern?
Citera
2022-07-12, 23:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Intellektuella funktionsnedsättningar yttrar sig ju extremt olika, det borde du veta om du tittat på din brorsas mongokompisar. Själv har jag erfarenhet av en utvecklingsstörd (svensk) som vid puberteten började bete sig på liknande sätt. Hans familj och dagis- och skolväsende har inte fostrat honom fel. Gav sig på kvinnor sexuellt och agerade mycket våldsamt mot den egna familjen. Men inte önskar jag livet ur O*of (som han hette) p.g.a. detta. Jag önskar att han får adekvat omsorg och tillsyn. Varför ska jag känna annorlunda inför den 13-åriga killen i Skellefteå?

Och hans stackars mor, vad tvingas inte hon gå igenom på grund av detta?

Men naturligtvis och framför allt önskar vi all välgång för den drabbade flickan.

Men då kan väl du ta smällen själv nästa gång, take one for the team? Varför ska någon annans barn betala priset för att du och dina likar bryr er så mycket om dessa våldsbenägna idioter?

Varför förtjänar han omsorg?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Har du en länk?

Chang Frick skrev något om det. Men läste inte så noga, så han kanske var ironisk?
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferste
Min kontakt på Nus har uppgift om att flickan är död/hjärndöd. Tyvärr kan jag inte påvisa korrektheten i detta så i avvaktan på officiella utlåtanden så blir det inte mer än ett rykte.

Det uttalandet står i märklig kontrast till det faktum att flickans mamma så sent som under den gångna helgen skrev att flickan skulle väckas upp "på måndag".

Skulle ju möjligen vara då om flickan har avlidit efter det, och nu blir donator. Men då utgår jag ifrån att media hade rapporterat att flickan har avlidit.
Citera
2022-07-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det uttalandet står i märklig kontrast till det faktum att flickans mamma så sent som under den gångna helgen skrev att flickan skulle väckas upp "på måndag".

Skulle ju möjligen vara då om flickan har avlidit efter det, och nu blir donator. Men då utgår jag ifrån att media hade rapporterat att flickan har avlidit.
Det kan vara så att hon inte vaknade. Sjukhuset har inte mandat av föräldrarna att lämna information om flickan. Eller de har inte haft. Vid ett ev dödsfall ändras det kanske efter någon dag. Låt familjen ta den tid de behöver innan de informerar omvärlden om vad som händer.
Citera
2022-07-12, 23:28
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vidrig svenskfientlig media.

Arne Lapidius horungen sitter väl och suger av pojkar i Tel Aviv där han bor.

Låt inte media mörka att en vuxen afrikan våldtagit ett barn och nu skyddas av vänstern i Sverige.

är inte lapidus pedofilrykten bara rykten?
Citera
2022-07-12, 23:29
Medlem
Yatsys avatar
Tror myndigheter måste gå ut och berätta om de har förövaren under sträng uppsikt eller inte.
Många är oroliga om det kommer att upprepas.
Citera
2022-07-12, 23:30
Medlem
I detta fall är tyvärr vård enligt 3 § LVU inte tillämpbart. Säkerligen går dock tvångsvård enligt 2 § LVU att motivera, detta utifrån att vårdnadshavarna inte ser allvaret i den unges beteende, de kan inte heller gränssätta sitt barn samt tar inte emot föreslagna stödinsatser. Vilket således innebär att tvångsvården primärt motiveras utifrån miljön och inte den unges beteende.
Citera
2022-07-12, 23:32
Medlem
Durochmolls avatar
Är han utvecklingsstörd eller hamnade han i särklass för att han var ett problembarn? Av bilden att döma (och de hemska historierna) känns det som ett barn som inte ens en mamma kan tycka om och som skulle vara väldigt lätt att glömma kvar i hemlandet när man själv flyr med resten av familjen, alternativt som någon man borde kvävt med en kudde och sen flytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in