2022-07-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Tydligen inblandad? På vilket sätt och vilka källor har du?

Att en insamling startas kan faktiskt vara rätt fint för förälder/föräldrar (som är hederliga) för att kunna ha råd att vara hemma med flickan sen, det kommer nog krävas en hel del hemmavarande efter en sån här sak..
Förlåt om jag var otydlig. Snubben ÄR inblandad i knarklangadet. Vågar inte skriva mer då jag fått en varning.
Läs tråden så får du namnet.
Citera
Medlem
nitmans avatar
Första nyhet i Rapport nyss: https://www.svtplay.se/video/3568690...=25&id=KM6yqNb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Var såg du den intervjun?
Jag gick på uppgifter från en tidigare kommentar, var inte så han hade uttryckt sig i intervjun.
Citera
Medlem
Om pojken skulle vara 15 eller 16 års gör det någon skillnad på det rent följdmässigt?
Citera
2022-07-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Att hon legat nedsövd en vecka betyder inte att det är kört. Att hon bara är 10 år, är till hennes fördel.

Att polisen säger sig inte kunnat höra flickan pga det allvarliga skadeläget kan faktiskt tolkas som dom väckt henne.

Hoppas verkligen att hon klarar sig. Men har hon allvarliga hjärnskador kanske döden är att föredra.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De har det bättre i sitt hemland. Beviset finns i deras resor tillbaka samt ingen alls vilja till integration utan tvärtom de vill inte besudla sig med oss "otrogna" som de så djupt avskyr. De kommer enbart pga pengabidragen inte för att arbeta sig till pengarna eller bli några svenskar så som regerigen tror att alla strävar att bli. Icke, alla människor älskar sin nationalitet och etnictet (ja alla utom svenskar).

Visst är det så. Jag är förresten övertygad om att de flesta som är gäng kriminella i Sverige skulle ha varit hederliga vettiga killar i sitt eget hemland, i sin egen kulturella kontext och identitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är lätt att ta reda på vilken handläggare det är som har gett GM uppehålltillståndet veckan innan brottet fast det var otroligt många oklarheter runt den personen. (Det är bara att maila Migrationsverket eller ringa dem) Det är offentlig handling. Vem handläggaren är dessutom av allmänt intresse. Han/han får snällt svara på frågor runt handläggningen.

PUTen bör givetvis upphävas. Migrationsverket får hitta på vilken ursäkt, fel de vill eller bara helt enkelt göra det. Om inte så har de ingen stake eller skam i kroppen. "felaktigt beslut" "juridiskt misstag" etc. De får hitta på precis vad de vill. Bara de gör det.

Det finns lagar man måste förhålla sig till i ett demokratiskt samhälle, förstår din frustration. Vanligtvis kan ett permanent uppehållstillstånd återkallas om personen lämnat oriktiga uppgifter eller medvetet har förtigit omständigheter, som varit av betydelse för att få tillståndet vilket framgår av 7kap 1§ UtlL.

Permanenta uppehållstillståndet kan också återkallas om personen begått ett allvarligt brott som kan leda till fängelse vilket framgår av 8 kap 1 § UtlL. Men detta är såklart upp till domstolen att avgöra.

Om personen är under 15 år så kan han inte dömas för någon påföljd och det blir därför inte möjligt vad jag vet att återkalla uppehållstillståndet av den anledningen, visar det sig att att personen är 15 år kan han endast dömas till fängelse om det föreligger synnerliga skäl, i teorin är det möjligt att han skulle kunna få 14 år om flickan inte klarar sig (mord), men det är väldigt långsökt, jag skulle faktiskt bli förvånad om han fick det med den praxis vi har.
Citera
2022-07-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det är inte att slänga smuts utan rena rama sanningen. Det finns mycket i tråden som inte har med fallet att göra. Att S*mon/E*ik har pengar kvar är ingen hemlighet.

Det är ovidkommande din jävla nolla. Är det så svårt att fatta?
Citera
2022-07-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Första nyhet i Rapport nyss: https://www.svtplay.se/video/3568690...=25&id=KM6yqNb

Så hemskt om det stämmer att särskolan inte fått information om händelsen i tunneln!
Citera
2022-07-13, 18:23
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Tror du har helt rätt tyvärr. Med tanke på området och vilka som bor där så tror jag säkert det handlar om våldtäkt och flickan gjorde motstånd vilket resulterade i pojken blev förbannad och försökte ha ihjäl tjejen. Det är tyvärr så här dom är. Ingenting att sticka under stolen med.

Fick rätt i det jag skrev. Nu är han även misstänkt för våldtäkt. Har även kommit fram att som tror att han är äldre än vad dom har uppgivet. Detta är vanligt bland dessa folk att ljuga om sin ålder när dom flyttar hit. I detta fall så är det mamman dom uppgivet fel ålder s.k
Sverige har blivit ett underbart land när svenskarna ska öppna sitt hjärta och ta hit invandrarna. Hur mycket har dom inte kostat samhället?
Citera
2022-07-13, 18:28
Medlem
Det här är så vidrigt att det kommer att gå till historieböckerna som Moröbacksdådet i Skellefteå eller liknande. Ungefär som Englamordet som nästan var lika vidrigt det med och finns att läsa om på Wikipedia, det hamnar dock på andra plats i jämförelse med detta.

Kan inte ens tänka mig att något liknande fall som detta skett de senaste hundra åren i Sverige.
Citera
2022-07-13, 18:30
Medlem
akademikerfyllos avatar
Svenska folket måste ha överskott på östrogen via kranvattnet så som man jamsar och tycker synd om livsfarliga personer som MGM. Personer som inte ens borde finnas i landet. Åldern spelar ingen roll, är man farlig så ska personen låsas in och allmänheten skyddas! Politkerna och myndigheterna är kriminella i sin slapphänthet! Oaktsamhetsuppsåt är en passande juridisk term i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in