2022-07-11, 19:05
Medlem
GrandDuchesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han behöver inte alls ligga samhället till last. Tvärtom finns där en stor potential i att kunna tilldela honom nationellt inkomstbringande arbetsuppgifter. I den åldern ska man kunna röja skog, sätta plant, plocka bär på hösten o.s.v.

16 timmars skift med bar överkropp i Norrlands inland skulle göra honom gott.
Ingen dum idé faktiskt att införa ”straffarbete” av något slag. En sorts betalning av skuld till samhället, att inte bara kosta massor av resurser i åratal och bollas runt mellan olika instanser. Modellen skulle så klart anpassas individuellt så att arbetet kombineras med andra insatser som behövs. Hård fysiskt aktivitet och att dra ett strå till stacken gör nog gott för alla oavsett andra förutsättningar i livet.
Citera
2022-07-11, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Klart det inte gör, det var han som begick detta inte hans familj. För övrigt vet inte ens om det var han ni SD:are är snabba med att agera både åklagare, domstol och bödel så fort en invandrare är misstänkt.

Hur vet du detta? Slödder som han brukar ju även vara rasister/nazister, vad vet vi, han kanske hade lärt henne att hata svarta och hon provocerade fram detta?

Nej det är inte kul, men kul att se alla rassefittor som du tända till på alla cylindrar .

Ett barn bär inte ansvar för det hennes far hållt på med. Föräldrar är däremot i allra högsta grad ansvariga för det deras ungar håller på med. Det lär du väl ändå förstå?

Och du roas visst av att gaslighta, relativisera och förminska sönder det här. Jag mådde skit efter Almedalen. För er passiv aggressiva vänsteräckel var det däremot lilla julafton. Det märktes.

Jag mår också skit av det här. Hela samhället får mig att må skit just nu. Men du och dina gelikar verkar däremot trivas och gotta er i detta helt söndertrasiga kloaksamhälle.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-07-11 kl. 19:34.
Citera
2022-07-11, 19:07
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbitchen
Vad betyder just och pass? 🧐

Precis med nöd och näppe
Citera
2022-07-11, 19:08
Medlem
HazzardAlards avatar
På TV4 nyheterna nu!
Citera
2022-07-11, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Precis med nöd och näppe

Ursäkta min norrländska eller skelleftemål. Men flickan levde med nöd och näppe.
Citera
2022-07-11, 19:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Klart det inte gör, det var han som begick detta inte hans familj. För övrigt vet inte ens om det var han ni SD:are är snabba med att agera både åklagare, domstol och bödel så fort en invandrare är misstänkt.

Hur vet du detta? Slödder som han brukar ju även vara rasister/nazister, vad vet vi, han kanske hade lärt henne att hata svarta och hon provocerade fram detta?

Nej det är inte kul, men kul att se alla rassefittor som du tända till på alla cylindrar .

Föräldrabalken;

Citat:
6 kap. Om vårdnad, boende och umgänge
Inledande bestämmelser
1 § Barn har rätt till omvårdnad, trygghet och en god fostran. Barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling.
Lag (1983:47).

2 § Ett barn står under vårdnad av båda föräldrarna eller en av dem, om inte rätten har anförtrott vårdnaden åt en eller två särskilt förordnade vårdnadshavare eller åt en tillfällig vårdnadshavare. Vårdnaden om ett barn består till dess att barnet fyller 18 år.

Den som har vårdnaden om ett barn har ett ansvar för barnets personliga förhållanden och ska se till att barnets behov enligt 1 § blir tillgodosedda. Barnets vårdnadshavare svarar även för att barnet får den tillsyn som behövs med hänsyn till barnets ålder, utveckling och övriga omständigheter samt ska bevaka att barnet får tillfredsställande försörjning och utbildning. I syfte att hindra att barnet orsakar skada för någon annan ska vårdnadshavaren vidare svara för att barnet står under uppsikt eller att andra lämpliga åtgärder vidtas. (...)

Tittar man på skadeståndslagen kanske vårdnadshavaren landar på att betala skadestånd, en femtedel av ett prisbasbelopp, 10 000?
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedalos
Har SVT och SR helt missat detta, eller är det jag som letar dåligt?

Sök lokalt

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-blev-chockad
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
På TV4 nyheterna nu!

Några uppdateringar?
Citera
2022-07-11, 19:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tror du inte att det kan vara så att släktingarna i ett hjälplöst läge försöker göra något för flickan? Någonting vadsomhelst även om det kanske objektivt sett kan verka meningslöst?

Ja så är det nog.
Man vill känna att man "gör något" medans flickan ligger nedsövd.
Citera
2022-07-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Tragiskt att flickan skall råka ut för det här. Men Norrlänningarna vill ju ha in mer utvecklingstörda babianer så de har ju krattat upp manegen. Nu pustar och frustar de ut sin manlighet! Men till valet igen så blir det samma visa igen! Sossarna och vänster, samt mer invasion! Från de utvecklingstörda länderna.

Om du bara visste hur mycket människor det finns i det här landet som stoppar huvudet i sanden och skiter i vad som händer...

Det är inte så lätt att bara säga att någon har röstat för det samhälle man förtjänar. Jag har ett helt arbetslag där jag bor (inte norrland) där kanske 10% av alla anställda ens läser nyheterna och läser dom nyheter så är det lokaltidningen på sin höjd. Majoriteten är akademiker dessutom.

Man har inte en susning om vad som händer i Sverige och inte minst när sådana här dåd inträffar. Frågar du gemeneman eller kvinna så är Sverige ett fridfullt och bra land där det inte finns problem som gängvåld, våldtäkter, misshandel osv.

Så att få igenom någon som helst förändring de närmaste 50 åren blir svårt och efter det är det för sent. Lägg där till att du har flera generationer som går och röstar S eller M för det ska man göra.

En fjuttig röst kommer dessvärre inte leda någonstans och det vet våra politiker.
Citera
2022-07-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
o

P1 radion nyheter pratade om det.
Expressen har uppdaterat tidigare igen, men det åker hiss nedåt i flödet.

Jag är ingen religös person, men nu ber jag för flickebarnet.
Citera
2022-07-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Som tur är behöver du inte ge några bidrag. Det är frivilligt. Jag ger aldrig några bidrag till någonting. Låt de som vill ge bidrag ge det och respektera det.

Ja då, nog får folk skänka pengar om de vill men nu verkar den blivt stängd och som någon skrev så kanske banken stoppat pga för stort flöde in på kontot om det är så får det väl ses som positivt även om pengar inte kan ersätta det som hänt, är det en hjälp i vardagen åt familjen.

Sen eftersom GM är minderårig lär det aldrig bli något skadestånd till familjen om jag fattat det rätt medan friade våldtäcktsdömda får 800.000 läste även en annan tråd där en GM ej dömdes och fick över 250.000 vilket i det fallet är ett hån mot föräldrarna som miste sin omyndiga son. Sånna här fall finns det många av där BO har svårt att få (ut) skadestånd med (M)GM i princip alltid får ut skadestånd för att de suttit häktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in