Citat:
Ursprungligen postat av
ravenraven
Nej, jag skäms inte! Jag tänker däremot att många fler än mig i den här tråden borde få den frågan.
Och många fler borde fråga sig hur man kan förhindra sådana fruktansvärda våldsdåd. Vad kan vi göra? Jag tror inte på lösningen som många verkar förespråka och som går ut på skapa grupperingar genom hat. Eller att utvisa varenda invandrare, för det skulle inte få dessa vidrigheter att upphöra. Jag tror på att rannsaka oss själva och gå till botten med vad som skapar ett monster. Jag förstår om det sticker i dina ögon.
Det som är gjort är obegripligt, oförlåtligt, oförglömligt och framför allt oförsvarbart.
Jag trodde att det framgick ganska tydligt i mitt inlägg.
Nej det som sticker i mina ögon är hur du skriver några rader om flickan och sedan skriver en lång text för att förstå gärningsmannen och hur han kommit in i puberteten och ville ha flickan och han gick för långt eftersom att samhället svikit honom och det i princip inte var hans fel. Ursäkterna för vad han gjort, det är oväsentligt. Nu måste han bort från gatan.
Du verkar ju mer upprörd över den förklarliga stämningen och reaktionerna hos folk, snarare än det faktum att hon ligger med slangar och kämpar för livet. Nej, jag förstår att det inte är så, men det är så det framstår.
Du frågar hur man kan avvärja sånt här. Vad föreslår du, nu när han är omhändertagen? Svaret är ju enkelt, att han låses in, endast då kan vi garantera att han inte gör samma sak igen mot någon annans dotter. Men så kommer ju inte ske, han kommer inte låsas in och det vet vi båda två.
Du har helt rätt att samhället misslyckats i det att han fått röra sig fritt trots varningssignalerna. Men det stärker ju bara argumentet ännu mer att han trots sin ålder borde låsas in.