2022-07-10, 19:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Tar jag inte avstånd från brottet, menar du? Hur i helvete resonerar du för att dra den slutsatsen. Jag reagerar på att vuxna människor hänger sig åt sjuka våldsfantasier och luftar sin unkna rasism riktade mot ett utvecklingsstört barn.

Du verkar heller inte så införstådd med rådande praxis i utvisningsärenden.

Vad hjälper det att ta avstånd från brottet om man inte tar avstånd från personen bakom brottet? Anders Eklund är ju relativt lågbegåvad han också, tar du inte avstånd från honom heller? Utan personen finns inget brott. "Brottet" är liksom inget bibliskt väsen som svävade omkring och antog skepnaden av en pojke i 13-14 års åldern som det råkade på.

Det var pojken som återigen gav sig på flickor och denna gång lyckades han. Han skulle sannolikt göra om det om han kunde, och kommer förmodligen göra om det. Det är inte första gången han ger sig på någon. Hur många gånger ska man fördöma ett brott och ett beteendemönster anser du innan man kan ta avstånd från personen som ständigt upprepar brotten?

Själva principen att man tar avstånd från brottet men inte människan bakom brottet är så värdegrundsfilosofiskt löjligt det kan bli. Det är tack vare den inställningen som vi låter grova brottslingar, pedofiler och mördare röra sig fritt, för att vi skiljer på handling och person. Det har visat sig att det inte fungerar.
Citera
2022-07-10, 19:40
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vem är det?

Förekommer i den här tråden. Dömd för grovt narkotikabrott.

https://www.flashback.org/t2531286
Citera
2022-07-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu vet vi ju inget om GM:s diagnoser men om vi leker med tanken att han faktiskt skulle ha vad som kallas "intermittent explosive disorder" och till på köpet någon slags utvecklingsstörning, vilket inte känns helt osannolikt om han går i särskola borde väl det bli en ganska "potent kombination"? Jag menar, inte nog med rejäla raseriutbrott utan till på köpet förmodligen bristande förmåga att inse konsekvenser av sina handlingar.

Ja såklart, jag har sett många fall där en diagnos som skulle vara "hanterbar" för en person utan intellektuell funktionsnedsättning blir en mycket svårare situation för någon som har den diagnosen.
Nu kan man verkligen inte ställa en diagnos på någon utan att ha tillgång till personens journaler/utredningar osv så jag har verkligen ingen aning om det ens är relevant i det här fallet.
Citera
2022-07-10, 19:43
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Efter att ha dubbelkollat nu så är det alltså så att offret är dotter till den dömde knarkarsäljaren/pundaren Sim*n J*hdet som numera bytt namn, ni får leta er till vad det är då jag inte vet om det är olagligt att sprida vidare. Detta är egentligen inget som tillför tråden något, snarare bara mer tragik för den familjen och dess barn. Fy fan alltså.
Men som sagt, häng inte upp er på detta, det är förövaren som bör forskas mer kring.
Senast redigerad av Diskmaskinsmedel 2022-07-10 kl. 19:54.
Citera
2022-07-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du verkar inte vilja ta avstånd från en grov våldsbrottsling.

Jag skrev, att denne brutale yngling och hans familj *borde* utvisas till Afrika.

Vi vet båda att det inte kommer att ske. Runt den brutale ynglingen kommer det att uppstå en liten industri med vårdare, socialarbetare och div. terapeuter av skiftande slag.

Våldsbrottslingen och hans familj kommer att kosta svenska skattebetalare åtskiliga miljarder.
Ta avstånd från? Jag har aldrig urskuldat eller haft något samröre med berörd individ. Men jargongen från dig (dessutom moderator!) och många andra här inne vittnar om avsaknad av basal medmänsklighet. Ni hade hatat på den här utvecklingsstörda ungen även om han inte gjort sig skyldig till våldsbrott, bara på grund av hans färg, det är det jag har problem med. Han ska naturligtvis behandlas likadant som andra utåtagerande utvecklingsstörda barn som gjort sig skyldiga till grovt våld.

Afrika

Åtskilliga miljarder?!

Är det inte jättebra om det skapas arbetstillfällen?
Citera
2022-07-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Efter att ha dubbelkollat nu så ä'r det alltså så att offret är den dömde knarkarsäljaren/pundaren Sim*n J*hdet som numera bytt namn, ni får leta er till vad det är då jag inte vet om det är olagligt att sprida vidare. Detta är egentligen inget som tillför tråden något, snarare bara mer tragik för den familjen och dess barn. Fy fan alltså.
Men som sagt, häng inte upp er på detta, det är förövaren som bör forskas mer kring.

Det stämmer men som du själv skriver så är det helt ovidkommande.

Dock så kanske han får nytta av sina kunskaper inom darknet om han vill komma åt GM 😉
Citera
2022-07-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Det kan man lugnt påstå!

Ja men den borde rimligtvis riktas mot soc och myndigheterna då det helt och fullt är deras brist på ansvar som det här kunnat hända, jävPIP soctanter, barnpsykologer saft och bullementalitet funkar inte.

Ska vi gissa att han äter glass just nu medans tjejen ligger "nedsövd" och med stor risk att hon blir en grönsak.
Citera
2022-07-10, 19:50
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ta avstånd från? Jag har aldrig urskuldat eller haft något samröre med berörd individ. Men jargongen från dig (dessutom moderator!) och många andra här inne vittnar om avsaknad av basal medmänsklighet. Ni hade hatat på den här utvecklingsstörda ungen även om han inte gjort sig skyldig till våldsbrott, bara på grund av hans färg, det är det jag har problem med. Han ska naturligtvis behandlas likadant som andra utåtagerande utvecklingsstörda barn som gjort sig skyldiga till grovt våld.

Afrika

Åtskilliga miljarder?!

Är det inte jättebra om det skapas arbetstillfällen?

Hoppas din egna dotter drabbas och även du får smaka på folks likgiltighet
Citera
2022-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Efter att ha dubbelkollat nu så ä'r det alltså så att offret är den dömde knarkarsäljaren/pundaren Sim*n J*hdet som numera bytt namn, ni får leta er till vad det är då jag inte vet om det är olagligt att sprida vidare. Detta är egentligen inget som tillför tråden något, snarare bara mer tragik för den familjen och dess barn. Fy fan alltså.
Brottsoffret är en flicka.
Citera
2022-07-10, 19:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
On topic: är den kille som utpekats i tråden bekräftad MGM av nån med insyn?

Det verkar i alla fall så. Hans namn dök upp redan igår eftermiddag och inte en enda har dementerat dessa uppgifter ännu, vilket är väldigt ovanligt om det är fel GM som hängs ut.

Moderatorn blomvattnare skrev dessutom följande inlägg idag:

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Så det är väldigt, väldigt mycket som tyder på att det är rätt GM.
Citera
2022-07-10, 19:53
Medlem
Vet man vem GM är nu?
Och vad heter den där S*imon numera?

Stod att de skulle finnas namn på GM i tråden, men jag har inte sett något?
Citera
2022-07-10, 19:56
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
En höna till som inte fattar ett smack.

Du kanske kan förstå att man reagerar på att de inte skulle varit här från första början?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in