2022-07-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravenraven
Samhället har såklart svikit flickan och hennes familj genom att inte fånga upp den här sjuka individen, trots att han under lång tid verkar ha funnits under deras radar. Men det är klart, man borde ju se mellan fingrarna på sådana olämligheter som den utvecklingsstörda ungen ägnat sig åt uppredade ggr och lägga det ansvaret på honom. Annat vore ju befängt!
Tack ravenraven för att du orkar bidra med lite rimlighet!
Att denna person är känd sedan tidigare av myndigheterna är förmodligen också anledningen att den misstänkte gm plockades så fort trots att det inte fanns några vittnen till själva händelsen. Han borde aldrig ha fått den här möjligheten.
Citera
2022-07-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där var ett väldigt ängsligt ömkande inlägg för att försvara en person som begått ett så bestialiskt dåd som detta, mot en oskyldig flicka. Skäms du inte?

Oavsett om han är invandrare eller etnisk svensk, det är ovidkommande. Men för den delen behöver du inte komma och försvara avskummet. För det gör du, du relativiserar det han gjort genom att få det som att låta att han bara hamnat fel.

Nej, jag skäms inte! Jag tänker däremot att många fler än mig i den här tråden borde få den frågan.
Och många fler borde fråga sig hur man kan förhindra sådana fruktansvärda våldsdåd. Vad kan vi göra? Jag tror inte på lösningen som många verkar förespråka och som går ut på skapa grupperingar genom hat. Eller att utvisa varenda invandrare, för det skulle inte få dessa vidrigheter att upphöra. Jag tror på att rannsaka oss själva och gå till botten med vad som skapar ett monster. Jag förstår om det sticker i dina ögon.

Det som är gjort är obegripligt, oförlåtligt, oförglömligt och framför allt oförsvarbart.
Jag trodde att det framgick ganska tydligt i mitt inlägg.
Citera
2022-07-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Anledningen till att det är nedtystat är att det är grupperingar i Skellefteå som sagt att de tänker hämnas och därför har polisen flyttat på gärningsmannen och dennes familj till annan ort. Det är ganska stor oro bland gärningsmannens landsmän.

Oro bland gärningsmännens landsmän... De borde själva göra slut på honom om de har någon heder.
Citera
2022-07-10, 01:49
Har vi fått namn och bild på negroidvalpen än?
Citera
2022-07-10, 01:50
Medlem
Ja om det handlar om en sjuk ung pojke som inte fått den behandling och vård han behöver så har en del av samhället svikit honom och är delvis ansvariga för den här olyckliga incidenten.
Citera
2022-07-10, 01:51
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Nej, jag skäms inte! Jag tänker däremot att många fler än mig i den här tråden borde få den frågan.
Och många fler borde fråga sig hur man kan förhindra sådana fruktansvärda våldsdåd. Vad kan vi göra? Jag tror inte på lösningen som många verkar förespråka och som går ut på skapa grupperingar genom hat. Eller att utvisa varenda invandrare, för det skulle inte få dessa vidrigheter att upphöra. Jag tror på att rannsaka oss själva och gå till botten med vad som skapar ett monster. Jag förstår om det sticker i dina ögon.

Det som är gjort är obegripligt, oförlåtligt, oförglömligt och framför allt oförsvarbart.
Du var väldigt snabb att berätta att dina förövare var etnisk svenska män. Det var tydligen viktigt för dig att skriva ut, men i det här fallet så spelar det ingen roll. Luktar PK och Batikhäxa.
Citera
2022-07-10, 01:53
Medlem
Christopher.s avatar
Namn och bild?
Citera
2022-07-10, 01:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där var ett väldigt ängsligt ömkande inlägg för att försvara en person som begått ett så bestialiskt dåd som detta, mot en oskyldig flicka. Skäms du inte?

Oavsett om han är invandrare eller etnisk svensk, det är ovidkommande. Men för den delen behöver du inte komma och försvara avskummet. För det gör du, du relativiserar det han gjort genom att få det som att låta att han bara hamnat fel.
Inlägget var klokt och eftertänksamt, det är _du_ som är ängslig! Postaren ger en kontext till det som har hänt vilket ingen annan här i tråden lyckats med.

Verkligheten är nyanserad, sällan svart eller vit och det finns ingen i hela Sverige som försvarar det GM har gjort! Däremot kan man kritisera vad soc/skola/psykvård misslyckats med, för att kunna sätta in resurser för denne - uppenbarligen sjuka individ- och förhindra att det sker igen.

Än så länge är det inte möjligt i Sverige att avrätta folk i förebyggande syfte.
Citera
2022-07-10, 01:58
Medlem
iminlilahelikopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Inlägget var klokt och eftertänksamt, det är _du_ som är ängslig! Postaren ger en kontext till det som har hänt vilket ingen annan här i tråden lyckats med.

Verkligheten är nyanserad, sällan svart eller vit och det finns ingen i hela Sverige som försvarar det GM har gjort! Däremot kan man kritisera vad soc/skola/psykvård misslyckats med, för att kunna sätta in resurser för denne - uppenbarligen sjuka individ- och förhindra att det sker igen.

Än så länge är det inte möjligt i Sverige att avrätta folk i förebyggande syfte.

Kan du dela med dig av inlägget här, du behöver inte nämna namn eller så
Citera
2022-07-10, 02:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iminlilahelikopter
Kan du dela med dig av inlägget här, du behöver inte nämna namn eller så
(FB) Flicka hittad naken i skogen på Morö backe i Skellefteå (2022-07-07)
Citera
2022-07-10, 02:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Nej det som sticker i mina ögon är hur du skriver några rader om flickan och sedan skriver en lång text för att förstå gärningsmannen och hur han kommit in i puberteten och ville ha flickan och han gick för långt eftersom att samhället svikit honom och det i princip inte var hans fel. Ursäkterna för vad han gjort, det är oväsentligt. Nu måste han bort från gatan.

Du verkar ju mer upprörd över den förklarliga stämningen och reaktionerna hos folk, snarare än det faktum att hon ligger med slangar och kämpar för livet. Nej, jag förstår att det inte är så, men det är så det framstår.

Du frågar hur man kan avvärja sånt här. Vad föreslår du, nu när han är omhändertagen? Svaret är ju enkelt, att han låses in, endast då kan vi garantera att han inte gör samma sak igen mot någon annans dotter. Men så kommer ju inte ske, han kommer inte låsas in och det vet vi båda två.

Du har helt rätt att samhället misslyckats i det att han fått röra sig fritt trots varningssignalerna. Men det stärker ju bara argumentet ännu mer att han trots sin ålder borde låsas in.
Citera
2022-07-10, 02:03
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Med ditt sätt att resonera lär alla friska människor snart vara ihjälslagna och mördade.. Det är ren fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in