2022-07-12, 21:53
Medlem
stillsodarks avatar
"Pojken och hans familj har fått skyddat boende..." enligt media... Såklart ska förövare skyddas i Sverige...
Citera
2022-07-12, 21:53
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Och som vanligt äckliga jävla sossekärringar som ska tycka synd om pojken.

https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/

Svenskar, världens mest hjärndöda skitfolk

Vilken vidrig tant. Det finns många av hennes sort.

En normal människa känner naturligtvis hat, sorg, ilska, frustration, hämndkänslor och andra starka känslor efter något sådant här fruktansvärt, även om det bara är i affekt och rent emotionella reaktioner som inte bär frukt i verkliga livet. Att däremot direkt känna sympati med gärningsmannen och ömka för personen som gjort detta mot den försvarslösa flickan, väl medveten om hur hennes tillstånd är och vilket bestialiskt våld hon fått utstå, det är faktiskt vanvett och snudd på sadism. Det finns ingen som helst "godhet" i det, även om de säkert inbillar sig det.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-12 kl. 22:02.
Citera
2022-07-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag hoppades att du skulle reagera på det. Inte mitt föredragna ordval, men för att försöka kommunicera med hjärndöda nötter behöver man sänka sin intellektuella nivå några pinnhål ibland.

Vet inte om det är din plats att kalla användare för hjärndöda nötter då du försöker att minska GMs gärning för att pojken råkar vara kolsvart. Är det vårat fel att han RÅKAR vara svart och utvecklingsstörd?

Man kan ju inte annat än spekulera kring om du härstammar från samma vaginalöppning som GM
Citera
2022-07-12, 21:54
Medlem
Läskigs avatar
Citat:

Wivian*e Lun*berg har tidigare bott i Morö backe och hennes barnbarn går i samma skola som den svårt skadade flickan. Hon beskriver hemstaden Skellefteå som en plats där människor i dag känner sig otrygga – och där folk letar efter den misstänkte gärningsmannen.

– Pojken och hans familj har fått skyddad adress. Jag kan tänka mig att folk vill skada honom. Det är inga trevliga stämningar här, det finns hatiska stämningar mot honom, säger W*vianne L*ndberg, 67.

Wiviann* Lundb*rg brukar ganska ofta kommentera artiklar på norran.se, oftast riktigt korkade och obegripliga åsikter till den grad att man misstänker att även hon är lite utvecklingsstörd, så jag är inte helt förvånad över att hon ställer sig på gärningsmannens sida...
Senast redigerad av Läskig 2022-07-12 kl. 21:56.
Citera
2022-07-12, 21:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Vad jag förstår så fick han byta skola efter att han dragit in en tjej på toa och att han tafsat på tjejerna. Först då hamnade han i särskola så varför hamnade han inte där tidigare om han nu gjorde det först vid 13 års ålder? Du kan ha helt rätt. Är bara fundersam hur störd han egentligen är

Jag undrar bara eftersom alias HazzardAlard säger att han inte verkar störd när man pratar med honom utan snarare töntig och glad Han ville gärna hänga med de äldre killarna. Men det kan iofs ändå vara som du säger

Jag drar mig till minnes Kristoffer med funkisdiagnos som dödade en jämnårig tjej i motionsspåret i Upplands Väsby för några år sedan. Han hade väl blivit ganska illa behandlad och förnedras av jämnåriga tjejer i klassen i högstadiet när de var 13-14 år.
Funktionsnedsättningen fick liksom dubbel betydelse, omedelbart var impulskontrollen defekt, men indirekt så mobbades han för sin fysiska klumpighet och intellektuella omognad. Funktionshindret är magneten som drar åt sig taggen som känns och när hatet...?
Citera
2022-07-12, 21:57
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Bevis för detta? Vad finns det för länk som verifierar det du är inne på som hänt och om var det misstänkta barnet har sin flykting-bakgrund?
Var finns infon om var pojken har sina rötter? Eller har det blivit en trådsanning om var pojken har sin bakgrund? Länka gärna fakta.

Sorgligt fall.

https://samnytt.se/fick-permanent-up...-i-skelleftea/

Det är alltid samma sak.
Citera
2022-07-12, 21:57
Medlem
Mopsans avatar
Citat:

Journalisten fick nog leta länge innan dom hittade två kärringar som inte vågade säga något elakt om negern.
Citera
2022-07-12, 21:58
Ger mig hopp om mänskligheten att det råder "hatisk" stämning och att man inte helt böjer sig ner och tycker synd om fanskapet. Var är rättvisan? MGM får vård, skydd och kan leva ett helt normalt liv efter något år men var i hela helvete är rättvisan? För familjen? För folket?

Lagarna måste ändras omgående! Sänk straffåldern till 12 år. Ge riktiga straff. Man kan inte "vårda" kriminella monster.
Citera
2022-07-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är väl självklart att folk är rädda och förbannade. Värst är att monstret är inte ens omhändertagen av soc. Han är med sin familj och dom är tillsammans flyttade🤮 Som vanligt fick SD en släng av sleven. Är det bara dom och KD som uppmärksammat det här, så är det en skandal
Har KD uppmärksammat specifikt den här händelsen? Kikar igenom deras twitter och Facebook men kan inte hitta nåt.
Citera
2022-07-12, 21:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Varför anser du att det är fel med skadestånd till oskyldiga?

Ursäkta mig, jag skulle ha skrivit "oskyldig".
Citera
2022-07-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
”Jag hoppas att de fått skyddat boende”
Wtf?! Och jag hoppas att den lilla flicka som han gav sig på klarar sig.. vissa prioriterar gm… Fy fan för Sverige.. och just nu önskar jag att någon hittar han.. Kärringen ber säkert varje kväll för att pojken ska må bra.. men tänker inte på flickan… Hur tänker vissa svenskar egentligen?!! Är vårt egna folk inte värda ett skit längre, är det så viktigt att stå upp ”mot rasister” så att man inte längre bryr sig om det råkar vara ett vitt barn som råkar ut för idioterna?
Cynismen och det kallhamrade beteendet hos S och V lyser igenom. Det är där den sanna rasismen finns, den mot det svenska folket.
Citera
2022-07-12, 22:00
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Har KD uppmärksammat specifikt den här händelsen? Kikar igenom deras twitter och Facebook men kan inte hitta nåt.
Dom hade enligt artikeln som var länkad i tidigare i tråden gjort ett inlägg på sociala medier i måndags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in