2022-07-12, 00:11
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag antar att du är man?
Som kvinna kan jag säga att det skulle inte vara det minsta lilla mindre vidrigt att bli våldtagen av en snusande ölmagad infödd gubbe, eller för den delen av en kostymklädd snygg yngre vit man än en man av utländsk härkomst. Det är handlingen som är vidrig, inte färgen på gärningsmannens hud!

Men herregud. Om du blir våldtagen av en importerad neger skulle du alltså inte ens tänka tanken "Om bara inte den jäveln fått tillträde till det här landet hade jag inte blivit utsatt för det här brottet"? Det hade ta mig fan i alla fall jag tänkt. Med det sagt innebär det inte att en våldtäkt utförd av en svenskfödd man är mindre vidrig.
Citera
2022-07-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vi är många som menar att Sverige bör stänga gränserna mot brun/svart invandring, och att detta brott hade förhindrats av sådana åtgärder. Du insisterar på att flickan ändå hade torterats, av Linus och Pontus. En fullständigt absurd antagelse.

Att flickan ändå, på något magiskt sätt, skulle ha misshandlats har jag aldrig påstått. Du måste ha läst fel.
Citera
2022-07-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alderia
Du, om jag skulle bli våldtagen eller misshandlad lär det göra det lika ont psykiskt och fysiskt oavsett hudfärgen på mannen som våldför sig på mig. Och flickan på IVA skulle inte vara lindrigare skadad om den störda killen hette Lukas.

Vilket på inget sätt motiverar att ha svängdörrar till massimport av kriminella psykfall. Sverige borde nöja sig med att försöka hantera sina inhemska brottslingar istället för att öka på poolen av kriminella i tron att något blir bättre.
Det du förespråkar är i själva verket att höja sannolikheten att bli utsatt för sexbrott.

Det är svårslaget obegåvat.
Citera
2022-07-12, 00:15
Medlem
Jag har arbetat i omgångar med liknande ungdomar som MGM som begått vidriga brott inkl tortyr o mord när dom va knappt 15! Alla hade visat tydliga tecken långt tidigare på aggressivitet, hög sexualdrift o noll impulskontroll, o för sitt eget syfte vara mycket beräknande…. Dvs Livsfarliga! Vissa hölls inlåsta (för att skydda allmänheten) i väntan på att fylla 18 så att rättspsyk kunde ta över, några försökte man slussa ut i samhället igen efter 18års ålder. Sista jag kolla så satt 3 av 4 nu på längre fängelsestraff (över 4år) för lika vidriga brott som innan! I dagsläget är dom runt 25år

Det va uppenbart vilka ungdomar som gick att arbeta behandlande med o som hade förutsättningar för en viss utveckling under tiden, men det va inte många. För flera av dom blev det en förvaring helt enkelt för o skydda samhället. Fruktansvärt tragiskt men så jävla mycket bättre än att dom är ute o gör andra barn/människor illa!!!!

Det finns extremt få platser i Sverige att placera / låsa in farliga ungdomar under 15år. BUP har några men där är dom långt ifrån att kunna hantera dessa barn/ungdomar. O vill gärna bli av med dom fort igen…

Ovanstående är alltså min personliga erfarenhet av att arbeta/möta liknande barn/ungdomar. Med full respekt att det säkert finns andra personer här med andra erfarenheter.
Citera
2022-07-12, 00:17
Medlem
MandarinSallads avatar
Vad i helvete! Är det en etnisk svensk flicka som blivit utsatt av negern? Varför spekulerade några spån i att det var en utländsk flicka först?
Citera
2022-07-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EkonomiSport
Killen bör torteras långsamt till döds.

Du är ju betydligt värre än honom, sök hjälp.
Citera
2022-07-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MandarinSallad
Vad i helvete! Är det en etnisk svensk flicka som blivit utsatt av negern? Varför spekulerade några spån i att det var en utländsk flicka först?

men oj vad viktigt. Det är väl totalt betydelselöst. Har det betydelse hur många fräknar och vilken skostorlek offret hade också?
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Någon som vet var myndigheterna gömt undan mamman o våldsmannen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du är inte frisk, du försvarar dessa Menabarn in i absurdum, inte ens efter att denna Menaunge förgripit sej och näst intill dödat denna stackars tös slutar du med ditt försvar av dem!

Du skriver om stöd, det stöd denna Menaunge borde fått är inte ett psykiskt stöd, det har han förbrukat redan!
Nej ett ekonomiskt stöd till en flygbiljett hem till Menaland är det enda stöd han borde fått och det långt innan denna händelse!
Läs mitt inlägg igen. Och dra käpprätt åt helvete om du försöker påstå att jag försvarar grov misshandel mot barn.
Citera
2022-07-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bra att du letade fram det.

Än så länge avvaktar jag med att tro på det. Det är inte lätt i stundens hetta mitt på dagen i ett trafikerat område klara av att strypa nån med ett buntband. Ett vanligt buntband går ju inte över huvudet om man gjort en snara. För liten öppning.

Då måste GM i så fall ha använt ett megastort och lyckats få in flickans huvud i det under tumultet. Alla som försökt trä en tröja över ett barns huvud när det sprattlar vet hur svårt det kan vara. Likaså är det inte heller så enkelt när personen ligger ner. Personen kan flaxa och slå. Vrida huvudet hit och dit.

Ja, det kan så klart ha skett. Men just nu tycker jag det låter otroligt. Han kan ju så klart ha kastat sig ut ur buskarna när hon suttit på cykeln och trätt på det i farten. Men vete 17. Det är inte lätt att fånga en ren med ett lasso som otränad. Att fånga en cyklande skalle med ett buntband känns minst lika svårt.

Nån som är redo att testa det hela live?

Appropå buntband så kan man göra hur långa som helst av flera korta, bara orta, bara att sätta i varandra.
Citera
2022-07-12, 00:21
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Du är ju betydligt värre än honom, sök hjälp.

En kommentar skriven i affekt är alltså värre än att halvt slå ihjäl en 9-åring? Vem behöver söka hjälp tror du?
Citera
2022-07-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Vad menas med att flickans föräldrar är informerade via brev?
Har polisen ingen direktkommunikation med offrets föräldrar?
Är flickan inte boende hos sina föräldrar?
Formuleringen känns udda.

Det kan vara syftningsfel i informationen från källan och således pojkens vårdnadshavare som är informerade via brev. Jag redigerade min text men insåg att det även går att tolka som pojkens vårdnadshavare pga lite slarvig formulering i texten jag fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in