2022-07-10, 22:04
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Ja, de kan iofs bli hemma och vabba ett tag vilket kanske kan ställa till det ekonomiskt..

Skulle hellre se en uppmaning att skriva på någon form av protestlista mot att sådant här får ske. Den här ynglingen borde inte ha fått gå fritt utan övervakning.

Jag kan ge mig fasen på att det finns en myriad saker gm hittat på som aldrig anmälts. Tror knappast "incidenten" där han försökte dra in en flicka på toaletten är den enda som inträffat under hans skolgång.
Citera
2022-07-10, 22:09
Medlem
W9GFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Skulle hellre se en uppmaning att skriva på någon form av protestlista mot att sådant här får ske. Den här ynglingen borde inte ha fått gå fritt utan övervakning.

Jag kan ge mig fasen på att det finns en myriad saker gm hittat på som aldrig anmälts. Tror knappast "incidenten" där han försökte dra in en flicka på toaletten är den enda som inträffat under hans skolgång.
Hoppas på en rejäl offentlig utredning !
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Eller mest sannolikt bara helt fel. Vägen till henne gick via namnet, som nån googlade genom bilder och skolkataloger på nån som såg ut att ha diagnoser.
Leila kan mycket väl vara fel, men mest troligt är utpekad MGM korrekt, eller påstår du att det inte är han??
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazook
https://imgur.com/a/DNFiAMS

Förfärliga blåmärken på halsen.. så han har uppenbarligen försökt strypa henne.
Citera
2022-07-10, 22:10
Medlem
Flickans mormor har skrivit att flickan inte kom hem från skolan den dagen det hände.. kanske skulle hem från fritids eller något😭😭
Citera
2022-07-10, 22:11
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Hoppas på en rejäl offentlig utredning !

Soc borde inte blandas in bara för att gm är minderårig. Det skulle kunna skötas av en egen instans inom kriminalvården. Soc har inte kompetens att hantera förbrytare.
Citera
2022-07-10, 22:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar

Ja, han är säkerligen skyldig till en mängd övergrepp, som tystats ned innan det här mordförsöket.
Citera
2022-07-10, 22:15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Förfärliga blåmärken på halsen.. så han har uppenbarligen försökt strypa henne.

Ja, ett riktigt monster. Svåra strypskador, blåslagna armar och händer, allvarliga skador och svullnader på ansikte samt käkben som ser ut att ha varit ur led.

Han har tillfogat skada med extremt våld, och då är detta bara det som man kan se på bilden.
Jag har ångrat mig, inlåsning räcker inte.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-10 kl. 22:19.
Citera
2022-07-10, 22:15
Medlem
Socioekonomiska saker är ingen ursäkt
Citera
2022-07-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Leila kan mycket väl vara fel, men mest troligt är utpekad MGM korrekt, eller påstår du att det inte är han??
Här har vi användaren som var först med förnamnet.

Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ja det finns det, nära gångvägen, det huserade en blottare där för 10-15 år sen som gjorde sin grej vid samma cykelväg o gångtunnel.

Förövrigt har jag hört ett förslag på namn på mgm… Abushi

(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07

Ditt inlägg som helt utan bakgrund till uppgifter föreslog ett namn, som sen ledde till bildgoogling och någon skolkatalog, som sen via fler googligar på namn(?) outade någon kvinna där inget riktigt stämde.

Förutom ditt inlägg finns inga andra personuppgifter om MGM. Har du sekretessbelagd info?

EDIT: okej, en till som bekräftade. Men ändå, ytterst osäkert.

Citat:
(FB) Misstänkt mordförsök: Flicka hittad utomhus, Morö backe, Skellefteå 2022-07-07
Senast redigerad av ty80 2022-07-10 kl. 22:39.
Citera
2022-07-10, 22:17
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Har du hört talas om socioekonomiska faktorer???

Har du hört talas om genetiska faktorer? Låg intelligens och andra genetiska defekter är mycket vanligare i MGM:s hemland än vad den är i västerlandet. Det är därför korrekt att anta att gärningsmannens störningar är sekundära till ursprunget. Det betyder inte att alla därifrån har störningar, men sannolikheten ökar markant. Sedan kan tilläggas att svenskar som har en svag socioekonomisk bakgrund nästan aldrig begår den här typen av brott.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-10 kl. 22:20.
Citera
2022-07-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Flickans mormor har skrivit att flickan inte kom hem från skolan den dagen det hände.. kanske skulle hem från fritids eller något😭😭

Ja hon skulle hem från fritids. Enligt mammans tidigare inlägg på IG så sista eller näst sista dagen på fritids innan det skulle bli sommarlov ”på riktigt ”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in