Jag har arbetat i omgångar med liknande ungdomar som MGM som begått vidriga brott inkl tortyr o mord när dom va knappt 15! Alla hade visat tydliga tecken långt tidigare på aggressivitet, hög sexualdrift o noll impulskontroll, o för sitt eget syfte vara mycket beräknande…. Dvs Livsfarliga! Vissa hölls inlåsta (för att skydda allmänheten) i väntan på att fylla 18 så att rättspsyk kunde ta över, några försökte man slussa ut i samhället igen efter 18års ålder. Sista jag kolla så satt 3 av 4 nu på längre fängelsestraff (över 4år) för lika vidriga brott som innan! I dagsläget är dom runt 25år
Det va uppenbart vilka ungdomar som gick att arbeta behandlande med o som hade förutsättningar för en viss utveckling under tiden, men det va inte många. För flera av dom blev det en förvaring helt enkelt för o skydda samhället. Fruktansvärt tragiskt men så jävla mycket bättre än att dom är ute o gör andra barn/människor illa!!!!
Det finns extremt få platser i Sverige att placera / låsa in farliga ungdomar under 15år. BUP har några men där är dom långt ifrån att kunna hantera dessa barn/ungdomar. O vill gärna bli av med dom fort igen…
Ovanstående är alltså min personliga erfarenhet av att arbeta/möta liknande barn/ungdomar. Med full respekt att det säkert finns andra personer här med andra erfarenheter.
Mycket intressant!
Vad var det för diagnoser på de barnen?
Men herregud. Om du blir våldtagen av en importerad neger skulle du alltså inte ens tänka tanken "Om bara inte den jäveln fått tillträde till det här landet hade jag inte blivit utsatt för det här brottet"? Det hade ta mig fan i alla fall jag tänkt. Med det sagt innebär det inte att en våldtäkt utförd av en svenskfödd man är mindre vidrig.
Den vänsterblivna kosmopolitmaffian verkar dessvärre vara lika smarta som GM i detta fall tycks vara. Tråkigt för oss alla så är det just kosmopoliterna som står vid rodret och har gjort det under flera decennier. Det förklarar kanske varför vi har kört in i minst 10 isberg vid det här laget.
Är det ingen som vet någonting mer om hur läget är med flickan? Skulle de inte göra ett försök under måndagen? Blev det uppskjutet?
Jag antar att du är man?
Som kvinna kan jag säga att det skulle inte vara det minsta lilla mindre vidrigt att bli våldtagen av en snusande ölmagad infödd gubbe, eller för den delen av en kostymklädd snygg yngre vit man än en man av utländsk härkomst. Det är handlingen som är vidrig, inte färgen på gärningsmannens hud!
Jag kan tänka mig att brottsoffret och hennes anhöriga liksom majoriteten av det svenska folket anser att det är vidrigt att bli utsatt för ett övergrepp, kanske sexuellt, av en utvecklingsstörd kåt importerad negerunge som egentligen inte borde vara i Sverige.
Hade han inte varit i Sverige hade han inte skadat flickan som ligger på sjukhuset, detta oavsett att det inte spelar dig någon roll vem som våldtar dig.
Även jag tycker att det är lite märkligt att som mostern talade om, att ge något lite uppmuntrande till flickan, när liknande insamlingar brukar kunna landa på ett resultat med sexsiffriga belopp.
Jag kan förstå om BO:s pappas påse pengar, intjänade som stor knarklangare på orten, kanske kan ha sinat så här efter hans fleråriga avtjänade fängelsestraff följt utav namnbytet.
(Tråd finns på fb.)
Som jag sagt i ett tidigare inlägg, så hoppas jag att BO L får allt det stöd och den hjälp som behövs för att gå vidare efter detta enorma trauma.
Den vidriga minderåriga A, vars föräldrar/förälder sannolikt inte har tagit sitt föräldraansvar på allvar, mäktar jag knappast att skriva ut i ord vad jag önskar denne tonåring med IQ som ett mindre förskolebarn.
Å fan!
BO:s pappa är gammal knarklangare.
Kan pappans ljusskygga aktiviteter också vara anledning till att just BO blev överfallen?
Har MGM eller någon MGM känner haft hämndbegär mot pappan?
Har MGM varit ensam om överfallet eller har MGM gjort det ihop med någon?
Denne någon kanske var med i inledningen och lät MGM avsluta ensam.
Det var väl någon som mycket tidigt i tråden var inne på att kriminellas anhöriga ofta blir brottsoffer.
Kan varit en som visste en del om fallet här.
Senast redigerad av gofigur 2022-07-12 kl. 00:30.
Det kan vara syftningsfel i informationen från källan och således pojkens vårdnadshavare som är informerade via brev. Jag redigerade min text men insåg att det även går att tolka som pojkens vårdnadshavare pga lite slarvig formulering i texten jag fått.
Jag tänkte att det var ett missförstånd. Vårdnadshavare i BOs klass har fått ett brev med information om att det hänt en i klassen.
Jag har arbetat i omgångar med liknande ungdomar som MGM som begått vidriga brott inkl tortyr o mord när dom va knappt 15! Alla hade visat tydliga tecken långt tidigare på aggressivitet, hög sexualdrift o noll impulskontroll, o för sitt eget syfte vara mycket beräknande…. Dvs Livsfarliga! Vissa hölls inlåsta (för att skydda allmänheten) i väntan på att fylla 18 så att rättspsyk kunde ta över, några försökte man slussa ut i samhället igen efter 18års ålder. Sista jag kolla så satt 3 av 4 nu på längre fängelsestraff (över 4år) för lika vidriga brott som innan! I dagsläget är dom runt 25år
Det va uppenbart vilka ungdomar som gick att arbeta behandlande med o som hade förutsättningar för en viss utveckling under tiden, men det va inte många. För flera av dom blev det en förvaring helt enkelt för o skydda samhället. Fruktansvärt tragiskt men så jävla mycket bättre än att dom är ute o gör andra barn/människor illa!!!!
Det finns extremt få platser i Sverige att placera / låsa in farliga ungdomar under 15år. BUP har några men där är dom långt ifrån att kunna hantera dessa barn/ungdomar. O vill gärna bli av med dom fort igen…
Ovanstående är alltså min personliga erfarenhet av att arbeta/möta liknande barn/ungdomar. Med full respekt att det säkert finns andra personer här med andra erfarenheter.
Tack för informationen.
Du skriver, att BUP har några platser, där man kan låsa in farliga ungdomar under 15år. Ungefär hur många platser rör det sig om totalt?
GM med familj sägs ha fått skyddad identitet och flyttat till annan ort då det råder lynchstämning i Ske-å.
Jag har svårt att se hur GM någonsin kommer att vara något annat än ett villebråd så länge denne befinner sig inom rikets gränser.
Ja man önskar att de vore så men tror denne gm skulle klara sig utan minsta problem öven om dom stannade kvar i Skellefteå, bara om bo familj/släkt va tungt kriminell skulle han riskera att åka på spö.
Men då kan ju vi svenskar hantera vår egen skit och så får andra folk hantera sin egen skit.
Vi behöver ju inte importera mer skit bara för att det finns svenskar som är skit i Sverige.
Tvärtom behöver vi mota ut den skit som inte är svensk.
Beter man sig som skit i Sverige - då ska man ut om man inte är svensk, och man ska hanteras här i Sverige om man är svensk.
Och med svensk menar jag just svensk.
Inte en störd afrikanungdom.
Jag håller helt med om att rättspraxis i dagsläget är för mesig när det gäller att döma till utvisning vid våldsbrott och annan allvarlig brottslighet. Vi behöver dock bättre, tätare system för att hantera unga brottslingar i Sverige som inte kan utvisas, oavsett härkomst och särskilt när det gäller unga med funktionsnedsättningar.
Åldringar kan vara aggressiva och potentiellt skada andra åldringar. Men de har dygnet runt bemanning som håller koll på dem. Ibland går personal ut med dem, de dementa kan ofta åka hem för kortare stunder om de inte verkar ha ett skov (de vuxna barnen har ofta inte problem att hantera ett utbrott om besöket bara handlar om kanske sex - åtta timmar en dag). Borde finnas liknande för barn där det är övermäktigt för förälder eller annan vårdnadshavare på exvis familjehem att vara alert på beteendet dygnet runt.
Det finns insatser för avlastning inom LSS för personer med utvecklingsstörnigar som bor med sina vårdnadshavare. Insatsen kan beviljas med korttidsvistelse eller läger.
Jag kan tänka mig att brottsoffret och hennes anhöriga liksom majoriteten av det svenska folket anser att det är vidrigt att bli utsatt för ett övergrepp, kanske sexuellt, av en utvecklingsstörd kåt importerad negerunge som egentligen inte borde vara i Sverige.
Hade han inte varit i Sverige hade han inte skadat flickan som ligger på sjukhuset, detta oavsett att det inte spelar dig någon roll vem som våldtar dig.
Det beror hur man vänder det. Hade min dotter blivit våldtagen av en invandrad man hade jag säkert tänkt tanken i affekt att vad fan skulle han komma hit för. Men hade hon blivit våldtagen av en vit svensk man hade jag ju inte tänkt vilken jäkla tur att det inte var en invandrare iaf! Det jag menar är att det är handlingen i sig som är vedervärdig!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!